Να εκφραστεί μαζικά η «άλλη Θεσσαλονίκη»!

Να εκφραστεί μαζικά η «άλλη Θεσσαλονίκη»!

 gaypridethesalonikiΣυνέντευξη του Στρατή Γατελούζου, μέλους της HOMOphonia – Thessaloniki Pride

  • Τι σας οδή­γη­σε στη σύ­στα­ση της  HOMOphonia – Thessaloniki Pride;

Η HOMOphonia είναι η πρώτη ομάδα που δη­μιουρ­γή­θη­κε στην πόλη, για να  προ­ε­τοι­μά­σει και να ορ­γα­νώ­σει το 1ο Thessaloniki Pride. Η ομάδα μας όμως δεν πε­ριο­ρί­ζε­ται μόνο στο Pride. Έχει συ­νε­χείς δρά­σεις ολό­κλη­ρο το έτος, με στόχο τη διεκ­δί­κη­ση ίσων δι­καιω­μά­των για τους ομο­φυ­λό­φι­λους και τους/τις τρανς.

  • Ποιες από τις προσ­δο­κές που εί­χα­τε όταν δη­μιουρ­γούσατε την ορ­γά­νω­ση σας έχουν σή­με­ρα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί;

Η ίδια η ύπαρ­ξη του Pride! Kαι μόνο που οδεύ­ου­με προς το 2ο Pride είναι μια με­γά­λη επι­τυ­χία για την HOMOphonia – Thessaloniki Pride. Επί­σης, χαι­ρό­μα­στε ιδιαί­τε­ρα που η ομάδα μας έχει βοη­θή­σει να απο­κτή­σουν φωνή και δη­μό­σια πα­ρου­σία οι ομο­φυ­λό­φι­λοι, οι λε­σβί­ες, οι τρανς.

  • Από κρυφά ρα­ντε­βού σε σκο­τει­νά στενά, σε ρα­ντε­βού της Αρι­στο­τέ­λους;

Ήταν και­ρός πια οι ΛΟΑΤ1 να ξε­φύ­γου­με από το πε­ρι­θώ­ριο…  Οι πε­ρισ­σό­τε­ροι από τους ομο­φυ­λό­φι­λους εξα­κο­λου­θούν να κρύ­βουν την ερω­τι­κή τους ταυ­τό­τη­τα από τον πε­ρί­γυ­ρό τους, τους συγ­γε­νείς, τους φί­λους, τους συ­να­δέλ­φους στη δου­λειά, τους γεί­το­νες. Αυτοί οι άν­θρω­ποι παίρ­νουν θάρ­ρος και ανοί­γο­νται πιο εύ­κο­λα- ει­δι­κά στις σχέ­σεις με τους φί­λους τους, όταν βλέ­πουν ένα μα­ζι­κό Gay Pride μέσα στην πόλη τους. Το πα­ρα­τη­ρού­με και στις δικές μας ζωές. Πχ για μένα ήταν μια ση­μα­δια­κή μέρα η 23η Ιούνη του 2012 όταν πα­ρα­βρέ­θη­κα στην με­γά­λη πο­ρεία στους δρό­μους της πόλης, στο 1ο Pride. Από εκεί και πέρα δε φο­βό­μουν τόσο πολύ να εμ­φα­νί­ζο­μαι δη­μό­σια ως ομο­φυ­λό­φι­λος. Από την επό­με­νη κιό­λας μέρα της περ­σι­νής πο­ρεί­ας του Pride μπήκα στη HOMOphonia – Thessaloniki Pride, ενώ μέχρι τότε δε συμ­με­τεί­χα ενερ­γά.

  • Λέ­γε­ται ότι οι lgbt στον αγώνα τους κατά της πε­ρι­θω­ριο­ποί­η­σης αυ­το­πε­ριο­ρί­ζο­νται σε μια γκε­το­ποι­η­μέ­νη κα­θη­με­ρι­νό­τη­τα. Σας προ­βλη­μα­τί­ζει αυτό;

Η γκε­το­ποί­η­ση  είναι ένας υπαρ­κτός κίν­δυ­νος. Μήπως  όμως οι ΛΟΑΤ εί­μα­στε πολ­λές φορές  ανα­γκα­σμέ­νοι να “γκε­το­ποι­η­θού­με”; Όταν στην πράξη “απα­γο­ρεύ­ε­ται” στην πόλη μας η ελεύ­θε­ρη έκ­φρα­ση των ομο­φυ­λό­φι­λων σχε­δόν σε κάθε δη­μό­σιο χώρο, δεν είναι απα­ραί­τη­το να φτιά­ξου­με τις δικές μας ομά­δες και να δια­μορ­φώ­σου­με τους “δι­κούς μας” χώ­ρους; Πά­ντως η HOMOphonia – Thessaloniki Pride, κάθε άλλο παρά γκε­το­ποι­η­μέ­νη είναι. Στην ομάδα μας συμ­με­τέ­χουν και αρ­κε­τοί ετε­ρο­φυ­λό­φι­λοι και έχουν πα­ρα­βρε­θεί στις συ­νε­λεύ­σεις μας μέχρι και οι γο­νείς κά­ποιων μελών μας! Πρό­σφα­τα σε μια συ­νέ­λευ­σή μας, ανοί­γει η πόρτα της αί­θου­σας και βλέ­που­με έναν χα­μο­γε­λα­στό κύριο γύρω στα 50 να μας λέει «Γεια σας, είμαι ο πα­τέ­ρας της Μ»!

Eνώ το θέμα του bullying έχει πάρει δη­μο­σιό­τη­τα τε­λευ­ταία, για το bullying προς lgbt παι­διά δεν μα­θαί­νου­με τί­πο­τα. Τι γί­νε­ται στα ελ­λη­νι­κά σχο­λεία; Υπάρ­χουν στα­τι­στι­κά;

Έτσι είναι. Το ελ­λη­νι­κό κρά­τος απο­σιω­πά το bullying προς ΛΟΑΤ παι­διά. Δε γί­νο­νται έρευ­νες και τα πε­ρι­στα­τι­κά bullying στην ουσία δεν κα­τα­γρά­φο­νται. Βέ­βαια, δεν υπάρ­χει μόνο αδια­φο­ρία, αλλά και υπο­κρι­σία:  Τον φε­τι­νό χει­μώ­να κλι­μά­κιο ΛΟΑΤ ακτι­βι­στών από ορ­γα­νώ­σεις της Αθή­νας επι­δί­ω­ξε να συ­να­ντη­θεί με τη νο­μι­κή σύμ­βου­λο του Πα­ρα­τη­ρη­τη­ρί­ου Πρό­λη­ψης της Σχο­λι­κής Βίας & Εκ­φο­βι­σμού του Υπ. Παι­δεί­ας. Και ξέ­ρε­τε τι συ­νέ­βη; Με το που έφτα­σαν οι ακτι­βι­στές στο προ­γραμ­μα­τι­σμέ­νο ρα­ντε­βού η εν λόγω σύμ­βου­λος ακύ­ρω­σε τη συ­νά­ντη­ση «για προ­σω­πι­κούς λό­γους» διότι ανά­με­σα στους ακτι­βι­στές ήταν και μία τρανς γυ­ναί­κα! Και το κα­λύ­τε­ρο; Ένα από τα θέ­μα­τα για τα οποία το κλι­μά­κιο των ΛΟΑΤ ακτι­βι­στών είχε επι­διώ­ξει να απευ­θυν­θεί στο Πα­ρα­τη­ρη­τή­ριο ήταν ένα σο­βα­ρό πε­ρι­στα­τι­κό τραν­σφο­βι­κής συ­μπε­ρι­φο­ράς σε σχο­λείο της Αθή­νας. Ο ορι­σμός της ιλα­ρο­τρα­γω­δί­ας!

Ευ­τυ­χώς, εδώ και 2 χρό­νια έχει συ­γκρο­τη­θεί πρω­το­βου­λια­κά  η ομάδα εκ­παι­δευ­τι­κών κατά της ομο­φο­βί­ας στην εκ­παί­δευ­ση, που προ­σπα­θεί να ανα­δεί­ξει το με­γά­λο θέμα του σχο­λι­κού εκ­φο­βι­σμού κατά ΛΟΑΤ παι­διών.

Κά­ποια πο­λι­τι­κά κόμ­μα­τα στη­ρί­ζουν το Athens Pride. Με τη Θεσ­σα­λο­νί­κη και εκτός Μπου­τά­ρη, ποιες πο­λι­τι­κές δυ­νά­μεις έχετε μαζί σας;

Πέρσι πα­ρα­βρέ­θη­καν στο Pride ορ­γα­νω­μέ­να κυ­ρί­ως δυ­νά­μεις της αρι­στε­ράς: Ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ και οι συ­νι­στώ­σες του «Κόκ­κι­νο» και ΔΕΑ, το ΞΕ­ΚΙ­ΝΗ­ΜΑ, το ΣΕΚ από την ΑΝΤΑΡ­ΣΥΑ. Επί­σης είχε πε­ρί­πτε­ρο και η Αντι­ρα­τσι­στι­κή Πρω­το­βου­λία Θεσ/νίκης. Από τον αναρ­χι­κό χώρο ορ­γα­νω­μέ­νη πα­ρου­σία είχε κυ­ρί­ως η ομάδα mass queer aid που μοί­ρα­ζε και προ­κή­ρυ­ξη, αλλά και το Μωβ Κα­φε­νείο. Φέτος οι πο­λι­τι­κές δυ­νά­μεις που έχουν δη­λώ­σει ότι θα συμ­με­τά­σχουν είναι πε­ρισ­σό­τε­ρες.

Για να επα­νέλ­θω στα περ­σι­νά, μας είχε κάνει με­γά­λη εντύ­πω­ση ότι τρεις βου­λευ­τές της πόλης πα­ρα­βρέ­θη­καν στο Pride (δυ­στυ­χώς μόνο από ένα κόμμα), η Γιάν­να Γαϊ­τά­νη, η Δέ­σποι­να Χα­ρα­λα­μπί­δου και ο Γιάν­νης Αμα­να­τί­δης. Και όταν κά­ποιοι ορ­γα­νω­μέ­νοι αντί­πα­λοι της ελεύ­θε­ρης έκ­φρα­σης προ­σπά­θη­σαν να επι­τε­θούν στον κόσμο του Pride, οι τρεις βου­λευ­τές μαζί με άλ­λους δια­δη­λω­τές δε δί­στα­σαν να φτιά­ξουν «αν­θρώ­πι­νη αλυ­σί­δα» προ­κει­μέ­νου να υπε­ρα­σπι­στούν τον κόσμο απέ­να­ντι στις δυ­νά­μεις του μί­σους.

Ποια είναι τα δι­καιώ­μα­τα που επι­τύ­χα­τε ως σή­με­ρα; Ποια δι­καιώ­μα­τα βρί­σκο­νται στην ατζέ­ντα σας κατά προ­τε­ραιό­τη­τα;

Φέτος το ελ­λη­νι­κό ΛΟΑΤ κί­νη­μα ως σύ­νο­λο πέ­τυ­χε να ανα­γνω­ρι­στεί η έν­νοια της  ταυ­τό­τη­τας φύλου για πρώτη φορά από το ελ­λη­νι­κό κρά­τος. Συ­γκε­κρι­μέ­να η ταυ­τό­τη­τα φύλου προ­στέ­θη­κε στη νο­μο­θε­σία για τα εγκλή­μα­τα μί­σους (στον νόμο: «περί εξαρ­τη­σιο­γό­νων ου­σιών και άλλες δια­τά­ξεις», στο Κε­φά­λαιο που αφορά τις  Τρο­πο­ποι­ή­σεις του Ποι­νι­κού Κώ­δι­κα, Άρθρο 66). Πρό­κει­ται για μια με­γά­λη νίκη του κι­νή­μα­τος, που απο­τε­λεί το πρώτο βήμα για την κα­το­χύ­ρω­ση των δι­καιω­μά­των των τρανς.

Τα δι­καιώ­μα­τα που εμείς προ­τάσ­σου­με είναι βέ­βαια η θέ­σπι­ση του ομό­φυ­λου γάμου με δι­καί­ω­μα τε­κνο­θε­σί­ας και η ψή­φι­ση (και κυ­ρί­ως η εφαρ­μο­γή στην πράξη) πιο αυ­στη­ρών νόμων που να απα­γο­ρεύ­ουν τις απο­λύ­σεις λόγω ομο­φυ­λο­φι­λί­ας ή δια­φο­ρε­τι­κής ταυ­τό­τη­τας φύλου. Επί­σης, αγω­νι­ζό­μα­στε για την ει­σα­γω­γή της σε­ξουα­λι­κής αγω­γής στα σχο­λεία, στην οποία να ανα­φέ­ρε­ται η ομο­φυ­λο­φι­λία ως ισό­τι­μη και φυ­σιο­λο­γι­κή ερω­τι­κή συ­μπε­ρι­φο­ρά.

Τι ση­μαί­νει για εσάς Gay Pride? Τι εν­νο­εί­τε όταν το ονο­μά­ζε­τε Φε­στι­βάλ Υπε­ρη­φά­νειας;

Για εμάς το lgbt pride δεν είναι μόνο ένα γιορ­τι­νό φε­στι­βάλ, αλλά και δια­δή­λω­ση για το δι­καί­ω­μα στη δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τα και στη δη­μό­σια έκ­φρα­σή της. Δε δη­λώ­νου­με υπε­ρή­φα­νοι που εί­μα­στε ομο­φυ­λό­φι­λοι, αλλά που έχου­με τη δύ­να­μη να ζούμε ως ομο­φυ­λό­φι­λοι και να διεκ­δι­κού­με ίσα δι­καιώ­μα­τα για εμάς, αλλά και για κάθε κα­τα­πιε­σμέ­νη κοι­νω­νι­κή ομάδα (με­τα­νά­στες, άτομα με ανα­πη­ρία, γυ­ναί­κες, αλ­λό­θρη­σκοι και άθεοι). Πέρα και πάνω απ’ όλα διεκ­δι­κού­με το δι­καί­ω­μα στην αν­θρώ­πι­νη υπε­ρη­φά­νεια. Σε τε­λι­κή ανά­λυ­ση, το Gay Pride είναι το φε­στι­βάλ της αν­θρώ­πι­νης υπε­ρη­φά­νειας και αξιο­πρέ­πειας!

Lgbt δι­καιώ­μα­τα και pride. Πείτε μας δυο λόγια.

Το Gay Pride σαφώς και συμ­βάλ­λει στη διεκ­δί­κη­ση ίσων δι­καιω­μά­των. Αλλά δεν φτά­νει από μόνο του. Γι’ αυτό το λόγο, η HOMOphonia – Thessaloniki Pride ορ­γα­νώ­νει δρά­σεις και εκ­δη­λώ­σεις όλο το χρόνο. Και πα­ράλ­λη­λα επι­διώ­κει τη σύν­δε­ση και ένωση του ΛΟΑΤ κι­νή­μα­τος με τα υπό­λοι­πα κι­νή­μα­τα της πόλης, το αντι­ρα­τσι­στι­κό, το αντι­φα­σι­στι­κό, το ερ­γα­τι­κό κί­νη­μα. Ισχύς εν τη ενώ­σει λοι­πόν!

Κά­ποια κόμ­μα­τα τε­λευ­ταία  υπό­σχο­νται δι­καιώ­μα­τα για τα lgbt άτομα. Τά­ζουν το πρωί, ξε­χνούν το βράδυ. Πι­στεύ­ε­τε ότι υπάρ­χει σχε­τι­κή ψη­φο­θη­ρι­κή εκ­με­τάλ­λευ­ση των εν λόγω αν­θρώ­πι­νων δι­καιω­μά­των;

Κατά τη γνώμη μας δεν είναι ίδια όλα τα κόμ­μα­τα. Με­γα­λύ­τε­ρη ευ­θύ­νη έχουν τα κόμ­μα­τα που κυ­βέρ­νη­σαν και κυ­βερ­νούν ακόμα. Το ΠΑΣΟΚ του Γ. Πα­παν­δρέ­ου είχε υπο­σχε­θεί ότι θα επε­κτεί­νει το σύμ­φω­νο συμ­βί­ω­σης, ώστε να πε­ρι­λαμ­βά­νει και τα ομό­φυ­λα ζευ­γά­ρια. Δεν το έκανε ποτέ! Αντί­θε­τα, ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ εδώ και χρό­νια, αλλά πρό­σφα­τα και η ΔΗΜΑΡ έχουν να επι­δεί­ξουν αξιό­λο­γο κοι­νο­βου­λευ­τι­κό έργο, ιδιαί­τε­ρα τον τε­λευ­ταίο χρόνο. Κατά τη γνώμη μας όμως, εκεί­νο που έχει με­γα­λύ­τε­ρη ση­μα­σία είναι η ου­σια­στι­κή και συ­νε­πής συμ­με­το­χή των αλ­λη­λέγ­γυων κομ­μά­των ΜΕΣΑ στο ΛΟΑΤ κί­νη­μα. Τα κόμ­μα­τα πρέ­πει να βοη­θούν στο χτί­σι­μο του ΛΟΑΤ κι­νή­μα­τος, γιατί καλό είναι και το κοι­νο­βου­λευ­τι­κό έργο, αλλά αν δεν υπάρ­χει ένα ισχυ­ρό κί­νη­μα να δρα και να πιέ­ζει, δεν υπάρ­χουν και πολ­λές πι­θα­νό­τη­τες να απο­δώ­σει η κοι­νο­βου­λευ­τι­κή πα­ρου­σία…

Μπου­τά­ρης: με 2 προ­τά­σεις πες μας την άποψή σου.

Ο Δήμος Θεσ­σα­λο­νί­κης είναι  ένας κο­ρυ­φαί­ος θε­σμός της  πόλης μας. Ο Μπου­τά­ρης έδωσε την αι­γί­δα του Δήμου στο Gay Pride, δί­νο­ντας το μή­νυ­μα ότι ο θε­σμός του Δήμου Θεσ­σα­λο­νί­κης δεν «ανή­κει» μόνο στους ετε­ρο­φυ­λό­φι­λους πο­λί­τες, αλλά και στους ομο­φυ­λό­φι­λους και τους/τις τρανς.

Υπό αυτή την έν­νοια ήταν για μας ου­σια­στι­κή η συμ­βο­λή του στη διε­ξα­γω­γή του 1ου και 2ου Pride.

Άν­θι­μος: με 2 προ­τά­σεις  πες την άποψή σου.

Θα σου απα­ντή­σω με τα λόγια του αρ­χιε­πί­σκο­που Ιε­ρώ­νυ­μου. Δεν τα θυ­μά­μαι επα­κρι­βώς, αλλά το γε­νι­κό­τε­ρο «πνεύ­μα» ήταν το πα­ρα­κά­τω: “H εκ­κλη­σία θα πει αυτά που πρέ­πει να πει. Ο κάθε άν­θρω­πος όμως είναι ελεύ­θε­ρος στη συ­μπε­ρι­φο­ρά του. Εμείς τους αγα­πά­με όλους”.

20.000 υπο­γρα­φές δεν είναι λίγες. Τι σκέ­φτε­σαι για όσους υπέ­γρα­ψαν;

Γνω­ρί­ζου­με ότι στη πόλη μας υπάρ­χουν και θε­σμοί όπως η μη­τρό­πο­λη Θεσ/νίκης αλλά και ομά­δες πο­λι­τών, που δεν επι­θυ­μούν τη δη­μό­σια έκ­φρα­ση της δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τας. Μά­λι­στα κά­ποιοι από αυ­τούς δεν επι­θυ­μούν καν την ύπαρ­ξη της δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τας ούτε καν στους ιδιω­τι­κούς χώ­ρους. Υπάρ­χει όμως και η άλλη Θεσ­σα­λο­νί­κη, η πο­λύ­χρω­μη, η προ­ο­δευ­τι­κή, η Θεσ/νίκη των κι­νη­μά­των, με 2 λέ­ξεις η Θεσ/νίκη της πρω­το­πο­ρί­ας. Η κα­λύ­τε­ρη απά­ντη­ση λοι­πόν σε όσους εχθρεύ­ο­νται τη δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τα θα είναι να βου­λιά­ξει ο Λευ­κός Πύρ­γος από ετε­ρο­φι­λό­φι­λους και ομο­φυ­λό­φι­λους δια­δη­λω­τές, στη  με­γά­λη πο­ρεία του Gay Pride, αυτό το Σάβ­βα­το 15 Ιούνη, στις 7 το από­γευ­μα. Να εκ­φρα­στεί μα­ζι­κά η άλλη Θεσ­σα­λο­νί­κη!

Ο Μη­τρο­πο­λί­της Θεσ­σα­λο­νί­κης δή­λω­σε ότι επέ­τυ­χε να μην πε­ρά­σει η πο­ρεία του Pride μπρο­στά από εκ­κλη­σία. Υπήρ­ξε, όπως και πέ­ρυ­σι, θέμα με τις το­πο­θε­σί­ες και τις δια­δρο­μές;

Φέτος η δια­δρο­μή θα είναι ακόμα  κα­λύ­τε­ρη από την περ­σι­νή, καθώς  θα πε­ρά­σει μέσα από την πλα­τεία  Αρι­στο­τέ­λους!

Το 5% του πλη­θυ­σμού  του Δήμου Θεσ­σα­λο­νί­κης δεν επι­θυ­μεί το pride. Αι­σθά­νε­στε αδι­κη­μέ­νοι σχε­τι­κά με την προ­βο­λή που λαμ­βά­νει αυτή η μειο­ψη­φία ένα­ντι σας;

Το βρί­σκου­με ανα­με­νό­με­νο καθώς  τα πε­ρισ­σό­τε­ρα ΜΜΕ ελέγ­χο­νται από  το νε­ο­συ­ντη­ρη­τι­κό και ακραία νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρο κα­τε­στη­μέ­νο της χώρας.

 

Η Θεσ­σα­λο­νί­κη αλ­λά­ζει  προς το κα­λύ­τε­ρο ή προς το χει­ρό­τε­ρο πο­λι­τι­στι­κά;

Αν κρί­νου­με από την κα­τάρ­γη­ση  ή υπο­βάθ­μι­ση της λει­τουρ­γί­ας ση­μα­ντι­κών πο­λι­τι­στι­κών θε­σμών της πόλης λόγω μειω­μέ­νης χρη­μα­το­δό­τη­σης, όπως η πει­ρα­μα­τι­κή σκηνή της Τέ­χνης, η όπερα Θεσ­σα­λο­νί­κης, το ΚΘΒΕ, τότε σί­γου­ρα μι­λά­με για αλ­λα­γή προς το χει­ρό­τε­ρο…

Πι­στεύ­εις ότι η κρίση έχει δια­τα­ρά­ξει τις κοι­νω­νι­κές ισορ­ρο­πί­ες;

Σί­γου­ρα. Η βάρ­βα­ρη πο­λι­τι­κή της  εσω­τε­ρι­κής υπο­τί­μη­σης τύπου σοκ  απει­λεί να τι­νά­ξει στον αέρα την ίδια την έν­νοια κοι­νω­νί­ας. Άλ­λω­στε η μέ­ντο­ρας αυτών των πο­λι­τι­κών που εφαρ­μό­ζο­νται τώρα στην Ελ­λά­δα, η Μάρ­γκα­ρετ Θά­τσερ, το είχε δη­λώ­σει απε­ρί­φρα­στα: «Δεν υπάρ­χει κοι­νω­νία, παρά μόνο ξε­χω­ρι­στά άτομα». Ωστό­σο, αν κά­ποιοι θε­ω­ρούν την κρίση ευ­και­ρία για να εξα­φα­νί­σουν κα­το­χυ­ρω­μέ­να δι­καιώ­μα­τα πολ­λών δε­κα­ε­τιών, εμείς πι­στεύ­ου­με ότι η κρίση είναι ευ­και­ρία για την ανά­λο­γη απά­ντη­ση και από αυ­τούς που πλήτ­το­νται, οι οποί­οι απο­τε­λούν την κοι­νω­νι­κή πλειο­ψη­φία. Το Gay Pride είναι μέρος αυτής της απά­ντη­σης! Γιατί από αυτήν την κρίση η κοι­νω­νία είτε θα βγει δια­λυ­μέ­νη είτε θα ανα­γεν­νη­θεί στη βάση των αρχών της ισο­τι­μί­ας και της αλ­λη­λεγ­γύ­ης…

Στην προ­ά­σπι­ση της  διε­ξα­γω­γής του pride η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­νό­τη­τα των πο­λι­τι­κών φο­ρέ­ων δεν εστιά­ζουν στην υπε­ρά­σπι­ση των διεκ­δι­κού­με­νων δι­καιω­μά­των, αλλά στα οι­κο­νο­μι­κά οφέλη που ήθελε προ­κύ­ψουν. Δεν το­πο­θε­τού­νται υπέρ των δι­καιω­μά­των αλλά υπέρ της οι­κο­νο­μι­κής εκ­με­τάλ­λευ­σης που προ­κύ­πτει. Πως το κρί­νε­τε αυτό; Σας προ­σβάλ­λει;

Εν­νο­εί­ται! Εί­μα­στε ενα­ντί­ον ΚΑΘΕ προ­σπά­θειας να εμπο­ρευ­μα­το­ποι­η­θεί το Pride. Μην ξε­χνά­με ότι τα φε­στι­βάλ ομο­φυ­λό­φι­λης υπε­ρη­φά­νειας ξε­κί­νη­σαν πριν δε­κα­ε­τί­ες, με αφορ­μή την πο­λυ­ή­με­ρη εξέ­γερ­ση των ομο­φυ­λό­φι­λων και των τρανς στη Νέα Υόρκη το 1969, ύστε­ρα από τις επα­να­λαμ­βα­νό­με­νες ει­σβο­λές της αστυ­νο­μί­ας στο γκέι μπαρ Stonewall. Ως HOMOphonia – Thessaloniki Pride πι­στεύ­ου­με ότι προ­σβάλ­λουν τους ομο­φυ­λό­φι­λους όσοι χα­ρα­κτη­ρί­ζουν την ομο­φυ­λό­φι­λη κοι­νό­τη­τα ως «παρ­θέ­να αγορά κα­τα­να­λω­τών». Οι ομο­φυ­λό­φι­λοι και οι τρανς ζη­τά­με ίσα δι­καιώ­μα­τα και όχι να γί­νου­με αντι­κεί­με­νο εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­σης!

Ποια ήταν η με­γα­λύ­τε­ρη ικα­νο­ποί­η­ση που έχετε λάβει σαν ΛΟΑΤ ομάδα από τις προ­σπά­θειες που έχετε κάνει μέχρι στιγ­μής;

Το ότι ένα με­γά­λο κομ­μά­τι  των ετε­ρο­φυ­λό­φι­λων της πόλης  έχει αγκα­λιά­σει το Pride και συμ­με­τέ­χει σε αυτό. Δε ξε­χά­σω πέρσι, που στην δια­δή­λω­ση/πο­ρεία του Pride πα­ρα­βρέ­θη­καν και πολ­λές οι­κο­γέ­νειες με τα παι­διά τους, μη­τέ­ρες με κα­ρο­τσά­κια, μπα­μπά­δες με τα παι­διά τους αγκα­λιά. Πάρα πολ­λοί ομο­φυ­λό­φι­λοι – και όχι μόνο – δα­κρύ­σα­με βλέ­πο­ντας τέ­τοια απο­δο­χή από τους συ­μπο­λί­τες μας…

Τις τε­λευ­ταί­ες μέρες γί­νο­νται μα­ζι­κές προ­σα­γω­γές διεμ­φυ­λι­κών γυ­ναι­κών από την αστυ­νο­μία στη Θεσ­σα­λο­νί­κη…

Κατά τη γνώμη μας η συ­γκυ­ρία δεν είναι τυ­χαία. Κά­ποιοι συ­ντη­ρη­τι­κοί κύ­κλοι της πόλης θέ­λουν να τρο­μο­κρα­τή­σουν τη ΛΟΑΤ κοι­νό­τη­τα εν όψει του 2ου φε­στι­βάλ υπε­ρη­φά­νειας… Εμείς τους απα­ντά­με ότι τέ­τοια πε­ρι­στα­τι­κά δε μας απο­θαρ­ρύ­νουν, αλλά μας πει­σμώ­νουν ακόμα πε­ρισ­σό­τε­ρο!

Απαι­τού­με την άμεση απε­λευ­θέ­ρω­ση όλων των διεμ­φυ­λι­κών γυ­ναι­κών από  τα κρα­τη­τή­ρια!

1 Λε­σβί­ες – Ομο­φυ­λό­φι­λοι –  Αμ­φι­φυ­λό­φι­λοι – Τρανς (ΛΟΑΤ)

– See more at: http://rproject.gr/article/na-ekfrastei-mazika-i-alli-thessaloniki#sthash.hnqydi6l.dpuf

43

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση