«Βιαστής είναι» – Και στην Επίδαυρο διαμαρτυρία κατά του Λιγνάδη

«Βιαστής είναι» – Και στην Επίδαυρο διαμαρτυρία κατά του Λιγνάδη

Μετά την μικρή Επίδαυρο και άλλα θέατρα, ήρθε η σειρά της Επιδαύρου απόψε να στείλει ηχηρό μήνυμα ενάντια στην απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου να έχει αναστέλλουσα δύναμη η έκτιση της 12ετούς ποινής του Δημήτρη Λιγνάδη, που κρίθηκε ένοχος για κατά συρροή βιασμούς δύο ανηλίκων χωρίς ελαφρυντικά.

Πριν ξεκινήσουν οι «Πέρσες» του Αισχύλου στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο, πολίτες άνοιξαν πανό, που έγραφε «Βιαστής είναι», με το κοινό να ξεσπά σε χειροκροτήματα, ενώ κανένας θεσμικός παράγοντας δεν ήταν παρών.

Όταν έπεσε η «αυλαία» της παράστασης και υποκλίθηκαν οι ηθοποιοί μαζί με τον σκηνοθέτη, Δημήτρη Καρατζά, ένα μέλος του θιάσου διάβασε το πρόσφατο κείμενο-καταγγελία του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, με το οποίο ζητά την άμεση άρση του ανασταλτικού χαρακτήρα της καταδικαστικής απόφασης και κάνει λόγο για «έγκλημα που αποδεικνύει ότι η εξουσία, το χρήμα, οι δημόσιες σχέσεις και οι ισχυροί φίλοι είναι πάνω από την Δικαιοσύνη» αλλά και για «απόδειξη της εκδίκησης της σάπιας αστικής εξουσίας που εκπροσωπεί η κυβέρνηση απέναντι σε όποιον τολμάει να καταγγείλει τα εγκλήματα των δικών της παιδιών».

Ο σκηνοθέτης της παράστασης ήταν ανάμεσα στους ανθρώπους του καλλιτεχνικού κόσμου, που είχαν εκφράσει την αγανάκτισή τους για την αποφυλάκιση του τέως διευθυντή του Εθνικού. «Το δικαστήριο έκρινε ότι είναι βιαστής. Το ίδιο δικαστήριο του δίνει το ελεύθερο να είναι βιαστής» είχε γράψει σε ανάρτησή του.

Ακριβώς τρία χρόνια πριν, το καλοκαίρι του 2019, ο Δημήτρης Λιγνάδης είχε ανεβάσει επίσης τους «Πέρσες» αλλά τότε, στο τέλος της παράστασης, ο ίδιος φιλούσε μια μικρογραφία του «Παρθενώνα» μπροστά στα πόδια της Λίνας Μενδώνη και του Κυριάκου Μητσοτάκης, που είχε φτάσει με το ελικόπτερο από την Αντίπαρο για να τον δει.

Η νέα διαμαρτυρία έρχεται λίγες ώρες μετά την απίστευτη ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, που επιχείρησε υποτίθεται να περάσει στην αντεπίθεση, αφού έγινε γνωστό ότι η Λίνα Μενδώνη και ο Νίκος Γιατρομανωλάκης αποχώρησαν χθες βράδυ πριν από την έναρξη της παράστασης «Triptych: The Missing Door, The Lost Room, The Hidden Floor», στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, όπου αναρτήθηκε πανό με το σύνθημα: «Οι βιαστές πρέπει να είναι στη φυλακή».

Απανωτές προκλήσεις από το υπουργείο Πολιτισμού

Το ΥΠΠΟΑ δεν δίστασε επί της ουσίας να χαρακτηρίσει όλους διαμαρτυρόμενους για την υπόθεση… ως ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας την αξιωματική αντιπολίτευση ότι «επιχειρεί να μετατρέψει τις θεατρικές σκηνές σε λαϊκά δικαστήρια» και όλες τις αντιδράσεις ως «εργαλειοποίηση του Πολιτισμού» προσθέτοντας μάλιστα πως «η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού να μην παραστεί στην πρεμιέρα ήταν απολύτως συνειδητή επιλογή».

Το Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε πως «η δίκαιη αντίδραση των ανθρώπων του πολιτισμού για τον βιαστή Λιγνάδη χαρακτηρίζεται εργαλειοποίηση του πολιτισμού από την κα Μενδώνη. Η κα Μενδώνη συνεχίζει να προσβάλει τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του. Βλέπει παντού το φάντασμα του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία. Δυστυχώς για αυτήν δεν χρειάζεται κάποιος να είναι ΣΥΡΙΖΑ για να έχει κατανοήσει τον βρώμικο ρόλο της».

«Η χυδαία απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτει πολλά περισσότερα από όσα προσπαθεί να καλύψει, όπως και η μέθοδός τους να βαφτίσουν την τοξικότητα πολιτική άποψη» συνέχισε το υπ. Πολτισμού με την Κουμονδούρου να ανταπαντά: «Κα Μενδώνη, τοξικότητα και χυδαιότητα είναι κάποιος να καλύπτει βιαστές ανηλίκων».

Από την πλευρά του ο ίδιος ο Λιγνάδης βγήκε προχθές από τον Κορυδαλλό προβαίνοντας σε προκλητικές δηλώσεις λες και παρακολούθησε άλλη δίκη και όχι τη δική του, επιχειρώντας να κάνει το άσπρο μαύρο, παριστάνοντας τον αθώο και αποθεώνοντας τον συνήγορό του, που διαβάζει όπως θέλει την απόφαση.

Ωστόσο, χιλιάδες πολίτες, καλλιτεχνικά σωματεία, πρόσωπα των Γραμμάτων και των Τεχνών έχουν εκφραστεί κατά της αποφυλάκισης του 59χρονου με πολλούς να μιλούν ή να αφήνουν υπονοούμενα για απόπειρα συγκάλυψης της πολύκροτης υπόθεσης.

Υπενθυμίζεται ότι ακολούθησε παράμεβαση της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, Μαρία Γκανέ, που προχώρησε σε παρέμβαση ζητώντας τα πρακτικά της δίκης του ΜΟΔ, την αναφορά του εισαγγελέα, τις αποφάσεις και τις μειοψηφίες προκειμένου να μελετηθεί το ενδεχόμενο άσκησης έφεσης.

Πηγή: efsyn.gr

40

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση