EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
της Διαλεκτής Αγγελή
Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκίνησε με περικοπές ολιγομελών τμημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια. Από το Κιλκίς μέχρι τη Σαντορίνη και τη Ρόδο, τοπικές ΕΛΜΕ και μαθητικά συμβούλια διαμαρτύρονται για την κατάργηση τομέων που φέρνουν σε αδιέξοδο χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με την ανεργία και σπουδαστές, οι οποίοι αναγκάζονται είτε να μετακινηθούν αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους ή να συμβιβαστούν με το να παρακολουθήσουν διαφορετική ειδικότητα – ακόμη και αν πρόκειται για τελειόφοιτους.
Μία τέτοια περίπτωση είναι και ο 18χρονος Σ. Δ. (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας). Αυτιστικός με ποσοστό αναπηρίας 67%, φοιτά στο Ειδικό ΕΠΑ.Λ. Κορωπίου, στην ειδικότητα της Πληροφορικής.
Πέρυσι τον Δεκέμβριο, η οικογένεια ενημερώθηκε ότι υπάρχει πιθανότητα η ειδικότητα να μη λειτουργήσει την επόμενη σχολική χρονιά γιατί το τμήμα είναι ολιγάριθμο. Αμέσως, οι γονείς αναζήτησαν άλλο σχολείο με την ίδια ειδικότητα. Το κοντινότερο Ειδικό ΕΠΑ.Λ. βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή, ούτε όμως εκεί λειτουργεί ο τομέας που ο Σ. έχει ήδη παρακολουθήσει.
«Ενημερώσαμε σχετικά το Ειδικό ΕΠΑ.Λ. Κορωπίου αλλά και τον Συνήγορο του Πολίτη καθώς αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε ζήτημα αν δεν κινηθούμε άμεσα», μας λέει η μητέρα του νεαρού μαθητή Λ. Κ. «Ζητήσαμε να γίνει αίτημα από το σχολείο προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κατ’ εξαίρεση λειτουργία του τμήματος με δύο άτομα.
»Το αίτημα από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας έγινε δεκτό τον περασμένο Ιούνιο με θετική εισήγηση. Η αρνητική απάντηση από την Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής βγήκε στις 2 Αυγούστου, χωρίς όμως κανείς να μας ενημερώσει σχετικά. Μόλις τη μέρα του αγιασμού μάθαμε ότι από τους συνολικά τέσσερις τομείς που λειτούργησαν στο σχολείο τη σχολική χρονιά 2018-2019, φέτος, θα λειτουργήσει μόνο ένας, αυτός της Μηχανολογίας.
»Μείναμε μετέωροι. Ψάχναμε μόνοι μας λύση. Το μόνο σχολείο που έχει τον τομέα της Πληροφορικής είναι το Ειδικό ΕΠΑ.Λ. Αχαρνών. Μιλήσαμε με τον διευθυντή και μας είπε ότι η διαδικασία έγκρισης δωρεάν δρομολογίου από το Πικέρμι όπου μένουμε προς τις Αχαρνές μπορεί να πάρει ακόμη και τέσσερις μήνες. Καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να μεταφέρουμε το παιδί σε καθημερινή βάση τόσα χιλιόμετρα, αυτό σημαίνει ότι θα χάνει μαθήματα, θα παίρνει απουσίες και θα κινδυνεύει να μείνει στην ίδια τάξη», προσθέτει η μητέρα του νεαρού μαθητή.
Εδώ να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε αλλαγή σχολείου απαιτεί την έγκαιρη εγγραφή και ενημέρωση της Περιφέρειας προκειμένου να συμπεριληφθεί ο μαθητής ή η μαθήτρια στα δωρεάν δρομολόγια.
Για το ζήτημα είναι ενήμερο και το υπουργείο Παιδείας. Ο πατέρας του παιδιού επικοινώνησε με τη διεύθυνση ειδικής αγωγής του υπουργείου όπου του ξέκοψαν ακόμη και το ενδεχόμενο να συζητηθεί το θέμα.
«Χαρακτηριστικά, μου είπαν: “Εμείς ούτε καν τα απαντάμε αυτά τα αιτήματα”, την ώρα μάλιστα που μαθαίνουμε ότι έχει εκδοθεί απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής για την λειτουργία του ολιγομελούς τμήματος για τον τομέα της Αισθητικής Τέχνης στη Δ΄ Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου Κορωπίου για το σχολικό έτος 2019-2020 (αρ. απόφασης Φ.22.1/12159/2.8.2019). Η προσέγγιση του ζητήματος είναι δηλαδή τεμαχιακή. Να λειτουργήσει το τμήμα αισθητικής με τέσσερα παιδιά και όχι αυτό των ηλεκτρονικών υπολογιστών με δύο. Τα δύο παιδιά μάλλον δεν νοούνται ως έμψυχα όντα…» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πατέρας του Σ. Δ.
Οπως μας πληροφορούν οι γονείς, το παιδί παρακολουθεί μαθήματα γενικής παιδείας, χωρίς όμως ειδικότητα, εν αναμονή της απόφασης μετεγγραφής του στον τομέα ειδικότητας Μηχανολογίας, ενέργεια η οποία όμως τον αναγκάζει να επαναλάβει τη Β΄ Λυκείου βάσει νόμου (ν. 4610/2019 ΦΕΚ 2005, Τεύχος B΄ 2005/31.05.2019 αρ. 22), χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο και διαταράσσοντας την ηρεμία τόσο του ίδιου όσο και της οικογένειάς του.
Πηγή:https://www.efsyn.gr