Ομοφοβικοί Πολωνοί ιστορικοί έκρυβαν τα ερωτικά γράμματα του Φρεντερίκ Σοπέν

Ομοφοβικοί Πολωνοί ιστορικοί έκρυβαν τα ερωτικά γράμματα του Φρεντερίκ Σοπέν

Από Δημήτρη Καβατζικλή

Ιστορικοί και συντάκτες της Wikipedia έχουν αλλάξει συχνά τις αρσενικές αντωνυμίες στις επιστολές του Σοπέν σε θηλυκές

Ο Φρεντερίκ Σοπέν, ο συνθέτης του 19ου αιώνα γνωστός για τις ρομαντικές του μελωδίες, είναι μια πολύ σεβαστή φιγούρα στην πατρίδα του, την Πολωνία. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ο δημοσιογράφος Moritz Weber προκάλεσε σάλο στη χώρα όταν αποκάλυψε πρόσφατα ότι ο Σοπέν έγραφε μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου και ερωτικές επιστολές στους άντρες φίλους του, λέει το lgbtqnation.

Ο Σοπέν είχε σχέσεις με γυναίκες όπως η συγγραφέας Amantine Lucile Aurore Dupin (της οποίας το συγγραφικό ψευδώνυμο ήταν George Sand) και τη Maria Wodzińska, με την οποία αρραβωνιάστηκε για μικρό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, σε ένα πρόσφατο ντοκιμαντέρ που παρουσίασε στο ελβετικό ραδιόφωνο, ο Weber είπε ότι οι επιστολές του Σοπέν προς τις δύο γυναίκες δεν ήταν τόσο θερμές ή ερωτικές όσο οι επιστολές του προς τους άντρες.

«Δεν έγραψε καθόλου επιστολές σε αυτές τις γυναίκες. Και δεν γράφει σε αυτές με τρόπο που να δείχνει ότι υπάρχει αγάπη», είπε ο Weber, προσθέτοντας ότι οι σχέσεις του με τις γυναίκες μοιάζουν με εκείνες ενός καλλιτέχνη προς τον ευεργέτη παρά με σχέσεις πάθους.

«Είναι εμφανές στις επιστολές του ότι υπάρχει αγάπη προς τους άντρες φίλους του», συνέχισε ο Weber, «ειδικά προς τον Tytus Woyciechowski».

Ο Woyciechowski ήταν πολιτικός ακτιβιστής και ευεργέτης που ως παιδί έζησε μαζί με την οικογένεια του Σοπέν. Αν και ο Woyciechowski παντρεύτηκε αργότερα, ονόμασε τον δεύτερο γιο του Fryderyk.

Φρεντερίκ Σοπέν: Η παράξενη και αμφιλεγόμενη ερωτική ζωή ενός ρομαντικού συμβόλου

«Όπως πάντα, κουβαλάω τα γράμματά σας», έγραψε ο Σοπέν σε επιστολή του στον Woyciechowski στις 27 Μαρτίου 1830. «Πόσο καλό θα ήταν να λάβω μια επιστολή σας και να βεβαιωθώ ότι με αγαπάτε. Τουλάχιστον για να κοιτάξω το γραφικό χαρακτήρα αυτού που μπορώ μόνο να αγαπώ».

Σε μια επιστολή της 4ης Απριλίου 1830, ο Σοπέν του έγραψε: «Θα πλυθώ. Μην με φιλάς, γιατί δεν έχω πλυθεί ακόμα, εντάξει; Ακόμα κι αν έτριβα βυζαντινά έλαια στο σώμα μου, δεν θα με φιλούσες αν δεν σε ωθούσα μαγνητικά να το κάνεις. Υπάρχει μια δύναμη στη φύση. Σήμερα, θα ονειρευτείς ότι με φιλάς».

Ο Weber είπε ότι ο Σοπέν έστειλε παθιασμένες επιστολές και στον αδελφό της αρραβωνιαστικιάς του, Antoni Wodzińska, σε έναν γιατρό με το όνομα Jan Matuszyński, αλλά και τον στενό του φίλο Julian Fontana.

Έγραψε κάποτε στον Antoni Wodzińska: «Πιστέψτε με σας σκέφτομαι όπως σκέφτομαι τον Tytus». Ο Σοπέν συγκατοίκησε για χρόνια με τον Matuszyński και τον Fontana στο Παρίσι.

Ο Weber πιστεύει ότι ο Σοπέν ίσως κρατούσε το ερωτικό του ενδιαφέρον κρυφό καθώς τα γράμματά του δείχνουν μια ανησυχία για τη δημόσια εικόνα του. Ο Weber λέει επίσης ότι Πολωνοί ιστορικοί και συντάκτες της Wikipedia έχουν αλλάξει συχνά τις αρσενικές αντωνυμίες στις επιστολές του Σοπέν σε θηλυκές ή έχουν διαγράψει οποιεσδήποτε αναφορές στα ομοερωτικά γράμματα του Σοπέν από τις βιογραφίες του.

Ο Weber πιστεύει ότι οι Πολωνοί μπορεί να το κάνουν αυτό επειδή η χώρα τους γίνεται όλο και περισσότερο ομοφοβική, ενώ η εχθρότητα ενισχύεται από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στην οποία ανήκει το 92,9 τοις εκατό των Πολωνών.

Πολωνοί μελετητές απέκρυψαν σκόπιμα την ομοφυλοφιλία του Σοπέν

Στις αρχές του χρόνου, το ένα τρίτο της Πολωνίας ανακηρύχθηκε «ζώνη χωρίς ΛΟΑΤ», κάτι που καταδίκασε ο Τζο Μπάιντεν. Η άνοδος της ομοφοβίας συνέπεσε με την αύξηση του εθνικισμού και την αναζωπύρωση της υπερηφάνειας για την ιστορία, τη μουσική και τον πολιτισμό της χώρας. Αυτό εξηγεί γιατί ορισμένοι πολωνοί θέλουν να κρατήσουν κρυφή αυτή την πλευρά του Σοπέν, επειδή είναι αντίθετη με την ετεροφυλόφιλη καθολική τους ταυτότητα.

Αλλά καθώς οι επιστολές έρχονται στο φως της δημοσιότητας, δεν θα είναι εύκολο να μείνει κρυφή η ερωτική ζωή του διάσημου συνθέτη. Η Βαρσοβία φιλοξενεί το διεθνές αεροδρόμιο Σοπέν, ενώ το όνομα και το πρόσωπο του συνθέτη κοσμούν πολλά πάρκα, δρόμους και κτίρια σε μεγάλες πόλεις.

«Αλλά ακόμη και μετά το θάνατό του το 1849 σε ηλικία 39 ετών, η καρδιά του διατηρείται σφραγισμένη σε τοίχο της Εκκλησίας του Τιμίου Σταυρού στη Βαρσοβία», σημειώνει το CNN.

Το πιο διάσημο έργο του Σοπέν, Opus 9 No 2

 

 

Πηγή: t-zine.gr

 

67

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση