Μηνιαίο Αρχείο:Δεκέμβριος 2012

Oι συνθήκες στα κέντρα κράτησης μεταναστών στην Ελλάδα είναι σοκαριστικές, δήλωσε τη Δευτέρα ανώτατος αξιωματούχος του ΟΗΕ.

Καλά κάνει ο κ. τάδε από τον ΟΗΕ και το είπε και μπράβο του. Στο παρασύνθημα, όμως τι γίνεται; Ζήτησε ο ΟΗΕ να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και δεν το πληροφορηθήκαμε; Ή άμα μπει ζεστό νερό είναι όλα καλά;

 

Όπως μεταδίδει το Reuters, ο ειδικός εισηγητής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα, Francois Crepeau, δήλωσε ότι σε πολλά από τα κέντρα κράτησης που επισκέφτηκε οι μετανάστες είχαν ελλείψεις σε φαγητό, θέρμανση και ζεστό νερό.
«Αυτά είναι μέρη στα οποία δεν θα ήθελα να μείνω πάνω από μια ώρα. Αυτά είναι σοκαριστικά μέρη» σημείωσε ο κ. Crepeau κατά την παρουσίαση των συμπερασμάτων της αποστολής του στην Ελλάδα.
Παράλληλα, ανέφερε ότι το τελευταίο έτος παρατηρήθηκε αύξηση στα κρούσματα ρατσιστικής βίας στην Ελλάδα, προσθέτοντας ότι πολλά από τα περιστατικά δεν καταγράφονται γιατί τα θύματα φοβούνται ότι αν τα καταγγείλουν στην αστυνομία κινδυνεύουν με απέλαση.
Πηγή:  euro2day.gr

Επικαλούμενοι ένα νόμο της Χούντας τρεις Ηρακλειώτες, μεταξύ αυτών και εκπαιδευτικοί, προσπαθούν τώρα να μπλοκάρουν την κατασκευή ενός ξενώνα για παιδιά με ειδικές ανάγκες επειδή θεωρούν ότι κάτι τέτοιο θα υποβαθμίσει την περιουσία τους.

Οι τρεις ευσυνείδητοι και με … ευαισθησίες πολίτες του Ηρακλείου αφού έκαναν καταγγελίες για πολεοδομικές παραβάσεις που έπεσαν στο κενό, αφού κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, φρόντισαν να ξεθάψουν και τον χουντικό νόμο μόνο και μόνο γιατί δε θέλουν να βλέπουν στη γειτονιά τους τα παιδιά του κέντρου Ζωοδόχος Πηγή!
Οι κινήσεις τους αυτές και η αναφορά στο χουντο-νόμο (11/11-1972) ωστόσο φαίνεται ότι τελικά κατάφερε να δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία του κέντρου, το οποίο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ωστόσο η διαχειριστική αρχή δεν επιτρέπει μπλεξίματα με νόμους και θέλει διαδικασίες καθαρές. Έτσι δόθηκε εντολή για την απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ μέχρι και την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων και ανάλογα με το αποτέλεσμα της δίκης θα κριθεί και η πορεία του.

Στις 6/12/2008 ένας μαθητής δολοφονήθηκε από την Αστυνομία
Ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος, 15 ετών, πυροβολήθηκε από τον αστυνομικό Κορκονέα. Ο Αλέξανδρος πέθανε επιτόπου. Τεράστιες διαδηλώσεις διαμαρτυρίας ακολούθησαν, που και αυτές χτυπήθηκαν απ’την Αστυνομία. Ο Κορκονέας τελικά καταδικάστηκε σε ισόβια και σε 10 χρόνια ο συνεργός του, αστυνομικός Σαραλιώτης. Πέρσι ο Σαραλιώτης αφέθηκε ελεύθερος για… λόγους υγείας. Ο φόνος του Αλέξη κι η απελευθέρωση του Σαραλιώτη αποτελούν ακραία δείγματα της αστυνομικής βαρβαρότητας και της δικαστικής υποκρισίας.

Σήμερα η αστυνομοκρατία εντείνεται
Από τις «πλατείες» ως τις απεργιακές πορείες, τα χημικά, οι «προληπτικές» προσαγωγές, οι ξυλοδαρμοί, συνδυάζονται άψογα με τα αντικοινωνικά μέτρα που φέρνουν ανεργία, φτώχεια και πείνα. Με την υπόθεση των 15 αντιφασιστών στις 30/9, προστέθηκαν και τα βασανιστήρια στις επίσημες μεθόδους της ΕΛ.ΑΣ. Στις 16/11 το σύστημα έφτασε μέχρι τις συλλήψεις τριών συνδικαλιστών που διαμαρτύρονταν κατά του γερμανού υφυπουργού Φούχτελ. Ήταν η πρώτη φορά που ένας πρωθυπουργός απαίτησε έμμεσα, με τις δηλώσεις του, τη φυλάκιση εκπροσώπων εργαζομένων επειδή διαμαρτύρονταν. Ακολούθησε η πρωτοφανής εισβολή των ΜΑΤ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και η σύλληψη δεκαέξι φοιτητών της περιφρούρησης στις 17/11.

Ψήφισμα Συλλόγου Εκτάκτων Αρχαιολόγων
Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, με αφορμή τις εντεινόμενες επιθέσεις της Χρυσής Αυγής σε μετανάστες αλλά και Έλληνες εργαζόμενους που διεκδικούν τα δίκια τους, ενέκρινε στη Γενική Συνέλευση της 01/12/2012 το παρακάτω ψήφισμα:
Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ είναι μια φασιστική οργάνωση ιδεολογικών και πολιτικών απογόνων του ναζισμού, που δεν τα έχει  βάλει ποτέ με κανέναν από αυτούς που καταδικάζουν τους «Έλληνες» στη φτώχεια, αλλά τους υμνεί για την «συνεισφορά τους τόσο στα κρατικά έσοδα όσο και σε θέσεις εργασίας». Ποτέ δεν παρενέβη και δεν κατήγγειλε μεγαλοεπιχειρηματίες  που μειώνουν μισθούς, έχουν απλήρωτους και ανασφάλιστους τους εργαζόμενους, που τρομοκρατούν και απολύουν εργαζόμενους. Πρόσφατα, στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της βουλής, ζήτησε νέα κίνητρα και φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές. Αφήνει στο απυρόβλητο την αντιλαϊκή επίθεση κυβέρνησης και Τρόικας, που προκαλεί εκατομμύρια ανέργους, υποσιτισμένα παιδιά, σχολεία χωρίς πετρέλαιο, εργαζόμενους  χωρίς δικαιώματα με μισθούς πείνας, έτσι  ώστε να αυξάνονται τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων.

Για προσχεδιασμένο εμπρησμό κτιρίου της αλυσίδας Sprider Stores στην Ανθούσα, τον περασμένο Φεβρουάριο, με σκοπό την είσπραξη του ασφαλιζόμενου κεφαλαίου, κατηγορούνται τα τότε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας σε βάρος των οποίων ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος –έπειτα από σχετική έρευνα που διενεργήθηκε.

 

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, Χαρ. Λακαφώσης, προχώρησε στην άσκηση ποινικής δίωξης κατά των Σάββα και Αθανάσιου Χατζηιωάννου καθώς και κατά των υπόλοιπων μελών της τότε διοίκησης της εταιρίας για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας σε εμπρησμό, της απάτης σε βάρος ασφαλιστικών εταιριών, καθώς και της απόπειρας απάτης. Απήγγειλε επίσης κατηγορίες για έκρηξη και εμπρησμό σε τέσσερις συνεργάτες της επιχείρησης που φέρονται να εμπλέκονται στην προσχεδιασμένη, σύμφωνα με τον εισαγγελέα, πυρκαγιά.

Και ξαφνικά το ΠΑΣΟΚ θυμήθηκε τη χρυσή αυγή.
«Ξέχασε» όμως να αναφέρει στο βίντεο που δημιούργησαν τις δικές τους μεγάλες ευθύνες…»ξέχασαν» τα ναζιστικής έμπνευσης στρατόπεδα συγκέντρωσης για τους μετανάστες…»ξέχασαν» τον Παπουτσή και το τείχος του αίσχους στον Έβρο…»ξέχασαν» τις δηλώσεις Λοβέρδου – Χρυσοχοϊδη για «υγειονομικές βόμβες»….»ξέχασαν» τη δημόσια διαπόμπευση των οροθετικών γυναικών θυμάτων του trafficking…»ξέχασαν» τις επιχειρήσεις σκούπα λες και οι άνθρωποι είναι σκουπίδια….δικό σας δημιούργημα είναι η άνοδος της χρυσής αυγής. Κύριοι, εσείς και η πολιτική σας, τους έστρωσαν το δρόμο…. δικό μας μέλημα ο αγώνας ενάντια σε όποιον απαξιώνει τη ζωή και την αξιοπρέπεια !

ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΦΑΣΙΣΜΟΣ!

να αγωνιστούμε ενάντια:στη φασιστικοποίηση που προωθεί το σύστημα,στο ρατσισμό και την ξενοφοβία,στον εκφασισμό της κοινωνίας ,στα σύγχρονα «τάγματα ασφαλείας» και σε κάθε φασιστική συμμορία

Παρασκευή 7.12 Ημέρα αντιφασισμού

18.00 Συζήτηση-Εκδήλωση:  «Ο φασισμός χθες, σήμερα και αύριο και οι απαντήσεις μας»

Εισήγηση: Αντιφασιστική Δικτύωση Ξάνθης

Προβολή ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου

22.00 Συναυλία από Μαθητικά συγκροτήματα της πόλης
Βόρειο Ρήγμα

Haik kai Tsikos

No Esta

Seven Ages

Stupid Monkeys

και άλλα μαθητικά …

Ακολουθεί ΠΑΡΤΥ

Σάββατο 8.12 Ημέρα αντιρατσισμού

18.00 Συζήτηση-Εκδήλωση: «Η πάλη ενάντια στο ρατσισμό σήμερα»  

Εισήγηση: Αντιφασιστική Δικτύωση Ξάνθης,  Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης, Στέκι Μεταναστών YOL

22.00 Ρεμπέτικο Γλέντι

Συμμετοχές στο διήμερο: Αντιφασιστική-Αντιρατσιστική Συνέλευση Δράμας, Ανοιχτή Συνέλευση Ορεστιάδας

Στο διήμερο θα υπάρχουν έκθεση βιβλίου και προβολές

πηγή: ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ 

Αθήνα, Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: «Καταγγελία διακρίσεων, εκφοβισμού και ρατσιστικής βίας κατά τρανς γυναίκας στο χώρο της Εκπαίδευσης».

Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), συλλογικότητα για την υποστήριξη των δικαιωμάτων των διεμφυλικών / τρανς ατόμων και η Ομάδα «Ομοφοβία στην Εκπαίδευση», συλλογικότητα Εκπαιδευτικών, Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας και Κοινωνιολόγων – Κοινωνικών Λειτουργών, για την καταπολέμηση της ομοφοβίας και τρανσφοβίας στο χώρο της εκπαίδευσης, καταγγέλλουν υπόθεση διάκρισης λόγω ταυτότητας φύλου, εκφοβισμού και ρατσιστικής βίας κατά τρανς ατόμου στο χώρο της εκπαίδευσης.

Αθήνα

Κατά των ρατσιστικών επιθέσεων και της Χρυσής Αυγής τίθενται προσωπικότητες από όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων ο νομπελίστας συγγραφέας Ντάριο Φο και ο φιλόσοφος Μπερνάρ-Ανρί Λεβί, που υπογράφουν κείμενο το οποίο δημοσιεύεται σήμερα, Δευτέρα, σε πολλά ευρωπαϊκά ΜΜΕ.«Φτάνει με τις ρατσιστικές επιθέσεις! Φτάνει με την ανοχή, την προστασία και την υποστήριξη που απολαμβάνουν οι γκάνγκστερ της Χρυσής Αυγής!» γράφουν.Η πρωτοβουλία ανήκει στο Ευρωπαϊκό Αντιρατσιστικό Κίνημα (EGAM), μια οργάνωση με μέλη από 40 χώρες και έδρα το Παρίσι, που διοργανώνει μια σιωπηλή πορεία στην Αθήνα στις 15 Δεκεμβρίου, στις 3 το μεσημέρι, από την Βουλή ως την Ακρόπολη. Την αντιρατσιστική αυτή διαμαρτυρία υποστηρίζουν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ.

Το κείμενο υπογράφουν διανοούμενοι, καθηγητές, επικεφαλής αντιρατσιστικών οργανώσεων και κοινοτήτων μεταναστών, και μέλη της κοινωνίας των πολιτών από την Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:

«Μαζί στην Ευρώπη για την δημοκρατία

»Ενάντια στoν ρατσισμό, τον αντισημιτισμό και τον νεοναζισμό!

»Ο ρατσισμός, ο αντισημιτισμός και ο νεοναζισμός αναπτύσσονται, στην Ελλάδα αλλά και αλλού στην Ευρώπη, χωρίς ωστόσο οι δημοκρατικές δυνάμεις να κινητοποιούνται δυναμικά και αποφασιστικά

»Η ρατσιστική, αντισημιτική και νεοναζιστική ρητορική καθώς και οι πράξεις βίας που πολλαπλασιάζονται στην Ελλάδα απειλούν τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατίας στην ίδια τη χώρα όπου αυτή γεννήθηκε.

»Αυτή η εξέλιξη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια «φυσική» και ασήμαντη συνέπεια της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα, όχι μόνο επειδή τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αποτελούν θεμέλιο για κάθε δημοκρατική κοινωνία αλλά και επειδή η κρίση δεν είναι κάτι που θα ξεπεραστεί σύντομα.

»Ενώπιον της απαράδεκτης κατάστασης που βιώνει σήμερα η Ελλάδα, εμείς, ακτιβιστές της κοινωνίας πολιτών, διανοούμενοι, καλλιτέχνες, ενεργοί πολίτες στην κοινωνική και πολιτική ζωή, λέμε όλοι μαζί με μια φωνή «Φτάνει πια!»

»Φτάνει με τις ρατσιστικές επιθέσεις! Φτάνει με τη συνέργια μεταξύ αστυνομικών και νεοναζί μπράβων της Χρυσής Αυγής! Φτάνει με τις ρατσιστικές και αντισημιτικές δηλώσεις! Φτάνει με την παθητικότητα των εισαγγελικών και δικαστικών αρχών! Φτάνει με την ανοχή, την προστασία και την υποστήριξη που απολαμβάνουν οι γκάνγκστερ της Χρυσής Αυγής!

«Όλα αυτά τροφοδοτούνται από την αδιαφορία και τις αδυναμίες των δημοκρατικών δυνάμεων.

»Ας είμαστε σαφείς: Όταν πολεμάει κανείς τον ρατσισμό, τον αντισημιτισμό και τον νεοναζισμό στην Ελλάδα, δεν σημαίνει ότι πολεμάει την Ελλάδα. Σημαίνει ότι πολεμάει την ιδεολογία του μίσους που εξαπλώνεται από άκρη σε άκρη της Ευρώπης.

»Σημαίνει ότι συμμετέχει στην μεγάλη ευρωπαϊκή μάχη για την δημοκρατία. Σημαίνει ότι στηρίζει αυτούς που, παντού στην Ευρώπη, συμμερίζονται αυτή τη μάχη και έχουν ανάγκη την κινητοποίηση των δημοκρατικών δυνάμεων στην Ελλάδα. Σημαίνει ότι δίνει σε όλους, και κυρίως στους νεότερους, μια ελπίδα και μια προοπτική για το μέλλον διαφορετική από αυτήν του αδιαπέραστου ορίζοντα της αποπληρωμής του χρέους. Σημαίνει ότι παλεύει για το ευρωπαϊκό όνειρο, αυτό μιας ηπείρου πραγματικά δημοκρατικής, απαλλαγμένης από τον ρατσισμό και τον αντισημιτισμό.

»Σε αυτή την μεγάλη μάχη, η Ευρώπη πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της, γιατί οι ευρωπαϊκές πολιτικές που επιβάλλονται στην Ελλάδα, κυρίως σε ό,τι αφορά στην λιτότητα και στη μετανάστευση, δημιουργούν τις συνθήκες για την εξάπλωση του νεοναζισμού.

»Οι Έλληνες πολιτικοί πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους, γιατί η δυσλειτουργία ορισμένων κρατικών θεσμών αλλά και η αδιαφορία μέχρι και η υποστήριξη που απολαμβάνει η Χρυσή Αυγή αποτελούν τη βάση για την ανεκτικότητα με την οποία αντιμετωπίζονται η ρητορική και οι πράξεις μίσους.

»Ολόκληρη η κοινωνία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Όλοι οι πολίτες έχουν προσωπικό καθήκον να πουν «Φτάνει πια!», να δώσουν στους νεοναζί να καταλάβουν ότι υπάρχουν όρια τα οποία θέτει η δημοκρατία και τα οποία οι πολίτες είναι αποφασισμένοι να προασπιστούν.

»Γι’ αυτό απευθυνόμαστε σε όλους εκείνους που εμπνέονται από τις αρχές της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της ισότητας, καλώντας τους να ενωθούν μαζί μας, για να εκφράσουν την πίστη τους στη δημοκρατία και την απόρριψη του ρατσισμού, του αντισημιτισμού και του νεοναζισμού και να συμμετάσχουν σε σιωπηλή πορεία διαμαρτυρίας από τη Βουλή των Ελλήνων προς την Ακρόπολη, το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, στις 3 το μεσημέρι».

πηγή:  news.in.gr

Κάθε ρατσιστική επιτροπή κατοίκων είναι ταυτόχρονα και μια ιστορική διαδικασία. Και σαν τέτοια διέρχεται από στάδια ανάπτυξης. Μπορεί λοιπόν, σε ορισμένες στιγμές της ιστορικής της διαδρομής να είναι πολύ περισσότερο ευάλωτη απ’ ότι τις στιγμές της μεγάλης δόξας.

Θα πρέπει να αντιληφθούμε την ιστορικότητα των ρατσιστικών επιτροπών κατοίκων, τη βαρβαρότητα του υποκειμένου που τις απαρτίζει, τη φύση τους ως σταδιακού προσανατολισμού υλικών συμφερόντων, τη χρήση τους ως κρατικού εργαλείου. Και τελικά να εντοπίσουμε τα αδύνατα σημεία που κρύβονται πίσω από εκθαμβωτικές στιγμές καθαρού φασισμού.

Θα πρέπει να κοιτάξουμε τον εχθρό κατάματα, θα πρέπει να τον καταλάβουμε για να τον πολεμήσουμε. Γιατί πέρα από την κατανόηση και τον πόλεμο υπάρχει μόνο η έκπληξη και η αίσθηση του ανίσχυρου. Που παραμένουν τόσο ανώφελες και βλαβερές όσο θα ήταν και επτά δεκαετίες πριν.”

Η Συνέλευση της Κατάληψης Rosa Nera προσκαλεί τους αγωνιζόμενους ανθρώπους και τα κινήματα της πόλης σε μια συζήτηση με την Αντιφασιστική Συνέλευση των Autonome Antifa.

Η εκδήλωση αφορά την εμπειρία της συλλογικής δράσης των Autonome Antifa ενάντια στις ρατσιστικές επιτροπές που επιχειρούν να στήσουν οι φασίστες, οι μαφίες και το ελληνικό κράτος στις πολυεθνικές γειτονιές της Αθήνας (και όχι μόνο).

Θα υπάρξει εισήγηση, προβολή ενημερωτικού βίντεο και θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με κατεύθυνση την ενημέρωση και το διάλογο γύρω από την μάχη ενάντια στο φασισμό, μια μάχη που βρίσκεται στην καρδιά των ταξικών και κοινωνικών μας αγώνων.

Αυτό το Σάββατο, στις 8 Δεκέμβρη και ώρα 19: 30 στην κατάληψη Rosa Nera (Λόγος Καστέλι, Παλιό Λιμάνι) .

πηγή: http://rosanera.squat.gr

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...