«Είμαι της μαμάς μου, τι να κάνω;»

«Είμαι της μαμάς μου, τι να κάνω;»

434Τα γονίδια της Ντι Ντι Μπριτζγουότερ δεν αρκούν όμως από μόνα τους να εξηγήσουν γιατί η κόρη της έγινε μια τόσο πολυδιάστατη και θαυμάσια τραγουδίστρια της τζαζ και, εσχάτως, της ροκ και της ντίσκο

Οσοι περιγράφουν την Τσάινα Μόουζες ξεκινώντας και τελειώνοντας με το γεγονός ότι είναι κόρη της σπουδαίας Ντι Ντι Μπριτζγουότερ απλώς την αδικούν. Διότι στην περίπτωσή της δεν είναι μόνο τα γονίδια που έχουν κάνει τη δουλειά τους. Η 36χρονη ερμηνεύτρια έχει ώς τώρα επιδείξει αξιοζήλευτο πάθος για τη μουσική, έχει μια σπάνια ερμηνευτική ευελιξία, δεν έχει διστάσει ποτέ να πειραματιστεί με μουσικά είδη φαινομενικά αταίριαστα με τη φωνή της. Ωστόσο, η πιο εκρηκτική της πλευρά είναι αυτή που ξεδιπλώνει στα live της. Γι” αυτό και το Σάββατο που επιστρέφει στην Αθήνα για μία μόνο συναυλία στο Gazarte όσοι βρεθούν εκεί αποκλείεται να απογοητευτούν.

 

Από τις πλέον καταξιωμένες jazz performers της γενιάς της, η Τσάινα γεννήθηκε στις 9 Ιανουαρίου 1978 στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά μεγάλωσε στην καρδιά της Γαλλίας. Είναι κόρη της θρυλικής Ντι Ντι και του Γκίλμπερτ Μόουζες (σκηνοθέτη της περίφημης σειράς «Roots»). Από πολύ νωρίς ήταν σαφές πως αυτό το χαριτωμένο κορίτσι είχε όλα τα φόντα να μετατραπεί σε μια πολυδιάστατη καλλιτεχνική προσωπικότητα. Eχει, όμως, και χιούμορ: «Λοιπόν, η Ντι Ντι είναι η μαμά μου. Τι να κάνω;» απαντά όταν τη ρωτούν πόσο έχει επηρεαστεί. «Εχω πολλά στοιχεία της φωνής της και ξέρω ότι καθώς μεγαλώνω της μοιάζω όλο και περισσότερο. Καθόλου κακό δεν το θεωρώ, διότι πιστεύω ότι η μαμά μου είναι αρκετά σέξι. Εχει ασκήσει πάνω μου γιγαντιαία επιρροή και νομίζω πως δεν θα είχα ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική αν δεν είχα την υποστήριξή της. Με ενέπνευσε με άπειρους τρόπους».

 

Από τα 16 της χρόνια, που μπήκε για πρώτη φορά σε στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο της σινγκλ με τίτλο «Time», μέχρι και σήμερα, η Τσάινα έχει κυκλοφορήσει πέντε προσωπικά άλμπουμ τα οποία φανερώνουν τον ιδιαίτερο τρόπο που η σόουλ, η R’ n’ b και η τζαζ αποτυπώνονται στις ερμηνείες μιας θαυμάσιας τραγουδίστριας. Μεταξύ αυτών είναι το «This One’s For Dinah» (2009), που αποτελούσε τον δικό της φόρο τιμής στο παιδικό της ίνδαλμα, τη μεγάλη Ντάινα Ουάσινγκτον και κυκλοφόρησε από την Blue Note. Πρόπερσι επανήλθε στη δισκογραφία και πάλι υπό τη σκέπη μιας σπουδαίας δισκογραφικής εταιρείας (Decca), με ένα άλμπουμ που είχε τίτλο «Crazy Blues». Σε αυτό, παρέα με τον εξαίρετο πιανίστα Ραφαέλ Λεμονιέ, τιμούσε εμπράκτως μεγάλες κυρίες της τζαζ και όχι μόνο. Στον δίσκο χώρεσαν διασκευές σε κομμάτια των Νίνα Σιμόν, Τζάνις Τζόπλιν, Ετα Τζέιμς, Ντόνα Σάμερ κ.ά.

 

«Εξακολουθώ να κάνω τα πράγματα που έκανα και πριν ασχοληθώ με την τζαζ», λέει η ίδια εξηγώντας το ιδιαίτερο ρεπερτόριο που επέλεξε για το «Crazy Blues». «Πάντα ήμουν οπαδός της ροκ, αλλά δεν είχε τύχει ποτέ να συμμετάσχω σε ροκ συγκρότημα. Η συνάντησή μου με τον Ραφαέλ μού έδειξε ότι είχα τη φωνητική δύναμη. Οπότε ας πούμε ότι η ροκ μού έσωσε τη ζωή». Aναζητήστε στο «Crazy Blues» τη διασκευή στο «Hot Stuff» της Ντόνα Σάμερ και θα καταλάβετε τι σημαίνει να ξέρει μια τραγουδίστρια τον ιδανικό συνδυασμό θεατρικότητας και δυναμισμού

πηγή:efsyn.gr

74

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση