#11giorth Συναυλιακό Πρόγραμμα 11ης Αντιρατσιστικής Γιορτής – Σάββατο 23/9 Σκηνή 1

#11giorth Συναυλιακό Πρόγραμμα 11ης Αντιρατσιστικής Γιορτής – Σάββατο 23/9 Σκηνή 1

Σάββατο 23 Σεπτέμβρη

Σκηνή 1

 1o event: Μουσικές του Κόσμου

Encardia

1

Οι Encardia είναι ένα εγχώριο συγκρότημα που εμπνέεται, δημιουργεί και παρουσιάζει μουσικές και τραγούδια μέσα απο την πλούσια μουσική παράδοση της Κάτω Ιταλίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου.

Ιδρύθηκαν το 2004 και μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιήσει περισσότερες από 2000 ζωντανές εμφανίσεις σ’ όλη την Ελλάδα, Ιταλία, Νότια Γαλλία, Γερμανία, Αλγερία, Ελβετία και Κύπρο. Έχουν εκδώσει πέντε δίσκους που απέσπασαν τις καλύτερες κριτικές, ενώ ιδιαίτερα έχει σχολιαστεί η μοναδική σχέση που έχουν με το κοινό όταν βρίσκονται στη σκηνή.

Έχουν συνεργαστεί και δισκογραφικά αλλά και σε ζωντανές εμφανίσεις με τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της κατωιταλικής μουσικής (G. Avantaggiato, R. Licci, Cinzia Villani, E.Castagna, Daniele Durante, Vincenza Magnolo, τα συγκροτήματα ghetonia, mala lingua, mala agapi, Canzoniere Grecanico Salentino, Asteria, Uccio Aloisi gruppu κ.α.) και με Έλληνες καλλιτέχνες όπως οι Αργύρης Μπακιρτζής, Διονύσης Σαββόπουλος, Νίκος Πορτοκάλογλου, Φοίβος Δεληβοριάς, Claudia Delmer, Haig Yazdjian, Κώστας Θωμαΐδης, Βασίλης Λέκκας, Χρ.Τσιαμούλης, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Nίκος Ξυδάκης, Καίτη Κουλλιά, Καλλιόπη Βέττα, Γ. Βούκανος, Ν. Πλατύραχος, συμφωνική ορχήστρα του δήμου Αθηναίων, ομάδα θεάτρου κούκλας «κιβωτός μύθων», οι ηθοποιοί Hλίας Λογοθέτης και Μαρία Ζαχαρή, η θεατρική ομάδα «Ία», πολυφωνικό σύνολο πλειάδες κ.α..

Tον Αύγουστο του 2008 παρουσιάστηκαν μαζί με το Βετεράνο Giovanni Avantaggiato μπροστά σε 120.000 θεατές, στα πλαίσια του κορυφαίου και μοναδικού στo είδος του φεστιβάλ “la notte della taranta” στην Κάτω Ιταλία. Το Μάρτιο 2012 η ταινία του Άγγελου Κοβότσου με τον τίτλο Encardia «η πέτρα που χορεύει» απέσπασε το βραβείο κοινού στο 14ο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Τον Μάρτιο του 2013 και τον Φεβρουάριο 2014 ανέβασαν την μουσικοχορευτική παράσταση «Γυναίκες της πέτρας» στο Μέγαρο Θεσσαλονίκης και στο μέγαρο μουσικής Αθηνών αντίστοιχα, μαζί με το πολυφωνικό σύνολο «Πλειάδες» και απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές. Το χειμώνα του 2016 παρουσίασαν στο Αθηναϊκό κοινό τη μουσικοθεατρική παράσταση «i emigranti» (θέατρο Faust) η οποία θεωρήθηκε εξαιρετικά επιτυχημένη και επίκαιρη.

 

http://www.encardia.gr/

https://www.facebook.com/encardiafun/

Martha Moreleon & Los del Sur

1

Η Martha Moreleón είναι τραγουδίστρια και καθηγήτρια φωνητικής έκφρασης.

Γεννήθηκε στην πόλη του Μεξικού από οικογένεια καλλιτεχνών. Ξεκίνησε να παίζει θέατρο και να τραγουδά από πάρα πολύ μικρή ηλικία. Σπούδασε κλασσικό τραγούδι με τον περίφημο τενόρο Jose Pulido στο Ανώτατο Εθνικό Ωδείο του Μεξικού και δραματική τέχνη στο “Actors Studio Dimitrios Sarras” 

(παράρτημα του Αctοrs Studio της Νέας Υόρκης).

Συμμετείχε στα παραδοσιακά συγκροτήματα Citlali, Los Folkloristas (το σημαντικότερο στο είδος του στη Λατινική Αμερική), Papalote και Raza de Cobre.

Το 1986 πήρε το 1ο βραβείο σαν ηθοποιός (σε μεξικάνικο έργο) στον διαγωνισμό “θέατρο της νεολαίας της πόλης του Μεξικού”. Έχει περιοδεύσει σε πολλές χώρες και έχει λάβει μέρος σε σημαντικά φεστιβάλ (Μεξικό, Η.Π.Α., Κούβα, Π. Ρίκο, Δανία, Κύπρο και Ελλάδα). Εδώ και χρόνια, ζει μόνιμα στην Ελλάδα και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής αλλά και της της latin και της jazz μουσικής.

Ανέκαθεν ενδιαφερόταν για την προώθηση της παραδοσιακής μουσικής και του νέου τραγουδιού (canto nuevo) της Λατινικής Αμερικής, όπως επίσης και για τη διάδοση του ελληνικού τραγουδιού στην πατρίδα της. Παράλληλα όμως, ασχολείται και με άλλα είδη μουσικής. Διδάσκει μοντέρνο τραγούδι στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας.

 

https://www.facebook.com/marthamoreleon

https://soundcloud.com/martha-moreleon

Froots Salad – Tribal Quest

1

Οι FRoOTs SaLaD είναι μια πενταμελής μπάντα – κολλεκτίβα μουσικών που συναντήθηκαν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβρη του 2012 κατόπιν πρωτοβουλίας του μουσικού Πέτρου Βάρη. Το κύριο μελημα της μπάντας είναι η συγχώνευση των Δυτικό-Αφρικάνικων παραδοσιακών και δημοφιλών μουσικών ιδιωμάτων και ειδών, με το ευρύ ρεπερτόριο του Αφρο-Αμερικάνικου ήχου αλλά και των μουσικών ειδών της Αφρικάνικης Διασποράς στη Δύση.

Ο ήχος των FRoOTs SaLaD είναι εν μέρει ηλεκτρικός και επηρεασμένος απο σύγχρονα group που θεμελίωσαν τον ήχο της μοντέρνας Jazz, αλλά ταυτόχρονα γήινος και αρχέγονος, καθότι τα Αφρικάνικα κρουστά και grooves πρωτοστατούν στο μοναδικό ιδίωμα της μπάντας, που συνεχώς αντλεί από το παρελθόν, τιμώντας τις «Ρίζες» -(F)roots- που γεφυρώνουν τα μοντέρνα στυλ της Δύσης, με την λατρευτική μουσική της Μαύρης Ηπείρου.

 Η μπάντα έχει εμφανιστεί σε πολλά φεστιβάλ και bars εντός και εκτός Αθήνας, και έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με πολλούς Αφρικανούς μουσικούς (Νιγηρία, Σιέρα Λεόνε, Σενεγάλη), δίνoντας έτσι μιά νέα πνοή στην World Fusion και World Beat.

 

https://www.facebook.com/FrootsSalad/

https://soundcloud.com/peter-varis

 


 

 

 

 

2o event: Hip Hop – Funk

 

 Brak

1

Ο Κώστας ή αλλιώς Brak κατάγεται από την Αθήνα, όπου και κατοικεί. Ξεκίνησε την ενασχόληση του με τη hip-hop από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και σιγά-σιγά άρχισε να παράγει δικό του υλικό, με πρώτο δισκογραφικό του ντεμπούτο τον Ιούνιο του 2004, ένα single με τίτλο “Red Dark Funk”. To 2017 το υποδέχτηκε με τα «Χάρτινα Όνειρα», την τρίτη σόλο δουλειά του, ένα EP που κυκλοφόρησε ψηφιακά στις 25 Γενάρη, ενώ θα κυκλοφορήσει και σε βινύλιο απο το label του Imanta.

Ας δούμε τι λέει ο ίδιος:

 «Για εμένα είναι πολύ λογικό να πρωταγωνιστεί to χιπ χοπ σε ό,τι κινηματικό ξεπηδάει στην κοινωνία και πάντα είναι ένας τρόπος, κυρίως για τη νεολαία, να εκφράζει αυτά που θέλει να πει γιατί το χιπ χοπ από τη φύση του είναι ένα είδος μουσικής αγωνιστικό, αφού ξεπήδησε μέσα από τα γκέτο καταπιεσμένων Αφροαμερικανών και γενικά μέσα από την χαμηλότερη κοινωνική τάξη. Μάλιστα την εποχή που ξεκίνησε το χιπ χοπ, αυτή η τάξη είχε δεχτεί αρκετά πλήγματα στην Αμερική με την χρηματοπιστωτική κρίση που ξεκίνησε το ’70. Συνεπώς τότε κάποιοι από τους πρώτους writers,(αφού παράλληλα με το χιπ χοπ ξεπηδούσε και η κουλτούρα του graffity από τις ίδιες γειτονιές ) και κάποιοι από τους πρώτους mc’s είχαν ανάγκη να εκφραστούν πιο «ωμά» και πιο άμεσα μέσα από αυτές τις τέχνες και πάνω από τα breaks που μίξαρε ο DJ, που είναι και όλη η βάση στο μουσικό κώδικα του χιπ χοπ. Η αμεσότητα λοιπόν είναι ένας λόγος που ειδικά στις νεαρές ηλικίες παίζει τεράστιο ρόλο. Επίσης το χιπ χοπ μπορεί να το κάνει κάποιος αρκετά εύκολα. Ειδικά σήμερα που η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο, μπορεί ο οποιοσδήποτε να κάνει χιπ χοπ, αρκεί να έχει κάτι να πει, γιατί αυτό είναι το σημαντικό στο χιπ χοπ και όχι οι αερολογίες, όσο κι αν στις μέρες μας κάποιοι προσπαθούν να το ξεχάσουν. Αυτοί νομίζω είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι που το χιπ χοπ έχει διαδοθεί και έχει ριζώσει παντού στον κόσμο και κυρίως σε κινηματικές διαδικασίες.»

 

 

 

 

Rationalistas

 Screen Shot 2017-09-04 at 11.37.10 PM
Οι Rationalistas είναι μια 3μελή Hip Hop μπάντα από ένα δυτικό προάστειο, το Αιγάλεω («Το μπάσο χτυπάει ακόμα δυνατά, Αιγαλειώτικα»). Το τρίο των Bayman, Sxo και TNT παραμένει στην πρώτη γραμμή ενός hip hop μαχητικά και ταξικά αλήτικου.

Τα τραγούδια τους συνθέτουν μια ένα επιθετικού hip hop με ταξικά αντιφασιστικό και αντισυστημικό χαρακτήρα. Π.χ το «Δεν έμαθες να ακούς» είναι ένα πραγματικό πανδαιμόνιο που σε παρασέρνει σαν hip hop κύμα. Άλλωστε όλα είναι hip hop, όπως ραπάρει και το Vanguard και οι Rationalistas «δεν είναι χτεσινοί και δεν ξεχνάνε για αυτό είναι στη πρώτη γραμμή….»

 

https://www.facebook.com/Rationalistas/



 Κατεβάστε δωρεάν το τελευταίο τους άλμπουμ «Vanguard»: http://ow.ly/qQxq307p31Z

Third Eye Bizarre

1

Third eye bizarre, μια νέα μπάντα παραγωγής της »Fuck your, crew»productions που έχει επιρροές απο το 90ς χιπ χοπ μεταφέρει με μπάντα επί σκηνής μπιτς και γκρούβες εμπλέκοντας μουσικές της μαύρης κουλτούρας. Οι thrid eye bizarre θέλουν να δημιουργήσουν ενα μουσικό σχήμα που παντερεύει το παλιό με το άγνωστο, την abstract hip hop με funk και ragga ρυθμούς.  Στην 11η Αντιρατσιστική ετοιμάζουν μια εμφάνιση έκπληξη…

 

του Μάριου Αυγουστάτου

578

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση