Χειροκροτήματα και απειλές για τη φοίτηση προσφυγόπουλων στη Σάμο

Χειροκροτήματα και απειλές για τη φοίτηση προσφυγόπουλων στη Σάμο

Κλίμα τρομοκρατίας στη Σάμο επιχειρούν ακραίοι κύκλοι που θέλουν να σταματήσει η φοίτηση προσφυγόπουλων στα σχολεία. Τηλεφωνικές απειλές σε γονείς να μην αφήσουν τα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο και στοχοποίηση εκπαιδευτικών επειδή έκαναν μάθημα αντιρατσισμού.

Με ένα ζεστό χειροκρότημα, δώρα και ζωγραφιές γονείς, δάσκαλοι και αλληλέγγυοι υποδέχτηκαν την Τρίτη τα 11 προσφυγόπουλα που πέρασαν πρώτη φορά την πόρτα του Δημοτικού Σχολείου του Ανω Βαθέος στη Σάμο για να παρακολουθήσουν την απογευματινή τάξη ΔΥΕΠ, δίνοντας μάθημα ανθρωπιάς σε όσους κορυφώνουν την αντίδρασή τους ενάντια στη φοίτηση των προσφυγόπουλων στα σχολεία, παίζοντας το παιχνίδι όσων προσπαθούν από καιρό να δηλητηριάσουν την κοινωνία του νησιού με φοβίες και μίσος.

Την ώρα που τα προσφυγόπουλα συνέχισαν για δεύτερη μέρα τα μαθήματα στην απογευματινή ΔΥΕΠ, στις πρωινές τάξεις από τους περίπου 45 Ελληνες μαθητές εμφανίστηκαν χτες 16 και προχτές περίπου 25, αυτοί που αψήφησαν όχι μόνο τον δήθεν φόβο για… μολυσματικές ασθένειες των προσφυγόπουλων, ενδεχόμενο που έχει διαψευστεί πανηγυρικά στα τρία χρόνια που φοιτούν προσφυγόπουλα στα σχολεία, αλλά και το κλίμα τρομοκρατίας που επιχειρούν να στήσουν κάποιοι.

Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» κάνουν λόγο για απειλητικά τηλεφωνήματα που δέχονται γονείς προκειμένου να μην αφήσουν το παιδί τους να πάει στο σχολείο, ώστε να εμφανιστεί επιτυχημένη η τετραήμερη αποχή των μαθητών που αποφασίστηκε σε γενική συνέλευση γονέων υπό την καθοδήγηση του Συλλόγου Γονέων, πρωταγωνιστή στις αντιδράσεις εναντίον της φοίτησης προσφυγόπουλων στα σχολεία.

Σήμερα το πρωί έχει οριστεί συνάντηση του διευθυντή Εκπαίδευσης με τον Σύλλογο Γονέων, με στόχο να λειτουργήσει το σχολείο κανονικά και για τους Ελληνες και για τους πρόσφυγες, όπως το προβλέπει ο νόμος, χωρίς ρατσιστικές πρακτικές που επιχειρείται να εγκαθιδρυθούν μέσω εκβιασμών και απειλών.

Η στάση του διευθυντή

Η μέθοδος της τρομοκράτησης επιχειρήθηκε μάλιστα να εφαρμοστεί κατά δύο αναπληρωτών εκπαιδευτικών και δυστυχώς φαίνεται ότι συνάντησε την ανοχή, αν όχι την προθυμία, του διευθυντή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Σύλλογος Γονέων κατήγγειλε τους δύο εκπαιδευτικούς που προσπάθησαν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα ρατσισμού και προσφυγιάς, όπως άλλωστε προβλέπουν οι εγκύκλιοι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του υπουργείου Παιδείας για σχολεία όπου λειτουργούν τάξεις ΔΥΕΠ.

Αίσθηση προκαλεί η στάση του διευθυντή του σχολείου, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως όχι μόνο δεν ακολούθησε τις σχετικές συστάσεις της Περιφερειακής Διεύθυνσης, αλλά στράφηκε εναντίον των δύο εκπαιδευτικών, ισχυριζόμενος ότι θορύβησαν τους μαθητές ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, εξέφρασε την κατανόησή του για τις ανησυχίες των γονέων.

Φαίνεται ότι πείστηκε από όσα διακηρύσσει η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων, ότι υπερασπίζεται, λέει, «το ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην εκπαίδευση ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαιρέτως χρώματος, φυλής, καταγωγής και θρησκείας» (τα κεφαλαία στο πρωτότυπο), για να το αναιρέσει ευθύς αμέσως: «σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, με ειδικά καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό και όχι εις βάρος των ΗΔΗ βεβαρημένων σχολικών μονάδων και στην όποια ομαλή λειτουργία του επιβαρημένου σχολικού προγράμματος».

«Εχθρικό κλίμα»

Το επιχείρημα αυτό το απάντησε η ΕΛΜΕ Σάμου, η οποία έβγαλε κάλεσμα στήριξης της φοίτησης των προσφυγόπουλων.

«Υπάρχει μια μειοψηφία με ξενοφοβικές, ρατσιστικές έως και φασιστικές απόψεις, που θεωρεί κατώτερους τους ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα, θρησκεία και πολιτισμό, ιδιαίτερα όταν αυτοί δεν έχουν γεμάτο πορτοφόλι. Και οι απόψεις αυτές επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα εχθρικό κλίμα, αξιοποιώντας τα δικά μας προβλήματα και τις δικές μας δυσκολίες, λες και οι πρόσφυγες είναι η αιτία για τα δικά μας δεινά.Προσπαθούν να καλλιεργήσουν την ανασφάλεια και τον φόβο, αξιοποιώντας υπαρκτά προβλήματα. […] Ξέρουμε λοιπόν ότι τα προβλήματα των σχολείων μας μπορούν να αντιμετωπιστούν αν αγωνιστούμε όλοι μαζί κι όχι απομονώνοντας τα προσφυγόπουλα. Ξέρουμε ότι βασικό συστατικό στοιχείο της παιδείας είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών κι όχι η γκετοποίησή τους», υπογραμμίζει.

Πηγή:https://www.efsyn.gr

9

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση