Μάνος Τσαλδάρης
Το προσωπικό της Άμεσης Δράσης και ιδίως ο διοικητής της βρίσκεται στο επίκεντρο της σχετικής έρευνας.
Σήμερα παραδίδεται στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκο το πόρισμα της έρευνας σχετικά με την επιχειρησιακή αξιολόγηση της δράσης της Αστυνομίας στη δολοφονία του 18χρονου Νίκου Σαμπάνη.
Πόρισμα το οποίο δεν θα περιορίζεται μόνο στη δράση των αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ που «γάζωσε» με 36 σφαίρες μέσα σε 11 δευτερόλεπτα το αυτοκίνητο των καταδιωκόμενων, αλλά θα επεκτείνεται και σε εκείνους που άμεσα ή έμμεσα ενεπλάκησαν στην καταδίωξη από την αρχή ώς το τέλος της θανατηφόρας κατάληξής της. Κάτι, δηλαδή, για το οποίο προϊδέαζε η διαταγή του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος δεν αρκέστηκε να ζητήσει από τον αρχηγό της Αστυνομίας να προχωρήσει στον πειθαρχικό έλεγχο των κατηγορούμενων αστυνομικών, αλλά να κάνει ταυτόχρονα πλήρη «επιχειρησιακή αξιολόγηση της δράσης της ΕΛ.ΑΣ. στο γνωστό αιματηρό γεγονός», βάζοντας στο κάδρο και το προσωπικό της Αμεσης Δράσης και ιδίως τον διοικητή της.
Τον ταξίαρχο δηλαδή που, όπως προκύπτει από τις διαρροές των συνομιλιών μεταξύ των αστυνομικών της ΔΙΑΣ και του κέντρου της Αμεσης Δράσης, έδωσε την εντολή να διακοπεί η καταδίωξη και ο οποίος «στοχοποιήθηκε» από συνδικαλιστές ως ο κύριος υπεύθυνος. Οι τελευταίοι έχουν περιέργως στρέψει τα πυρά τους εναντίον του για μια απόφαση που φαντάζει ως η μόνη λογική όταν εξελίσσεται μια άγρια καταδίωξη μέσα στην πόλη! «Παράνομη» τη χαρακτήριζε ο ένας, «πρωτάκουστη» ο άλλος, «εγκληματική και απαράδεκτη, που δεν αρμόζει σε σύγχρονη αστυνομία» ένας τρίτος, που έφτασε να ισχυριστεί για τους κατηγορούμενους για ανθρωποκτονία από πρόθεση αστυνομικούς ότι «δεν πήγαν ως δολοφόνοι στο περιστατικό, αλλά ως μελλοθάνατοι».
Ολα τα ανωτέρω συνέβαιναν όταν είναι γνωστό ότι η παύση καταδίωξης είναι συχνή στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας, με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τη σωματική ακεραιότητα διαβατών, οδηγών, αθώων παρευρισκόμενων αλλά και αστυνομικών. Χαρακτηριστικά σε προχθεσινό δημοσίευμα («Tα Νέα») σημειώνεται πως μερίδα στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνει ότι: «Τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον στο 40-50% των περίπου 30 καταδιώξεων ύποπτων οχημάτων που καταγράφονται ετησίως δίνεται εντολή να σταματήσει το ανθρωποκυνηγητό, υπό τον φόβο παράπλευρων απωλειών. Αυτό που έγινε με τις εντολές για το κλεμμένο όχημα στο Πέραμα δεν είναι εξαίρεση».
Η συζήτηση αυτή πάντως διεξάγεται εδώ και χρόνια στον χώρο των αστυνομικών, χωρίς να υπάρχουν ώς τώρα συγκλίσεις, με συνέπεια να μετατίθενται οι ευθύνες στην πολιτεία προκειμένου να συστήσει μια διακομματική επιτροπή που θα θεσμοθετήσει σχέδια για τη δράση της Αστυνομίας, συνδυάζοντας υπηρεσίες και δυνάμεις ώστε να ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι σωματικής βλάβης για όλες τις πλευρές.
Πηγή: efsyn.gr