Κώστας Μπακογιάννης: Βάζει το κατηχητικό στα σχολεία από την…πίσω πόρτα

Κώστας Μπακογιάννης: Βάζει το κατηχητικό στα σχολεία από την…πίσω πόρτα

Παραχωρούν δημοτικά σχολεία σε ενορίες για …κατηχητικό – Τι κατήγγειλαν στο alfavita.gr γονείς και εκπαιδευτικοί από τον Κολωνό και το Νέο Κόσμο

Στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2022 οι Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της 4ης και 2ης δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων παραχώρησαν σε πέντε ενορίες του Κολωνού και μία του Νέου Κόσμου, σχολικούς χώρους για την υλοποίηση προγραμμάτων «στο πλαίσιο παραχώρησής τους για χρήσεις κοινής ωφέλειας».

Τα προγράμματα που θα διεξαχθούν εντός των σχολικών κτιρίων, φέρουν ως τίτλο «Νεανικές & Παιδικές Συντροφιές» και «Ψυχαγωγία, Αθλητισμός & παιχνίδι» και σύμφωνα με τις αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια (συνολικά έξι αποφάσεις), πρόκειται για τα δημοτικά σχολεία: 60ο, 57ο & 61ο, 67ο, 58ο, 144ο, 56ο, 62ο, 52ο, 128ο, 59ο, 145ο, 127ο και 103ο.

Κατήχηση

Σύμφωνα όμως με καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών που έφτασαν στο alfavita.gr, τα προγράμματα αυτά δεν αποτελούν, όπως αφελώς παρουσιάζονται, ως δράσεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα με παιχνίδια και αθλητικές δράσεις για παιδιά, αλλά προγράμματα κατήχησης, αφήνοντας έκπληκτους γονείς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενημερώθηκαν σχετικά πριν από λίγες ημέρες μέσω έντυπου υλικού που μοιραζόταν μάλιστα έξω από τα σχολεία.

Τα φυλλάδια που μοιράστηκαν στους μαθητές δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ενδεικτικά παρουσιάζουμε το ενημερωτικό υλικό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με τίτλο «Νεανικές Ενοριακές Συντροφιές» που μοιράστηκε σε δημοτικά σχολεία του Κολωνού:

katihitiko-kodikos

Εκ πρώτης όψεως δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για κατήχηση, ωστόσο το φυλλάδιο καλεί παιδιά και γονείς να «σκανάρουν» το QR Code που οδηγεί σε link με σαφή τίτλο: «Το κατηχητικό ξεκίνησε» και τα παρεμφερή «το κατηχητικό μου» και «στιγμές χαράς κοντά στον Χριστό».

Τα προγράμματα δε, που κατά τα άλλα προάγουν «τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, την καλλιέργεια ανάπτυξης του κλίματος συνεργασίας, αλληλεγγύης και αποδοχή της διαφορετικότητας μεταξύ των παιδιών» θα υλοποιούνται ξεχωριστά για τα αγόρια και ξεχωριστά για τα κορίτσια.

katihitiko-diahorismos

Το video που οδηγεί το QR Code του ενημερωτικού φυλλαδίου:

«Απαγορεύονται οι δραστηριότητες που έχουν πολιτικό, κομματικό ή προσηλυτιστικό χαρακτήρα»

Μετά τις καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών που φέρνει στη δημοσιότητα το alfavita.gr, είναι απορίας άξιο με ποια κριτήρια οι σχολικές επιτροπές της 4ης και 2ης δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων ενέκριναν την υλοποίηση προγραμμάτων κατήχησης, όταν το υφιστάμενο πλαίσιο για την παραχώρηση σχολικού χώρου με στόχο την υλοποίηση μετασχολικών δραστηριοτήτων απαγορεύει ρητά τις δραστηριότητες εκείνες που έχουν πολιτικό, κομματικό ή προσηλυτιστικό χαρακτήρα (έγγραφο του Δήμου Αθηναίων με ΑΠ 144365/29_06_2020)

eggrafo-dimos-athinaion

«Τίς πταίει;»

Πέραν των σχολικών επιτροπών του Δήμου Αθηναίων, την ευθύνη για το ποια προγράμματα και από ποιους μπορούν να υλοποιούνται στο πλαίσιο «της αξιοποίησης των σχολικών κτιρίων» οφείλει να έχει και το υπουργείο Παιδείας έχοντας τη στοιχειώδη ενημέρωση και εποπτεία ώστε να μην γίνουν τα σχολεία  «μπάτε σκύλοι αλέστε». Σημειώνεται επίσης πως όλες οι αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και που αφορούν τα προγράμματα κατήχησης, έχουν τη σύμφωνη γνώμη των διευθύνσεων των σχολείων. Είχαν προβεί σε έλεγχο των εν λόγω δράσεων ή …παραπλανήθηκαν;

Οι γονείς διερωτώνται: «ποιοι πήραν λοιπόν την απόφαση να επιτρέψουν τέτοιες δράσεις εκτός θεσμικού πλαισίου; Οι »εκπαιδευτές-ριες» τι πτυχία προσκόμισαν στη σχετική αίτηση; Και τι ακριβώς περιγράφεται στο πρόγραμμα των δράσεων που υποβλήθηκαν προς έγκριση; » τονίζουν, υπογραμμίζοντας πως εφόσον το πρόγραμμα έγινε δεκτό με ψευδή στοιχεία «είναι υπόλογη τόσο η Σχολική Επιτροπή και οι διευθύνσεις των σχολείων, όσο και η Εκκλησία, απευθυνόμενη μέχρι και σε παιδιά νηπιακής ηλικίας».

Προειδοποιούν μάλιστα ότι θα προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να γίνει έλεγχος κατά παντός υπευθύνου για την «παράνομη εισβολή των κατηχητικών στα σχολεία» , όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, ενώ δεν παραλείπουν να εκφράσουν την ανησυχία τους για το γεγονός πως στο 127ο δημοτικό σχολείο παρουσιάζεται ως φορέας υλοποίησης η Ενορία στην οποία για παραπάνω από τρία χρόνια κατείχε τη θέση του επιτρόπου ο κατηγορούμενος για παιδοβιασμό και μαστροπεία Ηλίας Μίχος

«Στις φτωχές γειτονιές του Κολωνού δεν θα επιτρέψουμε άλλη καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών» διαμηνύουν.

Τι προβλέπει ο νόμος

Παρακάτω παρατίθεται το άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο αφορά την Χρήση – Αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, υποδομών και λοιπών εγκαταστάσεων

Σύμφωνα με το άρθρο 98 του ν. 4823/2021 προβλέπονται τα εξής:

Χρήση – Αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, υποδομών και λοιπών εγκαταστάσεων

1. Τα σχολικά κτίρια, υποδομές και εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται για τη στέγαση δημόσιων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην περιοχή του Δήμου.

2. Η συστέγαση δημόσιων σχολείων στο ίδιο διδακτήριο, η αποκλειστική χρήση ορισμένων χώρων του διδακτηρίου από κάθε σχολείο, η κοινή χρήση των υπόλοιπων χώρων και οι ώρες λειτουργίας του κάθε συστεγαζόμενου σχολείου καθορίζονται με απόφαση του Δημάρχου κατά την έναρξη κάθε διδακτικού έτους, ύστερα από γνώμη της οικείας Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.

3. Σχολικά κτίρια, οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις τους που δεν χρησιμοποιούνται για στέγαση δημόσιων σχολείων είναι δυνατόν να διατεθούν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από πρόταση της οικείας Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, για άλλες χρήσεις κοινής ωφέλειας, εφόσον δεν υπάρχει κίνδυνος σοβαρών φθορών και ζημιών και υπό τον όρο της διατήρησης του διδακτηρίου για τον σκοπό που προορίζεται. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια της χρήσης αποκαθίστανται από τον χρήστη οι τυχόν φθορές και ζημίες και καταβάλλονται οι επιπλέον δαπάνες φωτισμού, θέρμανσης και ύδρευσης, ώστε το διδακτήριο να παραδίδεται καθόλα έτοιμο για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

4. α) Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοήμερου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι εκδηλώσεις, τα προγράμματα και τα συνέδρια του πρώτου εδαφίου διοργανώνονται, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής.

β) Με απόφαση του Δημάρχου, η οποία γνωστοποιείται στο οικείο Σχολικό Συμβούλιο, είναι δυνατόν να διατεθεί διδακτήριο για την οργάνωση και πραγματοποίηση εκδηλώσεων κοινού ενδιαφέροντος μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και μετά τη λήξη του ολοήμερου σχολείου. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια της χρήσης αποκαθίστανται από τον χρήστη οι τυχόν φθορές και ζημιές και καταβάλλονται οι επιπλέον δαπάνες φωτισμού, θέρμανσης και ύδρευσης, ώστε το διδακτήριο να παραδίδεται καθ’ όλα έτοιμο για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Οι περ. α’ και β’ δεν θίγουν τη λειτουργία των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) που στεγάζονται σε δημόσια σχολικά κτίρια και λειτουργούν μετά το πέρας του ωρολόγιου διδακτικού προγράμματος και μετά τη λήξη του ολοήμερου σχολείου ούτε την εφαρμογή των άρθρων 10 και 23 του ν. 4763/2020 (Α’ 254) και κάθε άλλης ειδικότερης διάταξης.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις παραχώρησης σχολικών κτιρίων, υποδομών και εγκαταστάσεων, για χρονικά διαστήματα εκτός του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος, ο χαρακτήρας των εκδηλώσεων, προγραμμάτων και συνεδρίων που μπορεί να διοργανώνει η σχολική μονάδα εκτός του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος, ο χαρακτήρας των τρίτων φορέων με τους οποίους δύναται να συνεργάζεται η σχολική μονάδα για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, προγραμμάτων και συνεδρίων εκτός του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος, ο τρόπος απόδοσης τυχόν εσόδων από την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων αυτών στη σχολική μονάδα, και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος.»

46

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση