Η “Νίκη” ζητά να αποσυρθεί το ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά” για βλασφημία

Η “Νίκη” ζητά να αποσυρθεί το ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά” για βλασφημία

Η “Νίκη” ζητά να λογοκριθεί ντοκιμαντέρ για βλασφημία επειδή στην αφίσα του αποτυπώνει μια γυμνόστηθη, εγκυμονούσα γυναίκα κρεμασμένη πάνω σε έναν σταυρό

Στη γνωστή σκοταδιστική του λογική συνεχίζει να κινείται το κόμμα της “Νίκης”, καθώς με νέα της παρέμβαση δια στόματος του βουλευτή Κομνηνού Δελβερούδη που κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, ζητά την απαγόρευση του ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά”, κάνοντας μάλιστα λόγο για “ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος”.

Σε συνέχεια των αντιδράσεων για τη ροζ ελληνική σημαία στο προξενείο της Νέας Υόρκης, τις φωνές για τον “αμφιφυλόφιλο Μέγα Αλέξανδρο” του Netflix και τις υποδείξεις στις γυναίκες για το τί πρέπει να κάνουν με το σώμα τους – πάντα υπό τις ευλογίες της Εκκλησίας – φαίνεται ότι τίποτα δεν εμποδίζει τη “Νίκη” να ζητά τη λογοκρισία ενός ντοκιμαντέρ.

Στο στόχαστρο του βουλευτή που κατέθεσε την επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή τίθεται τώρα η αφίσα του ντοκιμαντέρ, που αναπαριστά το θέμα με το οποίο καταπιάνεται. Βλέπουμε δηλαδή μια γυναίκα γυμνόστηθη και εγκυμονούσα κρεμασμένη πάνω σε έναν σταυρό.

Το ντοκιμαντέρ για τον βουλευτή της “Νίκης” συνοδεύεται από μία “προκλητική, βλάσφημη και αντιαισθητική αφίσα, η οποία απεικονίζει εσταυρωμένη τη μορφή μιας γυναίκας, εγκύου και γυμνόστηθης, η οποία παραπέμπει απροκάλυπτα στο ιερό πρόσωπο της Παναγίας”.

Αν βέβαια περάσει κανείς στην ουσία και αναζητήσει το θέμα με το οποίο καταπιάνεται η σκηνοθέτης, θα διαπιστώσει ότι αυτό θίγει το ζήτημα της εγκυμοσύνης μιας γυναίκας η οποία δεν επιθυμεί να γίνει μητέρα, μιας άλλης που θέλει αλλά δεν μπορεί και μιας άλλης που επιθυμεί να πεθάνει με αξιοπρέπεια.

Το ντοκιμαντέρ λοιπόν, ασχολείται με το καθεστώς που επικρατεί στις χώρες στις οποίες ζουν οι γυναίκες αυτές, όπου η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία δεν είναι νόμιμες.

Εμμένοντας στην “πρόκληση” της αφίσας, ο βουλευτής αναφέρει πως “προσβάλλει απροκάλυπτα τα χρηστά ήθη, βλασφημώντας το ιερό σύμβολο του σταυρού και τα ιερά πρόσωπα του Εσταυρωμένου Χριστού και της Παναγίας, ενώ το απαράδεκτο αυτό γεγονός φανερώνει, για μια ακόμα φορά, πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος”.

Δεν θα μπορούσε βέβαια, προς τέρψιν του φανατισμένου κοινού της, να μην επισημάνει και την περίπτωση του Netflix, σημειώνοντας πως “πρόσφατα η Νίκη μέσω του προέδρου της κατήγγειλε ένα άλλο ατόπημα, σε σειρά του Netflix, όπου παρουσιάζεται ο Μέγας Αλέξανδρος ως ομοφυλόφιλος” για να φτάσει στο σημείο να διερωτηθεί “πότε επιτέλους θα σταματήσει ο διασυρμός της Ελλάδας, της πολιτιστικής και ορθόδοξης θρησκευτικής μας κληρονομιάς;”.

Ο βουλευτής, καταλήγοντας κατέθεσε την “απαράδεκτη αφίσα” στα πρακτικά της Βουλής και προχώρησε στην παρακάτω ρήση: “Σε μια περίοδο κατά την οποία γίνεται συνεχώς επίκληση των πάσης φύσεως δικαιωμάτων, θα πρέπει να αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο κεκτημένο της δημοκρατίας μας, ότι ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει ή να μην πιστεύει σε τίποτα, αλλά δεν έχει το δικαίωμα να προσβάλει την πίστη των άλλων στο όνομα δήθεν της ελευθερίας της τέχνης”.

Η υπόθεση του ντοκιμαντέρ

Η Ρόμπιν είναι έγκυος, αλλά δε θέλει να γίνει μητέρα. Η Κατερίνα θέλει αλλά δεν μπορεί. H Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Όμως η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα Αδέσποτα Κορμιά εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς και να καταναλώσεις ελεύθερα αλλά όχι πάντα να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς.

Η νέα ταινία της Ελίνας Ψύκου είναι ένα ντοκιμαντέρ με τη μορφή road movie. Οι ηρωίδες του ταξιδεύουν σε μια Ευρώπη που ολοένα συντηρικοποιείται, διεκδικώντας τίποτα λιγότερο από αυτονομία και αυτοδιάθεση του σώματός τους. Το ταξίδι τους είναι αβάστακτα σοβαρό και ανέλπιστα αστείο, τα αιτήματά τους επείγοντα, ο αντίλογος σαθρός αλλά συχνά ηχηρός, το αποτέλεσμα αμφίρροπο. Ένα ντοκιμαντέρ για νομικά παράδοξα, τεχνητά σύνορα και κοινωνικές ανισότητες αλλά κυρίως ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή, το θάνατο και ακόμα περισσότερο για το δικαίωμα να επιλέγεις ανάμεσα στα δυο.

Η ταινία θα προβληθεί τον Μάρτιο στο διαγωνιστικό F:ACT του φεστιβάλ CPH:DOX στην Κοπεγχάγη καθώς και στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο ξεκινάει την επόμενη Πέμπτη 7/3, ενώ από τις 28 Μαρτίου θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες από το Cinedoc.

Πηγή: news247.gr

73

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση