Μηνιαίο Αρχείο:Σεπτέμβριος 2012

Εκατοντάδες αντιφασίστες από τη Μεταμόρφωση και τους γύρω Δήμους συγκεντρώθηκαν το Σάββατο 22.09 στην κεντρική πλατεία της Μεταμόρφωσης. Αφορμή αποτέλεσε η δολοφονική επίθεση στο κουρείο Πακιστανού πριν λίγες μέρες.

Στη συγκέντρωση κάλεσε o Συριζα, η ΚΕΕΡΦΑ, το σωματείο εργαζομένων του Δήμου Μεταμόρφωσης και η πακιστανική κοινότητα.

Στις ολιγόλεπτες ομιλίες τονίστηκε η θέληση των συγκεντρωμένων και των φορέων να μην επιτρέψουν τη δράση των φασιστικών ομάδων στη Μεταμόρφωση και πουθενά αλλού. Ακολούθησε πορεία στις οδούς Παπανδρέου, Πλαστήρα, Γκινοσάτη και επιστροφή στην κεντρική πλατεία, όπου οι συγκεντρωμένοι διαλύθηκαν, χωρίς να έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα.

Αισθητή ήταν η παρουσία των ΜΑΤ (τουλάχιστον 2 διμοιρίες) ενώ παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα δεν εμφανίστηκε κάποια αντισυγκέντρωση. Μάλλον ο όγκος της συγκέντρωσης λειτούργησε αποτρεπτικά…

Πηγη:www.left.gr

Το απόγευμα της Πέμπτης η Αστυνομία σταματά δύο λεωφορεία στην πλατεία Κλαυθμώνος και κατεβάζει κάτω 3 μετανάστες. Ζητάει τα χαρτιά τους στο πλαίσιο του καθιερωμένου σχεδίου του Νίκου Δένδια «Ξένιος Ζευς».

 

Παρά το γεγονός ότι οι μετανάστες δείχνουν τα σχετικά έγγραφα, οι αστυνομικοί δεν μένουν ικανοποιημένοι. Συνεχίζουν να τους αντιμετωπίζουν με το ίδιο εχθρικό ύφος και απαιτούν να μιλήσουν καλά ελληνικά. Οι ίδιοι απορούν, ενώ προσπαθούν να εξηγήσουν πως έχουν μαζί τους ό,τι χρειάζεται. Οι τόνοι ανεβαίνουν και ο ένας αστυνομικός τους επιτίθεται φραστικά. Μια κοπέλα που παρακολουθεί το περιστατικό αντιδρά.

Μια μικρή αναδρομή. Η φωτιά πάντα παρουσιαζοταν να έχει εξέχουσα θέση στους Ολυμπιακούς  αγώνες. Από τους αρχαιοελληνικούς χρόνους, υπήρχε η ολυμπιακή φλόγα παρούσα στους αγώνες. Η φωτιά υποδήλωνε κάτι το θεϊκό για τους Έλληνες – είχε κλαπεί από τους θεούς από τον Προμηθέα. Οι αρχαίοι ολυμπιακοι αγώνες είχαν επιπρόσθετες φλόγες που ανάβονταν στους ναούς του Δία και της Ήρας. Η σημερινή Ολυμπιακή φλόβα ανάβει στο σημείο που κάποτε στεκότανε ο ναός της Ήρας.

Αυτός καθεαυτός ο δαυλός, ωστόσο, είναι πολύ νεότερη παράδοση. Καθώς η παράδοση της ολυμπιακής φλόγας επανήλθε το 1928, οι Ναζί αποφάσισαν να έχουν μία σκυταλοδρομία της φλόγας που ξεκινούσε από την Ελλάδα έως τον χωρο των Θερινών Ολυμπιακών αγώνων του 1936 στο Βερολίνο. Ο λόγος πίσω από αυτό ήταν ότι ο Αδόλφος Χίτλερ το είδε ως τον τέλειο τρόπο να παρουσιάσει ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι προπομποί του  «Αρειου» Γερμανικού Ράιχ. Η σκυταλοδρομία του δαυλού σκηνοθετήθηκε για την ταινία του 1938 «Olympia», η οποία χρησιμοποιήθηκε για να δώσει αίγλη στο καθεστός του Χίτλερ.

Πηγη:http://www.omg-facts.com/History/The-Olympic-torch-started-as-Nazi-propag/53187?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&fb_source=message

Μετάφραση: Γιάννης Γαλανομάτης

Δεν πόνεσαν το ίδιο όλοι οι Έλληνες στην Κατοχή. Κάποιοι, άγνωστο πως όχι απλώς επιβίωσαν αποκτώντας περιουσία, αλλά είχαν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους Ναζί Κατακτητές και να αγοράζουν τα ακίνητα που εγκατέλειπαν, τα έπιπλα και ότι άλλο είχαν κλέψει από το ελληνικό λαό την περίοδο της Κατοχής.

Τις σχετικές πληροφορίες μας δίνει το δημοσίευμα της «Ελευθερίας» στις 19 Σεπτεμβρίου 1944. Ποιοι ήταν λοιπόν οι «Έλληνες» που είχαν νταραβέρι, με τους Ναζί.\
Πηγη:http://logiosermis.net/greece/society/18364-%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B1%CE%B6%CE%B1%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BB%CE%B1%CE%BF%CF%8D.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#.UF6NhkQkjw4

Φωτογραφίες από τη συζήτηση που διοργάνωσαν τα Ενθέματα της Αυγής και το unfollow για την άνοδο της Χρυσής Αυγής και την έξαρση της ρατσιστικής βίας στον κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (19/9/2012).

Την Τρίτη 25 Σεπτέμβρη, η Αντιφασιστική Πρωτοβουλία «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ» καλεί στα δικαστήρια της οδού Ευελπίδων στις 9 π.μ. Δικάζονται μετά από 6 συνεχείς αναβολές η Χρυσαυγίτισσα υποψήφια βουλευτής Θέμις Σκορδέλη και δύο ομοϊδεάτες της, για μαχαίρωμα Αφγανού πρόσφυγα στον Άγιο Παντελεήμονα τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η ίδια – που δήλωνε πως πάσχει από ψυχικές διαταραχές για να πετύχει προηγούμενες αναβολές ενώ έχαιρε άκρας υγείας στα δικαστήρια μόνο όταν άλλοι συγκατηγορούμενοί της ζητούσαν αναβολές ή όταν δικηγόροι τους δήλωναν  «κώλυμα» να παραστούν – είναι κατηγορούμενη και σε άλλη δίκη που έπεται για επιθέσεις εναντίον στελεχών της Αριστεράς στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα στις περασμένες αυτοδιοικητικές εκλογές. Επίσης έχει καταγγελθεί η συμμετοχή της συγκεκριμένης σε σειρά επιθέσεων και προπηλακισμών εναντίον μεταναστών, κατοίκων της περιοχής και μελών οργανώσεων της αριστεράς.

Με την δυναμική παρουσία εκατοντάδων αντιφασιστών έγινε η Αντιρατσιστική- Αντιφασιστική διαδήλωση ενάντια στις επιθέσεις της Χρυσής Αυγής σήμερα στο κέντρο του Πειραιά, όπου το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί αύξηση των επιθέσεων της Χρυσής Αυγής σε μετανάστες και μέλη της Αριστεράς και της Αντιναζιστικής πρωτοβουλίας. Δυναμικό παρόν έδωσε για άλλη μία φορά ο Πειραϊκος λαός εκφράζοντας τα αντιρατσιστικά – αντιναζιστικά – αντιφασιστικά του αισθήματα. Στη διαδήλωση πήραν μέρος: Αντιναζιστική Πρωτοβουλία Πειραιά, ΚΕΕΡΦΑ, Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΚΚΕ-μλ, σωματεία εργαζομένων και το Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών. Οι δρόμοι του Πειραιά τραντάχτηκαν δυναμικά κι ενωτικά: Ούτε στον Πειραιά ούτε πουθενά, τσακίστε τους φασίστες σε κάθε γειτονιά. Ποτέ ξανά φασισμός!

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...