Όταν το ΝΑΤΟ αναλαμβάνει ρόλο στρατοχωροφυλακής κατά των προσφύγων

Όταν το ΝΑΤΟ αναλαμβάνει ρόλο στρατοχωροφυλακής κατά των προσφύγων

2του Αλέξη Λιοσάτου

«Συμφωνήσαμε ότι το ΝΑΤΟ θα παράσχει υποστήριξη για να βοηθήσει στην προσφυγική και μεταναστευτική κρίση. Η συμφωνία βασίζεται σε κοινό αίτημα της Γερμανίας, της Ελλάδας και της Τουρκίας.» Γενς Στόλτενμπεργκ, γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ.

 Μέσα σε ένα πε­ρι­βάλ­λον κλι­μά­κω­σης της ιμπε­ρια­λι­στι­κής επέμ­βα­σης στη Συρία, ενώ ανα­μέ­νο­νται ακόμα με­γα­λύ­τε­ρα προ­σφυ­γι­κά κύ­μα­τα, ενώ έχου­με δε­κά­δες χι­λιά­δες νε­κρούς πρό­σφυ­γες-θύ­μα­τα πο­λέ­μου –με 10 χι­λιά­δες αγνο­ού­με­να παι­διά κατά δή­λω­ση του Υπ. Άμυ­νας-, ενώ δια­τη­ρεί­ται ο φρά­χτης στον Έβρο, ενώ αρ­χί­ζουν να γε­μί­ζουν τα παλιά στρα­τό­πε­δα συ­γκέ­ντρω­σης και χτί­ζο­νται τα νέα («hotspot») με τη συν­δρο­μή του στρα­τού, ενώ πα­νευ­ρω­παϊ­κά το αν­θρω­πο­κυ­νη­γη­τό κλι­μα­κώ­νε­ται κι η Frontex ανα­βαθ­μί­ζε­ται σε σώμα που θα πα­ρεμ­βαί­νει χωρίς την άδεια του κρά­τους-μέ­λους της ΕΕ, ενώ η ΕΕ ετοι­μά­ζει στρα­τιω­τι­κού τύπου σφρά­γι­σμα των συ­νό­ρων της Ελ­λά­δας με την ΠΓΔΜ, η επό­με­νη κί­νη­ση  στην οποία προ­χω­ρά η ελ­λη­νι­κή κυ­βέρ­νη­ση είναι να ζη­τή­σει την συν­δρο­μή του ΝΑΤΟ, δη­λα­δή του βα­σι­κού ιμπε­ρια­λι­στι­κού μη­χα­νι­σμού (υπό την ηγε­μο­νία των ΗΠΑ) που δια­φε­ντεύ­ει και αι­μα­το­κυ­λεί τη Μέση Ανα­το­λή και το μισό πλα­νή­τη για δε­κα­ε­τί­ες.

Ο στό­χος είναι «οι με­τα­νά­στες που θα εντο­πί­ζο­νται να επι­στρέ­φουν άμεσα πίσω στην Τουρ­κία» ( Π.Καμ­μέ­νος) και να μην έχουν οι πρό­σφυ­γες «καν την ευ­και­ρία να αι­τη­θούν ασύ­λου στην ΕΕ», όπως πα­ρα­δέ­χο­νται και  δη­μο­σιο­γρά­φοι σε γερ­μα­νι­κές εφη­με­ρί­δες. Πλή­ρως ικα­νο­ποι­η­μέ­νη δη­λώ­νει η κυ­βέρ­νη­ση δια στό­μα­τος Καμ­μέ­νου (Βλέπε εξώ­φυλ­λο Εφ ΣΥΝ, 12/2), που πε­ρή­φα­νος δη­λώ­νει: «πα­ρά­νο­μη με­τα­νά­στευ­ση τέλος».

Όχι, δεν κάνει κου­μά­ντο στην Ευ­ρώ­πη ο Χί­τλερ κι ο Μου­σο­λί­νι, και στην Ελ­λά­δα δεν έχου­με δι­κτα­το­ρία Με­τα­ξά-Πα­πα­δό­που­λου-Μι­χα­λο­λιά­κου. Μι­λά­με για τη σύγ­χρο­νη με­τα­πο­λε­μι­κή Ευ­ρώ­πη του «κοι­νω­νι­κού κρά­τους», που ορ­κί­ζε­ται στη δη­μο­κρα­τία, ενώ γκρε­μί­ζει και τις πιο στοι­χειώ­δεις αν­θρω­πι­στι­κές κα­τα­κτή­σεις της Γαλ­λι­κής Επα­νά­στα­σης και των κα­τα­κτή­σε­ων του 19ου και του 20ού αιώνα. Και μι­λά­με για μια κυ­βέρ­νη­ση που δη­λώ­νει στον πυ­ρή­να της… «αρι­στε­ρή», κά­νο­ντας τους Κα­σι­διά­ρη­δες να τρί­βουν τα χέρια τους.

Ο πα­γκό­σμιος τρο­μο­κρά­της και εγκλη­μα­τί­ας κατά της αν­θρω­πό­τη­τας, λοι­πόν, το ΝΑΤΟ, ανα­λαμ­βά­νει να συμ­βά­λει στην «απο­τρο­πή», μαζί με ελ­λη­νι­κές, τουρ­κι­κές και ευ­ρω­παϊ­κές κα­τα­σταλ­τι­κές δυ­νά­μεις και την ανα­βαθ­μι­σμέ­νη Frontex. Αυτή η «ενί­σχυ­ση των ευ­ρω­παϊ­κών συ­νό­ρων»  είναι φα­νε­ρό ότι δεν έχει στόχο να μην πνί­γο­νται οι πρό­σφυ­γες-τα­ξι­κά μας αδέλ­φια στο Αι­γαίο, αλλά να πνί­γο­νται όσοι πνί­γο­νται σή­με­ρα εις τη νιο­στή, ίσως με με­γα­λύ­τε­ρες δυ­να­τό­τη­τες να απο­κρύ­πτο­νται τα πτώ­μα­τα. Αίμα, αίμα, κι άλλο αίμα.

 

Ευ­ρώ­πη-Φρού­ριο υψί­στης ασφα­λεί­ας και Ιμπε­ρια­λι­στι­κή κλι­μά­κω­ση

 

Την ώρα που οι πρό­σφυ­γες συ­νε­χί­ζουν να θα­λασ­σο­πνί­γο­νται στο Αι­γαίο , οι ευ­ρω­η­γε­σί­ες

  • όχι μόνο συ­νε­χί­ζουν, αλλά κλι­μα­κώ­νουν τις ιμπε­ρια­λι­στι­κές εξορ­μή­σεις στη Μ. Ανα­το­λή, για την ενί­σχυ­ση του ευ­ρω­παϊ­κού κε­φα­λαί­ου στη διε­θνή σκα­κιέ­ρα.
  • στή­νουν φρά­χτες, στρα­τιω­τι­κο­ποιούν σύ­νο­ρα, καλ­λιερ­γούν το ρα­τσι­σμό και την ισλα­μο­φο­βία, για την αντι­με­τώ­πι­ση του εσω­τε­ρι­κού εχθρού, δη­λα­δή των λαϊ­κών τά­ξε­ων που αντι­στέ­κο­νται για να μην πλη­ρώ­σουν τις συ­νέ­πειες της κα­πι­τα­λι­στι­κής κρί­σης. Με τη «με­τα­να­στευ­τι­κή πο­λι­τι­κή» οι άρ­χου­σες τά­ξεις οδη­γούν στην εμπέ­δω­ση του «κρά­τους έκτα­κτης ανά­γκης» και του μι­λι­τα­ρι­σμού  ως …τρό­που ζωής, σπέρ­νουν δη­λη­τή­ρια που απο­προ­σα­να­το­λί­ζουν και δι­χά­ζουν τους φτω­χούς.

 

Στα πλαί­σια αυτά απο­λαμ­βά­νου­με σή­με­ρα τη Γαλ­λία «του Δια­φω­τι­σμού» με το στρα­τό στους δρό­μους και την απα­γό­ρευ­ση των δια­δη­λώ­σε­ων  επ’ αό­ρι­στον, υπό το «Σο­σιαλ­δη­μο­κρά­τη Ολάντ». Στα πλαί­σια αυτά έχου­με την κυ­βέρ­νη­ση ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ του «Ευ­ρω­κο­μου­νι­στή Τσί­πρα» που ανα­θέ­τει την κα­τα­σκευή και τη δια­χεί­ρι­ση των στρα­τό­πε­δων συ­γκέ­ντρω­σης στο στρα­τό.  Η ει­κό­να είναι πα­νευ­ρω­παϊ­κή: ανα­ζή­τη­ση εξι­λα­στη­ρί­ων θυ­μά­των στο πρό­σω­πο των Αρά­βων, βού­τυ­ρο στο ψωμί της ακρο­δε­ξιάς που δυ­να­μώ­νει. Πα­ράλ­λη­λα μαί­νε­ται αμεί­ω­τος ο  εν­δο-ιμπε­ρια­λι­στι­κός δια­γκω­νι­σμός: οι ισχυ­ρές χώρες μπο­ρούν να πιέ­ζουν πχ την Ελ­λά­δα να ση­κώ­νει με­γα­λύ­τε­ρο φορ­τίο του με­τα­να­στευ­τι­κού «προ­βλή­μα­τος» (για να απο­φύ­γει η Μέρ­κελ να πι­τσι­λί­σει το δήθεν δη­μο­κρα­τι­κό προ­φίλ της), ενώ η Ελ­λά­δα εφαρ­μό­ζει πρό­θυ­μα τη ρα­τσι­στι­κή πο­λι­τι­κή της ΕΕ με προσ­δο­κί­ες στην ελά­φρυν­ση του μνη­μο­νια­κού κορσέ.

Η αντι­με­τα­να­στευ­τι­κή στάση της ΕΕ σκλη­ραί­νει μπρο­στά στο φόβο νέας όξυν­σης του προ­σφυ­γι­κού κύ­μα­τος από το Μάρ­τιο. Εξ ου και η πίεση στην Ελ­λά­δα να απο­κτή­σει ακόμα πιο ασφυ­κτι­κούς ελέγ­χους στα σύ­νο­ρά  της.

Η πα­ρου­σία του ΝΑΤΟ, ιδω­μέ­νη στο γε­ω­πο­λι­τι­κό πλαί­σιο, απο­τε­λεί προ­ε­τοι­μα­σία της Δύσης (ΗΠΑ-ΕΕ) για νέα επέμ­βα­ση στη Λιβύη αλλά και για κλι­μά­κω­ση της εμπλο­κής στον πό­λε­μο με τη Συρία, απα­ντώ­ντας στην ανε­ξέ­λεγ­κτη δράση της ISIS, στη Ρω­σι­κή στρα­τιω­τι­κή επέμ­βα­ση που κερ­δί­ζει πό­ντους στο με­τα­πο­λε­μι­κό σκη­νι­κό στη Συρία κ.ο.κ.  Το ΝΑΤΟ, ο βα­σι­κός θύτης των αρα­βι­κών μαζών και το Νο 1 αίτιο με­τα­νά­στευ­σής τους, ανα­λαμ­βά­νει να τους (ξανα)εξο­ντώ­νει και στο Αι­γαίο.

 

Η Ελ­λά­δα «ψω­ρο­κώ­σται­να»;

 

Είναι μια θε­ω­ρία που δια­τυ­πώ­νει το σύ­στη­μα («να μεί­νου­με στην ευ­ρω­παϊ­κή οι­κο­γέ­νεια απέ­να­ντι στην κακιά Τουρ­κία») και η κυ­βέρ­νη­ση Τσί­πρα («εμείς εί­μα­στε αρι­στε­ροί αλλά There Is No Alternative, στε­να­χω­ριό­μα­στε κι απο­δε­χό­μα­στε τις επι­θυ­μί­ες ΗΠΑ-ΕΕ», που είναι ο μόνος –απα­τε­ω­νί­στι­κος- τρό­πος για να κα­θυ­στε­ρή­σει την κα­τάρ­ρευ­ση, την ώρα που  η κοι­νω­νι­κή της βάση αρ­χί­ζει να αφυ­πνί­ζε­ται). Δυ­στυ­χώς την ασπά­ζε­ται και τμήμα της εγ­χώ­ριας Αρι­στε­ράς.

Στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα η Ελ­λά­δα είναι ένας με­σαί­ος κα­πι­τα­λι­σμός που πα­σχί­ζει να προ­σε­ται­ρι­στεί η ίδια τις κα­τάλ­λη­λες «Με­γά­λες Δυ­νά­μεις» (κατά τα συμ­φέ­ρο­ντα της ελ­λη­νι­κής άρ­χου­σας τάξης πάντα), να συ­νά­ψει συμ­μα­χί­ες και να κερ­δί­σει πό­ντους από το­πι­κούς αντα­γω­νι­στές της, πχ Τουρ­κία. Και το προ­σπα­θεί επι­θε­τι­κά, όσο δη­λα­δή επι­θε­τι­κά την παίρ­νει, όχι «δου­λι­κά». Το ίδιο κάνει κι η Τουρ­κία κι οι υπό­λοι­ποι «παί­χτες».

Η Ελ­λά­δα είναι μέλος του ΝΑΤΟ όπως κι η Τουρ­κία. Η Ελ­λά­δα ζητά την ενί­σχυ­ση του ΝΑΤΟ σε αυτό που θε­ω­ρεί ως «πρό­βλη­μα», δη­λα­δή τους πρό­σφυ­γες που πρέ­πει να στέλ­νο­νται στην Τουρ­κία -κι ας πνί­γο­νται κά­μπο­σοι ενή­λι­κες και παι­διά. Κι ας «βρει την άκρη η Τουρ­κία» (που υπο­ψια­ζό­μα­στε τι «άκρη» θα βρεί ο δο­λο­φό­νος Ερ­ντο­γάν). Η Ελ­λά­δα προσ­δο­κεί σε οφέλη από τη βα­θύ­τε­ρη εμπλο­κή στον ιμπε­ρια­λι­στι­κό βούρ­κο, και γι αυτό ο Καμ­μέ­νος ευ­χα­ρι­στεί το ΝΑΤΟ.

Καθώς τη διοί­κη­ση της συ­γκε­κρι­μέ­νης να­τοϊ­κής δύ­να­μης που θα επεμ­βαί­νει στο Αι­γαίο είχε η Γερ­μα­νία κι έπει­τα θα ανα­λάμ­βα­νε η Τουρ­κία, η ελ­λη­νι­κή πλευ­ρά πρό­τει­νε τη διοί­κη­ση χώρες πλην της Ελ­λά­δας και της Τουρ­κί­ας ενόσω διαρ­κεί η επι­χεί­ρη­ση «απο­τρο­πής». Το ΝΑΤΟ, συμ­φώ­νη­σε στην ελ­λη­νι­κή πρό­τα­ση κι αυτό δε δεί­χνει «νε­ο­ρα­για­δι­σμό».

Η φι­λο­λο­γία περί «εξό­δου από τη Σέ­γκεν» είναι το τυ­ρά­κι για τη λαϊκή κα­τα­νά­λω­ση, για να στρα­φουν τα ντό­πια λαϊκά στρώ­μα­τα απέ­να­ντι στους πρό­σφυ­γες και να επι­κρα­τή­σει ο κα­νι­βα­λι­σμός και η μοι­ρο­λα­τρι­κή απο­δο­χή της ΤΙΝΑ. Ακρι­βώς όπως και στην πε­ρί­πτω­ση του Grexit δη­λα­δή, στό­χος είναι το «Plan A» κι επι­σεί­ε­ται ως απει­λή το «Plan B». Και σιγά την απει­λή!

Και πε­ραι­τέ­ρω: Όταν τις προ­άλ­λες ο Α. Τσί­πρας βρέ­θη­κε στο Ισ­ρα­ήλ με το μισό υπουρ­γι­κό συμ­βού­λιό του να υπο­γρά­φει συμ­φω­νί­ες με τον ακρο­δε­ξιό πρω­θυ­πουρ­γό Νε­τα­νιά­χου, για να εδραιώ­σει τη δη­μιουρ­γία  γε­ω­πο­λι­τι­κής συμ­μα­χί­ας με το κρά­τος που δια­πράτ­τει γε­νο­κτο­νία Πα­λαι­στι­νί­ων επί 70 σχε­δόν χρό­νια, δεν το κάνει από «εξάρ­τη­ση». Ενώ το Ισ­ρα­ήλ διε­θνώς απο­μο­νώ­νε­ται όλο και πε­ρισ­σό­τε­ρο, ο Τσί­πρας στο όνομα της «Αρι­στε­ράς» συ­ντάσ­σε­ται στο πλευ­ρό των σιω­νι­στών και των ΗΠΑ, κι ο Ν. Κο­τζιάς υπε­ρα­σπί­ζε­ται κα­λύ­τε­ρα από όλους μέσα στην ΕΕ τα ισ­ραη­λι­νά συμ­φέ­ρο­ντα! Παίρ­νουν έτσι συ­νει­δη­τά θέση ενά­ντια στην πα­λαι­στι­νια­κή ιντι­φά­ντα -ψυχή της αρα­βι­κής αντι­στα­σης, για να κερ­δί­ζει «πό­ντους» στη γε­ω­πο­λι­τι­κή σκα­κιέ­ρα. Το ξέ­ρου­με ότι το «πάτος» δεν αρκεί σαν λέξη…

Η δια­φω­νία μας λοι­πόν με το ΝΑΤΟ και τον Τσί­πρα δεν είναι αν θα «φορ­τω­θού­με το βάρος», αν θα ανα­λά­βου­με να εξο­ντώ­σου­με τα θύ­μα­τα πο­λέ­μου σε στρα­τό­πε­δα συ­γκέ­ντρω­σης εμείς ή η Τουρ­κία. Είναι ότι οι πρό­σφυ­γες δεν είναι βάρος, είναι όμως οι ΝΑ­ΤΟϊ­κοί δο­λο­φό­νοι. Είναι ότι δε μας εν­δια­φέ­ρει να κερ­δί­σου­με πό­ντους στη γε­ω­πο­λι­τι­κή σκα­κιέ­ρα κι ιμπε­ρια­λι­στι­κή εύ­νοια, αλλά να κερ­δί­σου­με πό­ντους στη διε­θνι­στι­κή σκα­κιέ­ρα, πα­λεύ­ο­ντας για την ει­ρή­νη μαζί με τα αδέλ­φια μας τους πρό­σφυ­γες, τον τουρ­κι­κό λαό, τον κουρ­δι­κό λαό, τους Άρα­βες κα­τα­πιε­σμέ­νους.

 

Πάλη ενά­ντια στο ρα­τσι­σμό, το μι­λι­τα­ρι­σμό και τον ιμπε­ρια­λι­σμό-ελευ­θε­ρία με­τα­κί­νη­σης των αν­θρώ­πων!

 

Όταν το 2003 δια­δη­λώ­να­με εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες ενά­ντια στον πό­λε­μο του Ιράκ και τις «βά­σεις του θα­νά­του» για έναν πό­λε­μο που γι­νό­ταν «αλλού», σή­με­ρα πρέ­πει να αντι­δρά­σου­με ακόμα πιο μα­ζι­κά και δυ­να­μι­κά, καθώς ο πό­λε­μος κι ο θά­να­τος έρ­χο­νται στην πόρτα μας. Για όλα τα πα­ρα­πά­νω, εί­μα­στε απο­φα­σι­στι­κά ενά­ντια στο ΝΑΤΟ και τις πε­ρι­πο­λί­ες του στο Αι­γαίο, που ση­μαί­νει ταυ­τό­χρο­να ότι εί­μα­στε ενά­ντια στην ελ­λη­νι­κή άρ­χου­σα τάξη , τη μνη­μο­νια­κή κυ­βέρ­νη­σή της και τους και φα­σί­στες της. Για τους ίδιους λό­γους «χω­ρά­με» όλη την αλ­λη­λεγ­γύη μας για τους κα­τα­τρεγ­μέ­νους πρό­σφυ­γες (όπως γί­νε­ται μέχρι σή­με­ρα από τους ηρω­ι­κούς κα­τοί­κους των νη­σιών του Ανα­το­λι­κού Αι­γαί­ου), αλλά δε «χω­ρά­με» ούτε ένα ΝΑ­ΤΟϊ­κό πλοίο, ούτε έναν κυ­νη­γό κε­φα­λών. Πα­λεύ­ου­με για αλ­λη­λεγ­γύη χωρίς όρους , για ίσα δι­καιώ­μα­τα, για δομές φι­λο­ξε­νί­ας, για άσυλο κι ασφα­λείς οδούς διέ­λευ­σης για όλους τους πρό­σφυ­γες. Κι αν δεν μπο­ρέ­σου­με να κά­νου­με αυτό, δεν θα κα­τα­φέ­ρου­με ούτε τα μνη­μό­νια να ανα­τρέ­ψου­με. Αν δεν πα­λέ­ψου­με για την ελευ­θε­ρία των «άλλων», δεν θα μπο­ρέ­σου­με να πε­τύ­χου­με ούτε τη δική μας χει­ρα­φέ­τη­ση.

 

213