1% άυξηση σε μισθούς αντέχουν να δώσουν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, της χώρας με το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο

1% άυξηση σε μισθούς αντέχουν να δώσουν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, της χώρας με το μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο

Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Σκοπός της συνάντησης ήταν η συμφωνία για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, με τους ακτοπλόους να προτείνουν αύξηση 1% από 1η Σεπτεμβρίου και άλλο 1% από 1η Ιουνίου του 2019.

Πρόταση η οποία τελικά δεν έγινε δεκτή και για σήμερα έχει ανακοινωθεί πανελλαδική απεργία με προοπτική κλιμάκωσης.

Όσον αφορά τον ΣΕΕΝ, διαβάζουμε:

Ο «Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας» ιδρύθηκε το έτος 1921 και αποτελεί τον φορέα εκπροσώπησης του κλάδου των επιβατηγών πλοίων στην Ελλάδα.

Μέλη του ΣΕΕΝ είναι ελληνικές και ευρύτερα κοινοτικές πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες επιβατηγών – οχηματαγωγών και επιβατηγών εν γένει πλοίων, τα οποία δραστηριοποιούνται στον χώρο της ακτοπλοΐας, των διεθνών γραμμών και της κρουαζιέρας.

Εντύπωση προκαλεί πως παρότι ο ελληνικός στόλος, συμπεριλαμβανομένου και των μεταγωγικών πλοίων είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, το κομμάτι εκείνο που αφορά τα επιβατηγά πλοία, αδυνατεί να δώσει πάνω από 1% αύξηση στους εργαζόμενούς του. Τη στιγμή μάλιστα που οι επιτυχίες για την ελληνική ναυτιλία έρχονται η μία πίσω από την άλλη.

Συγκεκριμένα, πριν ένα εξάμηνο περίπου μαθαίναμε πως ενώ η συνολική αξία των πλοίων των χωρών με τους δέκα μεγαλύτερους στόλους διαμορφώνεται στα 516 δισ. δολάρια, ο ελληνικός στόλος έχει υπολογιστεί στα 100 δισ. δολ. (συγκεκριμένα 99,58 δισ.) κοινώς 1/5 των μεγαλυτέρων ναυτικών δυνάμεων.

Πριν δύο μήνες, μάθαμε πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 148 μεταχειρισμένα πλοία. Συνολικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, είχαν αγοραστεί στην παγκόσμια αγορά 815 πλοία, αξίας 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τους Έλληνες εφοπλιστές να δαπανούν το 23,4% του συνολικού ποσού αγοράζοντας το 18,1% των πλοίων.

Και πριν τρεις μήνες όμως μαθαίναμε με μια δόση εθνικής υπερηφάνειας, πως ο ελληνικός στόλος (δηλαδή ο στόλος που ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές, όχι στην Ελλάδα), σήμερα είναι σχεδόν διπλάσιος σε μεταφορική δυναμικότητα από το 2008.

Τα λεφτά μάλιστα που δαπάνησε το εφοπλιστικό κεφάλαιο για την αγορά νεότευκτων πλοίων, φτάνουν τα 80 δισ. δολάρια. Ποσό το οποίο συμπτωματικά είναι ίσο με αυτό που ζήτησε η Ελλάδα να δανειστεί, από τις χώρες του Ευρώ στο πρώτο μνημόνιο. Όχι ότι έχει κάποια σχέση το ένα με το άλλο, αλλά έτσι για να αντιλαμβανόμαστε τα μεγέθη.

Δε μπορούμε να καταλάβουμε τι πήγε τόσο στραβά και οι εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας, πάνε τόσο χειρότερα από τον υπόλοιπο κλάδο που έχει κάνει την Ελλάδα παντοκράτειρα των θαλασσών. Τόσο ώστε να αδυνατούν να δώσουν αυξήσεις άνω του 1%.

Πηγή: https://spasmenoparathyro.me

234

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση