Σχετικά με την απόπειρα στοχοποίησης του καθηγητή στη Κέρκυρα

Σχετικά με την απόπειρα στοχοποίησης του καθηγητή στη Κέρκυρα

Η Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη καταγγέλλει την απόπειρα στοχοποίησης συντρόφου καθηγητή από τη Κέρκυρα από Έλληνες φασίστες και τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Πριν από λίγες μέρες στα ΜΜΕ και ακροδεξιές ιστοσελίδες ανέβηκε ένα βίντεο (εν αγνοία του καθηγητή και των μαθητών/τριων) όπου δείχνει ένα άτομο να βάζει από ιστορικής άποψης τα πράγματα στη θέση τους σχετικά με τη σφαγή στη Τριπολιτσά το 1821 και το Μακεδονικό ζήτημα.  Η στοχοποίηση του έχει ως στόχο την συντήρηση της ιστορικής λήθης κάτι που αποτελεί αναγκαιότητα σήμερα για την καπιταλιστική κυριαρχία στην Ελλάδα και τον ιδεολογικό μηχανισμό της, την ώρα που διεξάγεται μια πολυεπίπεδη επίθεση σε όποιον σηκώνει κεφάλι στο ελληνικό κεφάλαιο. Φωνές σαν του συντρόφου μας στη Κέρκυρα ενοχλούν και αυτό γιατί πάνε κόντρα στο ρεύμα, κόντρα στη μυθολογία του ελληνικού καπιταλιστικού μηχανισμού. Πολύ περισσότερο με την στοχοποίηση αυτή, οι έλληνες φασίστες και το ελληνικό κράτος επιχειρούν να φιμώσουν κάθε φωνή που σθεναρά αντιστέκεται στο δόγμα ότι η ιστορία πρέπει να παράγει «εθνική συνείδηση» μέσα στα σχολικά κελιά πλύσης εγκεφάλου του εθνικού κορμού. Προφανώς δεν θα υπήρχε καμία στοχοποίηση αν ένας καθηγητής ακροδεξιών αντιλήψεων έσπερνε το εθνικιστικό μίσος στο σχολείο, κάτι που άλλωστε συνηθίζεται σε αυτή τη χώρα. Αυτό εμείς, στη Λακωνία, το έχουμε νιώσει στο πετσί μας. Δεν ήταν λίγες οι φορές που είχαμε να το αντιμετωπίσουμε, είτε ως μαθητές/τρεις, είτε ως γονείς. Δεν θα ξεχάσουμε ότι καθηγητές στη Λακωνία έκαναν προπαγάνδα μίσους με στόχο την Πακιστανική  κοινότητα εργατών, λέγοντας ότι είναι μιάσματα ή ότι τρώνε σκυλιά. Δεν θα ξεχάσουμε τις αποβολές και τις διώξεις μαθητών που δεν ήθελαν να συμμετέχουν στις παρελάσεις. Τέλος δεν θα ξεχάσουμε ότι στα σχολεία της Λακωνίας, καθηγητές και ακροδεξιοί γονείς ξερνούν το ρατσιστικό τους δηλητήριο σε καθημερινή βάση ενάντια σε Ρομά, μετανάστες/τριες, LGBT+ άτομα, όσους και όσες δεν τηρούν τα κριτήρια της εθνικής κανονικότητας.

Η Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη καλεί τους φίλους/ες εντός και εκτός Λακωνίας να στηρίξουν τον σύντροφο μας από τη Κέρκυρα. Η υπεράσπιση της ιστορικής μνήμης είναι καθήκον για κάθε κομμουνιστή/τρια. Προτείνουμε να γίνουν δράσεις αλληλεγγύης με αφίσα και κείμενο, καθώς και ότι άλλο βγει στη πορεία και συμβάλει στην δημοσιοποίηση του ζητήματος στο ευρύτερο κίνημα. Θεωρούμε ωστόσο, ότι παρά τις πολιτικές διαφορές που μπορεί να υπάρχουν, η στήριξη στον σύντροφο αφορά όλους και όλες. Γιατί αν το αφήσουμε στο απυρόβλητο, οι στοχοποιήσεις αντιεθνικιστικών φωνών στα σχολεία θα γίνουν καθημερινό φαινόμενο.

Καμιά ανοχή στον ελληνικό εθνικισμό. Κάτω τα κουλά σας από τις αντιεθνικιστικές φωνές

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη

Σεπτέμβρης 2019

 

Αυτό που κάποτε δεν ήταν ξεκάθαρο στον καθένα, έχει πλέον αρχίσει να γίνεται και στον/ην τελευταίο/α με μια στοιχειώδη λογική. Στην αστική δημοκρατία δεν διώκεσαι μόνο για αυτά που κάνεις και δεν χωράνε στο καθεστώς της “αστικής νομιμότητας” ενός καπιταλιστικού κράτους που μονοπωλεί τη βία, αλλά και για αυτά που λες, ακόμα και αν αποτελούν ιστορικά ντοκουμέντα που δύσκολα μπορούν να αμφισβητηθούν. Μέσα από αυτό το κείμενο θέλουμε να καταγγείλουμε την στοχοποίηση του συντρόφου μας, καθηγητή στη Κέρκυρα και μέλους της Συντακτικής ομάδας του Shades Magazine, από έλληνες φασίστες με την κατηγορία του «ανθελληνισμού». Με έκπληξη είδαμε, σε ένα βίντεο που έκανε το γύρο των ΜΜΕ (ΑΝΤ1 και ΣΤΑΡ) αλλά και σε ακροδεξιές ιστοσελίδες, την στοχοποίησή του επειδή σε μια σχολική αίθουσα και ενώ έχει τελειώσει το μάθημα γινόταν μια συζήτηση σχετικά με ιστορικά ντοκουμέντα της σκοτεινής πλευράς της ελληνικής ιστορίας, από εκείνα που η επίσημη ελληνική εθνική ιδεολογική αφήγηση με μανία προσπαθεί να αφανίσει.

Από τα ίδια κανάλια που μάθαμε τις προάλλες για την «ελληνίδα καλλονή βραβευμένη από την ΝΑΣΑ», από τα ίδια κανάλια που φιλοξενούνε καθημερινά τα νεοφασιστικά παραληρήματα του Βελόπουλου – για 6 μέτρα τοίχους και νάρκες στα σύνορα του Έβρου – αυτά είναι και που μας μαθαίνουν και το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να συζητάνε οι μαθητές με τους καθηγητές στα διαλείμματα. Ο Παπαδάκης σε ένα από τα πλέον γνωστά “πολιτικά” ρεπορτάζ του πρωινής αποβλάκωσης, με προσκεκλημένο τον αρχηγό της «ελληνικής λύσης» Βελόπουλο, μετά από την ανάλυση του κολοσσιαίου προβλήματος της τουρκικής προκλητικότητας, των κόκκινων γραμμών, την καταγγελία (από τον Βελόπουλο) της νέας κυβέρνησης για την αδυναμία της να κάνει την δουλεία της «σωστά» και να στείλει από εκεί που ήρθαν τους μετανάστες/στριες και πρόσφυγες από τα Εξάρχεια – όλα αυτά συνοδευόμενα από τις παρακλήσεις του Βελόπουλου να επισπευσθούν οι συζητήσεις καθώς πρέπει να προλάβει το αεροπλάνο˙ μέσα σε όλο αυτό το χάος πολιτικής, κοινωνικής και στρατηγικής ανάλυσης έχουμε και το βίντεο από κινητό μαθητή (τραβηγμένο προ δύο ετών, πράγμα που μαρτυρούν τα βαριά ρούχα τους και επιβεβαιώνει η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, Μ.Ράπτη) συνοδευόμενο από την επικεφαλίδα «Κέρκυρα: Σάλος με καθηγητή σε ακραίο ανθελληνικό παραλήρημα μέσα στην τάξη». Σε αυτή την επική στιχομυθία από τη μία ο «φιλελεύθερος» Παπαδάκης ισχυρίζεται πως αυτές οι συζητήσεις δεν χωράνε στα πλαίσια σχολικού διαλείμματος αλλά μόνο στο «ελληνικό καφενείο» ενώ από την άλλη ο «πατριώτης» Βελόπουλος ισχυρίζεται πως ο καθηγητής βρίζει (;;;) τον Π.Μελλά που κατέχει εξέχουσα θέση στον μακρύ κατάλογο των «ιεραπόστολων» της Μεγάλης Ιδέας. Το εν λόγω ρεπορτάζ καλλιεργεί ένα κλίμα τοποθέτησης των καθηγητών μεταξύ ενθάρρυνσης της «διακριτικότητας» στις σχέσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητών με μόνη τη διέξοδο του καθηγητή στο να «του επιτραπεί να ΜΗ πει την άποψή του» και της ποινικοποίησης όλων των απόψεων που ξεφεύγουν από την τυπική ελληνική εθνική αφήγηση.

Η στοχοποίηση αυτή από τα ΜΜΕ, έγιναν με χαρακτηρισμούς τύπου καθηγητής ’’καρκίνωμα’’ και με άλλα τέτοια κοσμητικά επίθετα που ουσιαστικά προτρέπουν σε πράξεις βίας απέναντί του. Αν και το βίντεο αυτό το τράβηξε μαθητής με ακροδεξιές πεποιθήσεις πριν 2 χρόνια – κάτι που απαγορεύεται  – το περιστατικό παίρνει αδικαιολόγητα μεγάλες διαστάσεις σήμερα ύστερα από δημοσιοποίησή του στα μέσα μαζικής δικτύωσης από κάποιον απόστρατο στο νησί και μάλιστα παρουσιάζεται (στημένα) στα ΜΜΕ, ότι η συζήτηση γίνεται εν ώρα μαθήματος.

Ο καθηγητής φαίνεται ότι σε μια προσωπική του συζήτηση με τους μαθητές/τριες, επιχείρησε να αποδομήσει πλευρές της εθνικής μυθολογίας του ελληνικού καπιταλιστικού κράτους, από αυτούς τους μύθους που μας βομβαρδίζουν από μικρά παιδιά, για εθνικούς ήρωες και έπη. Εστίασε σε δύο από τις μελανότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας, από την δημιουργία αυτού του νεωτερικού εθνικού κατασκευάσματος μέχρι και τα τώρα, δηλαδή τη σφαγή της Τριπολιτσάς το 1821 και το Μακεδονικό ζήτημα. Φαίνεται ότι με νηφαλιότητα έκανε μια προσπάθεια αποκατάστασης των αληθινών ιστορικών γεγονότων, μέρος της οποίας είμαστε και εμείς που με συνέπεια επιχειρούμε να ανοίξουμε ένα ρήγμα σε αυτήν την επίσημη ιστοριογραφία επανεξετάζοντάς την από κομμουνιστική σκοπιά.

Λίγες μέρες μετά την ψήφιση για την επαναφορά των θρησκευτικών στα σχολεία από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και τις δηλώσεις της υπουργού παιδείας ότι το μάθημα της ιστορίας πρέπει να παράγει “εθνική συνείδηση” γίνεται ξεκάθαρο ότι φωνές σαν αυτή του συντρόφου μας ενοχλούν γιατί χαλούν την ιδεολογική σούπα του ελληνικού καπιταλιστικού μηχανισμού εξουσίας και των σχολικών του εθνικών πλυντηρίων. Την ίδια ώρα που η επίθεση του ελληνικού κεφαλαίου σε κάθε πλευρά της υλικής υπόστασης της εργατικής τάξης σε αυτή τη χώρα συνεχίζεται κανονικά, το εθνικό παραλήρημα συνεχίζεται ως μια συνολική απόπειρα σύγχυσης και εξουσιαστικής επιβολής. Η κατάσταση αυτή στα ελληνικά σχολεία δεν είναι κάτι το καινούργιο, είναι μάλιστα τόσο παλιά όσο και το ελληνικό κράτος. Όλοι/ες μας πήγαμε σε ένα τέτοιο σχολείο που σπέρνει το εθνικιστικό μίσος και την εθνική μυθολογία. Αυτός είναι και ο πραγματικό του ρόλος. Η διάδοση της εθνικής ιδεολογίας, η μαζική ημιμόρφωση και η πειθάρχηση των υποτελών του, ειδικότερα της εργατικής τάξης και όσων άλλων σηκώνουν το ανάστημά τους απέναντι στην καπιταλιστική κυριαρχία. Είναι ένα κοινό μυστικό ότι η επίσημη ιστοριογραφία έχει γραφτεί από τους νικητές του εμφυλίου πολέμου, από αυτούς που μας πουλούσαν και μας πουλάν ακόμα χυδαιότητες για την αιωνιότητα του “ελληνισμού” και την ιστορική συνέχεια μέσα στον χρόνο του έθνους.

Αυτοί είναι που μας πουλάνε το ότι ο νέος ελληνικός πολιτισμός βρίσκει ρίζες στο Βυζάντιο, φορέα της ορθόδοξης χριστιανικής ρωμιοσύνης, στην αρχαιότητα που έδωσε τα φώτα της σε ολόκληρο τον νεωτερικό πολιτισμό της Δύσης. Εκείνοι είναι που εντοπίζουν το ελληνικό DNA από τις οπλές του βουκεφάλα ως την χατζάρα του Κολοκοτρώνη και την τουφέκα του Μελά. Αυτοί είτε ως φιλελεύθεροι «ορθολογιστές» υποστηρικτές της εθνικής ενότητας στα πλαίσια της ισχυροποίησης της ελληνικής οικονομίας, για να έχουμε κάποτε να φάμε όλοι, είτε ως φαντασιόπληκτοι, ψεκασμένοι που εμφανίζονται με το ΛΑΟΣ, το Ε.ΣΥ., ή την Ελληνική Λύση στρέφοντας το βλέμματα στην συντήρηση της ορθοδοξίας – φορέα της ελληνικότητας. Είναι οι ίδιοι που βαφτίζουν κανονικότητα, την δαιμονοποίηση του Άλλου (όποιος και αν αυτός ήταν ιστορικά), τους διωγμούς, την βίαιη ελληνοποίηση εθνοτικών ομάδων στον ελλαδικό χώρο και τις σφαγές. Τους κάθε λογής υποστηρικτές του Μεταξά και του Παπαδόπουλου, των ταγματασφαλιτών και του ελληνικού παρακράτους που συνέχισε τις φασιστικές δολοφονίες και μετά τον εμφύλιο. Αυτοί έγραψαν και συνεχίζουν να “γράφουν” την ελληνική ιστορία. Αυτοί στοχοποιούν σήμερα και τον καθηγητή Χημείας.

Είναι πάγια θέση μας ότι η σύσταση του νεοελληνικού Κράτους και η εθνική του ιδεολογία οργανώθηκε γύρω από λόγους και πρακτικές τόσο αντι-μουσουλμανικές, αντι-τσιγγανικές και αντι-μακεδονικές όσο και αντισημιτικές ως βασικές προϋποθέσεις και αποτελέσματα ταυτόχρονα της ελληνοποίησης και της συγκρότησης της ίδιας της ελληνικής εθνικής ταυτότητας. Πρέπει να είμαστε πάντα στη πρώτη γραμμή στον αγώνα για την αποδόμηση της.

Η στοχοποίηση αυτή είναι η πρώτη; από μια σειρά στοχοποιήσεων που πρέπει να περιμένουμε λόγω της νέας κυβέρνησης και του εθνικιστικού παροξυσμού με την καμπάνια για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση. Πρέπει να είμαστε όλοι και όλες σε επιφυλακή σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο. Ας δούμε την υπόθεση ως έναυσμα αγώνα ενάντια στον ελληνικό εθνικισμό και κυρίαρχη εθνική αφήγηση. Να μην αφήσουμε τα σχολεία στα χέρια των νεοφασιστών και των εθνικόπληκτων. Να γίνουν τα σχολεία ένας χώρος ανοιχτής συζήτησης και κριτικής σκέψης στο μάθημα και στα διαλείμματα. 

Καλούμε κάθε νηφάλια φωνή σε αυτή τη χώρα να στηρίξει τον σύντροφο από τη Κέρκυρα. Καλούμε κάθε πολιτική συλλογικότητα και άτομο με ξεκάθαρη αντιεθνικιστική θέση να μην αφήσει αυτήν την φασιστική πρόκληση αναπάντητη.

Για την ανασυγκρότηση του κομμουνιστικού κινήματος – ενάντια στην ελληνική ιδεολογία, τον αντισημιτισμό, τον ελληνικό φασισμό και τον ρατσισμό κάθε είδους. Γιατί  δεν μπορεί να ανοίξει κανένας δρόμος για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού/κομμουνισμού αν πρώτα δεν επανεμφανιστεί ένα ανταγωνιστικό κίνημα σε πλήρη ρήξη με την εθνική συγκρότηση και τις καπιταλιστικές σχέσεις εξουσίας στο σύνολο τους. 

Να σταματήσει κάθε στοχοποίηση του καθηγητή από τη Κέρκυρα. Να υψώσουμε τοίχος ενάντια στην κυρίαρχη εθνική αφήγηση και τη μυθολογία της.

Κομμουνιστές/τριες με μνήμη

Shades Magazine

177

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση