ΦΑΣΙΣΤΕΣ + ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ

Ο νεοναζί Κασιδιάρης σήμερα θέλοντας να μας πείσει για την αθωότητα του, όσον αφορά στην άρση της βουλευτικής του ασυλίας και θέλοντας να μας πει ότι είναι ένα κατατρεγμένο θύμα μιας σιωνιστικής συνωμοσίας ανέφερε το εξής:

“Θέλω να αναγνώσω απλά λίγες φράσεις ενός κειμένου του περασμένου αιώνος, γνησίου κειμένου, που περιγράφει απόλυτα την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα, ως μέλη του εθνικιστικού κινήματος: «Δια να αφαιρέσομεν το γόητρον της ανδρείας τους θα καθίζομεν εαυτούς επί του εδωλίου των κατηγορουμένων, παραπλεύρως με τους κλέπτας, τους δολοφόνους και τους παντοειδώς ευτελείς και χαμερπείς εγκληματίας»: 1903, Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών, Κεφάλαιο 19ο.”

του Γιώργου Μαργαρίτη

Στα πρώτα χρόνια της «μεταπολίτευσης» το αστικό πολιτικό σύστημα που διαδέχθηκε τη χούντα είχε μερικές «κόκκινες γραμμές», τις οποίες και σεβόταν υποδειγματικά. Οι πνευματικές ελίτ του συστήματος καταδίκαζαν μετά βδελυγμίας κάθε «εκτροπή» (δικός τους όρος) του αστικού συστήματος στο παρελθόν προς καταστάσεις δικτατορικές ή φασιστικές. Ας μην ξεχνάμε ότι η νομιμοποιητική και εξωραϊστική βάση του νέου συστήματος ήταν η αντιδικτατορική αντίσταση των αστικών δυνάμεων έστω και αν αυτή συνοψιζόταν στην έκρηξη βομβών ικανών να προκαλέσουν την επέμβαση των Ευρωπαίων κηδεμόνων του Συμβουλίου της Ευρώπης, αποφεύγοντας την «εκτροπή» της λαϊκής εξέγερσης. Σε αυτό το πλαίσιο οι ίδιες αυτές ελίτ δεν παρέλειπαν κάθε Αύγουστο να καταδικάζουν το καθεστώς της «4ης Αυγούστου», τη δικτατορία δηλαδή του Μεταξά – για ειδικούς λόγους (ο Μεταξάς πέθανε το 1941, ο Γεώργιος επέστρεψε στη χώρα το 1946 για να τη σώσει από τον κομμουνισμό…) ξεχνούσαν τον Γεώργιο Β’ Γλύξμπουργκ, καθόλα συνεταίρο του Μεταξά στη δικτατορία.

Αυτά γίνονταν τον παλιό καιρό, όταν η «μεταπολίτευση» ήταν στις δόξες της. Σήμερα πυκνώνουν οι προερχόμενες από την ίδια αστική ελίτ απόψεις περί του αγαθοεργούς ρόλου του Ιωάννη Μεταξά. Μαντεύει κανείς ότι σε λίγο θα γίνει και πρότυπο ο δικτάτορας. Εξωραΐζονται σήμερα γύρω μας οι φυλακίσεις, οι εκτοπίσεις, οι διωγμοί αθώων, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, οι «προληπτικές συλλήψεις», οι επιθέσεις σε απεργούς, η καταστολή… στο Μεταξά θα κολλήσουμε τώρα!

Σε αυτό το κλίμα στην πολύ γνωστή ιστοσελίδα του Protagon.gr δημοσιεύθηκε, στις 7 Αυγούστου, «επετειακό» σημείωμα του Γιώργου Λυκοκάπη με ενδεικτικό τίτλο «Γιατί ο Μεταξάς δεν ήταν φασίστας». Δεν ήταν γιατί το λέει ο Πάξτον! Η επιστράτευση ενός διάσημου ιστορικού – γνωστή τακτική αυτή – προσδίδει επιστημονικό κύρος σε όποιο ρηχό και ασήμαντο σημείωμα ή άρθρο! Ο Πάξτον λοιπόν φέρεται να λέει (λέει πολλά ο Πάξτον, αυτό το λίγο όμως άρεσε στον σημειογράφο μας…) ότι για να έχουμε φασισμό πρέπει να έχουμε «μαζικό ριζοσπαστικό κόμμα», δηλαδή φασιστικό κίνημα… «Ο Μουσολίνι είχε τους Μελανοχίτωνές του, ο Χίτλερ τα Τάγματα εφόδου», λέει – εννοεί τα παραστρατιωτικά σώματα που είχε το φασιστικό και το ναζιστικό κόμμα στην Ιταλία και τη Γερμανία αντίστοιχα. Ο Μεταξάς, διαπιστώνει, δεν είχε τέτοια, άρα δεν ήταν φασίστας! Παρεμπιπτόντως, ο σημειογράφος δε χάνει την ευκαιρία να ψέξει τη μαρξιστική αριστερά που στην περίπτωση αυτή (όπως παντού και πάντα – υπονοεί) δεν κατάλαβε τίποτα! Δεν κατάλαβε δηλαδή ότι τα φασιστικο-ναζιστικά κόμματα έχουν «ισχυρή λαϊκή στήριξη». Θα μπορούσε να σημειώσει κανείς ότι η «ισχυρή λαϊκή στήριξη» δε βοήθησε τον Χίτλερ να κερδίσει εκλογές στις οποίες κανόνισε να κατέβει μόνος του απαγορεύοντας καθετί που βρισκόταν αριστερά της δεξιάς. Θα βοηθούσε εξαιρετικά τον όποιο σημειογράφο να ρίξει μια ματιά στα κείμενα της «μαρξιστικής αριστεράς» που μελετά το φασισμό από τη δεκαετία του 1930 – χωρίς να περιμένει τον Πάξτον!

Εκτός από τον Πάξτον, που φέρεται να βεβαιώνει ότι ο Μεταξάς δεν ήταν φασίστας, έχουμε και τις ίδιες τις αρετές του δικτάτορα που, κατά τον σημειογράφο, οδηγούν στο ίδιο συμπέρασμα. Ο Μεταξάς δεν συμμερίστηκε τον «ακραίο εθνικισμό» των Μουσολίνι και Χίτλερ, δεν είχε σχέση με «στρατιωτικούς τυχοδιωκτισμούς», δεν ήταν ρατσιστής και αγαπούσε ακόμα και τους Εβραίους!!! Επιπλέον, δεν ήταν χαρισματικός (εννοεί όπως ο Μιχαλολιάκος; Αυτό ομολογώ δεν το κατάλαβα!). Είχε δε συνεργάτες όπως ο Κορυζής ή ο Σεφέρης (κατώτερος διπλωματικός υπάλληλος ήταν τότε) – για εύλογους λόγους παραλείπεται ο Μανιαδάκης και άλλοι θαυμάσιοι. Τέλος, φέρεται να έφερε κάποια τάξη στη χώρα: «Συχνά μιλάμε για τον Μεταξά θεωρώντας ότι πριν είχαμε έναν δημοκρατικό παράδεισο»! Αρα…

Θα μπορούσαμε να μείνουμε στην εύθυμη πλευρά του σημειώματος η οποία κορυφώνεται από την υπολανθάνουσα παραίνεση του αρθρογράφου στη σημερινή ακροδεξιά να πάρει παράδειγμα από τον Μεταξά και όχι από τον Μιχαλολιάκο. Τα αναγραφόμενα όμως και το ψάρεμα σε θολά νερά που υποκρύπτουν υποχρεώνουν σε κάποιες απαντήσεις.

Πρώτον: Ο Μεταξάς ήταν φασίστας. Το πρόβλημά του ήταν ότι στη χώρα που κυβερνούσε δεν ήταν δυνατό να εγκατασταθεί ένα «κλασικό» φασιστικό καθεστώς. Η Ελλάδα βρισκόταν κάτω από τη βρετανική γεωπολιτική κυριαρχία και στο Λονδίνο δε θα ήθελαν να μοιάζει με το μουσολινικό και το χιτλερικό καθεστώς κανένας από τους προστατευόμενους από τη Βρετανία τοπικούς ηγετίσκους. Ο πόλεμος πλησίαζε και δεν υπήρχε καιρός για παρεξηγήσεις. Για το λόγο αυτό ολόκληρα τμήματα της ελληνικής πολιτικής – μεταξύ τους η εξωτερική πολιτική και ο στρατός – ανατέθηκαν απευθείας στο Παλάτι, στον Γεώργιο τον Β’ δηλαδή.

Δεύτερον: Ο Μεταξάς δε συμβιβάστηκε ποτέ με την ιστορική συγκυρία που τον εμπόδιζε να εγκαταστήσει κλασικό φασιστικό καθεστώς στη χώρα του. Διέλυσε τις προηγούμενες ελληνικές φασιστικές οργανώσεις (μεταξύ τους την «Τρία Εψιλον» και τα αιματοβαμμένα τάγματα εφόδου της, τους «Χαλυβδόκρανους») μόνο και μόνο για να δημιουργήσει από την αρχή ένα μαζικό φασιστικό κίνημα που θα του επέτρεπε να έχει το πάνω χέρι στη «συγκυβέρνηση» με τον Γεώργιο Β’. Πρόκειται για την ΕΟΝ – την Εθνική Οργάνωση Νεολαίας – η οποία ιδρύθηκε, στελεχώθηκε και οργανώθηκε στη βάση των πιο σκληρών φασιστικών νεολαιίστικων οργανώσεων. Το «όραμά» της ήταν ο Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός (το Τρίτο Ράιχ σε ελληνική εκτέλεση) που θα ήταν χιλιόχρονος (όπως και το κατά τον Γκαίμπελς Ράιχ!). Οι στολές, η εκπαίδευση της ΕΟΝ ήταν παραστρατιωτικές και το πρόσχημα για την κατεπείγουσα δημιουργία της ήταν η ανάγκη προάσπισης του ελληνικού πολιτισμού απέναντι στην κομμουνιστική επιθετικότητα που μόλις είχε εκδηλωθεί στην Ισπανία (τον Ιούλη του 1936 έγινε το πραξικόπημα των εθνικιστών στρατηγών ενάντια στη δημοκρατική κυβέρνηση της Ισπανίας και ξεκίνησε ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος).

Τρίτον: Το σημείωμα του κ. Λυκοκάπη συνοδεύεται από μία φωτογραφία που μπορεί να δημιουργήσει παρεξηγήσεις. Ο Μεταξάς βρίσκεται ανάμεσα σε στελέχη του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου – πολιτικά, στρατιωτικά, παραστρατιωτικά – που όλοι τους χαιρετούν ναζιστικά. Προς Θεού δεν είναι αυτό που φαίνεται! Στον κατά τον κ. Λυκοκάπη Μεταξά «όποιος Ελληνας πιστεύει στον Χίτλερ (…) είναι κακόπιστος». Αρα αποκλείεται οι συνέλληνες του Μεταξά στην φωτογραφία να μιμούνται Γερμανούς ναζί. Μάλλον υψώνουν το χέρι για να κρύψουν τον ήλιο που τους εμποδίζει να ατενίσουν το χιλιόχρονο μέλλον του Τρίτου Ελληνικού Πολιτισμού…. Αμ πώς!!!

ΠΗΓΗ: Ριζοσπάστης

Eπιστολή στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά απέστειλε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Αντιρατσιστικού Κινήματος Μπενζαμάν Αμπτάν. Σε αυτήν του επισημαίνει ότι η Χρυσή Αυγή δεν είναι ένα κόμμα όπως όλα τα άλλα, αλλά και ότι αποτελεί ντροπή για την Ελλάδα.

Με αφορμή τη συμμετοχή της βουλευτού του κόμματος Ελένης Ζαρούλια στην ελληνικη κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία που συμμετέχει στις εργασίες της Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο Αμπτάν, έστειλε επιστολή στον κ. Σαμαρά στην οποία αναφέρει πως η Χρυσή Αυγή είναι νεοναζιστικό κόμμα και αποτελεί ντροπή για την Ελλάδα η συμμετοχή βουλευτών της στο Συμβούλιο της Ευρώπης.

Σε αυτήν τονίζει ότι η συμμετοχή της Ζαρούλια στην ελληνική κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία στο Συμβούλιο της Ευρώπης ανήκει αποκλειστικά στον έλληνα πρωθυπουργό που, όπως διευκρινίζει, θα μπορούσε να παρέμβει, ώστε σ’ αυτήν την κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία να συμμετέχουν μόνο βουλευτές από δημοκρατικά κόμματα.

Μάλιστα, ο κ .Αμπτάν τονίζει πως η συμμετοχή της γυναίκας του αρχηγού του νεοναζιστικού αυτού κόμματος σε μία κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία, αποτελεί όνειδος για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη.

Στην επιστολή του ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Αντιρατσιστικού Κινήματος αναφέρεται σε ρατσιστικές δηλώσεις της κυρίας Ζαρούλια, ναζιστικούς χαιρετισμούς του αρχηγού της Χρυσής Αυγής, βιαιότητες που διαπράττονται από τα μέλη αυτού του κόμματος με τη συμμετοχή βουλευτών, εναντίον μεταναστών και δημοκρατικών Ελλήνων πολιτών και συσχετίζει αυτά τα γεγονότα, με τ’ αντίστοιχα που έχουν συμβεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και σηματοδοτούν, όπως υπογραμμίζει, την επικινδυνότητα της ανόδου του νεοφασισμού στην Ευρώπη.

Τέλος καλεί τον κ. Σαμαρά , να αποκλείσει από τη σύνθεση της ελληνικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας στο Συμβούλιο της Ευρώπης, τόσο την Ελένη Ζαρούλια όσον και τους υπόλοιπους βουλευτές της Χρυσής Αυγής.

«Δεν τιμάω και δεν έχω σε καμία υπόληψη τον υμνητή του Χότζα, τον καταδικασμένο από την ελληνική δικαιοσύνη εγκληματία Σταλινικό Μανώλη Γλέζο»δηλώνει για τον Μανόλη Γλέζο ο Χρ. Παππάς της Χρυσής Αυγής ενώ αποκαλεί τους Γλέζο και Μητσοτάκη «εσχατόγερους»

Οτι και να λετε εκει στην Χ.Α κε Παππα..ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΛΕΖΟΣ ..ειναι το συμβολο κατα του φασισμου..ειναι ο ζωντανος θρυλος της πατριδας που εσεις τοσο ψευτικα αγαπατε…κε Παππα αει στα τσακιδια ..και ακομα παραπερα ..εσχατια του ανθρωπινου ειδους….

 

Προβληματιστήκαμε αν ένα τόσο αισχρό κείμενο θα έπρεπε να το δημοσιοποιήσουμε. Αποφασίσαμε τελικά να το βάλουμε για να αποδείξουμε για άλλη μία φορά το πραγματικό πρόσωπο των νεοναζί της Χρυσής Αυγής.

Η κατάπτυστη δήλωση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρήστου Παππά:

«Τιμή μας και καμάρι μας να μας υβρίζει ένας Γλέζος. Ο Γλέζος έβγαλε για άλλη μια φορά όλη του τη χολή εναντίον του Ελληνικού Εθνικισμού.

» Δεν τιμάω και δεν έχω σε καμία υπόληψη τον υμνητή του Χότζα, τον καταδικασμένο από την ελληνική δικαιοσύνη εγκληματία Σταλινικό Μανώλη Γλέζο. Οι κυβερνώντες υπουργοί και βουλευτές της χαζοχαρούμενης αστικής ελαφροδεξιάς τον γλείφουν και μέσα στο Κοινοβούλιο.
» Το δυστύχημα είναι ότι αυτός ο εσχατόγερος όπως και ο εσχατόγερος της Δεξιάς Κώστας Μητσοτάκης θα κηδευτούν με λεφτά που θα πληρώσει ο Ελληνικός λαός (δημοσία δαπάνη)».

του Γαλαξιάρχη

Στην περίοδο των δύο-τριών αυτών χρόνων, ανακαλύπτει σιγά-σιγά και ο πλέον καλόπιστος, ότι ο κοινοβουλευτισμός, η αστική δημοκρατία και ο “υγιής” καπιταλισμός, λειτουργούν σαν βιτρίνα κοινωνικής ευημερίας, μόνο όσο ρέει το χρήμα και το στομάχι είναι γεμάτο.Στα ζόρικα, η κοινοβουλευτική δημοκρατία υποχωρεί, αφήνοντας να φανούν τα δόντια μίας αστικής ολιγαρχίας που είναι πάντα εκεί να εξουσιάζει με κάθε δυνατό μέσο και τρόπο. Κι όσο βαθαίνει η κρίση τόσο αγριεύουν οι ολιγάρχες και ολοένα και περισσότερες εφεδρείες τους πετούν στην μάχη για τη διατήρηση της εξουσίας. Μόνο που τίποτε δεν είναι καινούριο και καμία από τις εξελίξεις δεν θα έπρεπε να ξαφνιάζει όποιον έχει μία στοιχειώδη επαφή με την πραγματικότητα, όχι από το 2010 και μετά, αλλά την πραγματικότητα δεκαετιών.

 

Όλα εκεί ήταν. Και οι δολοφόνοι “Περίανδροι”. Και οι νεοναζιστικές συμμορίες της Χρυσής Αυγής. Και τα ρατσιστικά συνθήματα “νοικοκυραίων” εναντίον αριστούχων αλλοδαπών μαθητών. Και οι μαζικότατες συναθροίσεις ορθόδοξων για τις ταυτότητες. Και τα φραουλοχώραφα της Ηλείας, και… και… και…

Μαχαιρώθηκαν μετανάστες, αλλά ήταν αναλώσιμοι. Χτυπήθηκαν αντιφασίστες, αλλά ήταν άπλυτοι. Διαπομπεύτηκαν γυναίκες ασθενείς, αλλά ήταν πόρνες. Τελικά χτυπήθηκαν και “απλοί πολίτες” σε μία θεατρική παράσταση. Αναμενόμενο; Όχι για όλους

Την άρση της ασυλίας των βουλευτών της Χρυσής Αυγής Ηλία Κασιδιάρη, Γιώργου Γερμενή και Παναγιώτη Ηλιοπούλου αποφάσισε η Ολομέλεια της Βουλής κατόπιν ονομαστικής ψηφοφορίας με απόλυτη πλειοψηφία.

Είχε προηγηθεί θετική εισήγηση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής για την άρση των ασυλιών των βουλευτών Ηλιόπουλου και Γερμενή για την εμπλοκή τους στα γεγονότα της Ραφήνας και του Κασιδιάρη για συνέργεια σε ληστεία και επικίνδυνη σωματική βλάβη το 2007.

Ο Ηλίας Κασιδιάρης, που κατηγορείται για συνδρομή σε ληστεία και απρόκλητη επικίνδυνη σωματική βλάβη, υποστήριξε πως η άρση ασυλίας τεσσάρων βουλευτών της Χρυσής Αυγής μέσα σε τέσσερις μήνες «δεν είναι τυχαία πράξη αλλά υποκινείται από ξένα κέντρα εξουσίας και είναι πολιτική δίωξη».

Υπενθυμίζεται πως η ολομέλεια της Βουλής είχε αποφασίσει την περασμένη εβδομάδα την άρση ασυλίας του Κ. Μπαρμπαρούση.

πηγή: tvxs.gr

Όποιος είδε τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Παναγιώταρο να φωνάζει την προηγούμενη εβδομάδα «γαμημένες αλβανικές κωλοτρυπίδες… ξεσκισμένες αδερφές», έξω από το θέατρο Χυτήριο, πρέπει να πάει στο ίντερνετ και να ξαναδεί αυτές τις σκηνές. Δεν λέω μόνο να το δουν όσοι δεν το είδαν, λέω να το ξαναδούν και όσοι το είδαν. Ξανά και ξανά. Και να σκεφτούν γιατί αυτή η σκηνή (όσα μπιπ κι αν της βάλουν τα κανάλια) είναι κατασκευασμένη όχι μόνο να προκαλεί αλλά και να κολακεύει τα βαθύτερα ένστικτα κοινωνικής συμμετοχής των πολλών. Και να σκεφτούν γιατί, αυτά ακριβώς τα «ένστικτα», που μόνο φυσικά δεν είναι, πρέπει τώρα να συζητήσουμε.

Αυτή τη φορά μεταφράζω το άρθρο της Laurie Penny στην Independent, πιστός στο πνεύμα ενημέρωσής σας για όσα συμβαίνουν κατά άνοδο του φασισμού στην Ελλάδα από εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας του εξωτερικού. Σύντομα,  οι Έλληνες πολίτες που θα ήθελαν να διαβάσουν κάτι άλλο από το ότι π.χ. για τα αδικήματα που έχουν διαχρονικά το ελεύθερο να διαπράττουν οι ναζιστές, βουλευτές και μη, φταίνε αριστεροί βουλευτές που υπερασπίζονταν άδικα συλληφθέντες το 2009, θα πρέπει να αναζητούν ξένους σταθμούς στα υπερβραχέα.

 

«Πουστράκι, τελειώνετε, κατάλαβες;» ουρλιάζει ο μεγαλώσωμος φαλακρός άντρας, ντυμένος στα μπλε, στους θεατρόφιλους σε δημόσιο δρόμο της Αθήνας. Γύρω του στέκονται αστυνομικοί, χωρίς να κάνουν οτιδήποτε για να τον σταματήσουν καθώς ξερνάει το ρατσιστικό, ομοφοβικό του δηλητήριο. «Κοίτα, πουτανάκι, έρχεται η ώρα σου!»

«Γαμημένες Αλβανικές κωλοτρυπίδες!». Σ’ένα βίντεο που τραβήχτηκε στις 11 Οκτωβρίου έξω από την πρεμιέρα του «Corpus Christi», του αμφιλεγόμενου έργου του Τέρενς ΜακΝάλι από το 1998 που παρουσιάζει τον Ιησού σαν ομοφυλόφιλο, ο άντρας, μέλος του φασιστικού κόμματος «Χρυσή Αυγή», κακοποιεί λεκτικά θεατρόφιλους που αργότερα έγιναν θύματα άγριων ξυλοδαρμών από νεοναζί, αποφασισμένους να ματαιώσουν την παράσταση.

«Στο κέντρο μιας δίνης γεμάτης σκάνδαλα έχουν έρθει οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες, αφότου επιβεβαιώθηκε ότι πράκτορές της κατέστρεψαν αρχεία που περιείχαν ζωτικές πληροφορίες σχετικά με μια νεοναζιστική τρομοκρατική συμμορία λίγες ώρες πριν την προγραμματισμένη παράδοσή τους στην ομοσπονδιακή εισαγγελία της Γερμανίας.

Η υπόθεση αφορά την νεοναζιστική οργάνωση γνωστή ως «Εθνικοσοσιαλιστικό Υπόγειο» (NSU) και υπεύθυνη για τις χειρότερες πράξεις ακροδεξιάς βίας στη Γερμανία μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλέμου. (Το Βήμα   29/06/2012.)

Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις  «αξιοποίησης» φασιστών από την Ουάσιγκτον και το Λονδίνο είναι των ελληνικών ταγματασφαλιτών κατά του ΕΛΑΣ και του ΕΑΜ τον Δεκέμβριο του 1944  (σχέδιο «ΜΑΝΝΑ»), ενώ ακόμα ο πόλεμος εναντίον της Γερμανίας μαίνονταν σε όλα τα μέτωπα. Οι Εγγλέζοι δεν δίστασαν να τραβήξουν από το μέτωπο τον στρατηγό Χάρολντ Αλεξάντερ  και να παρατάξουν στην Αθήνα υπό την διοίκησή του από τις πρώτες μέρες των συγκρούσεων  περισσότερους από 30.000 στρατιώτες που κλιμακωτά και σχετικά γρήγορα έφθασαν τις 60.000, 80 αεροπλάνα, 200 τανκς και πολλά πυροβόλα, ενώ μονάδες του αγγλικού στόλου με τα πυροβόλα τους κανονιοβολούσαν την πρωτεύουσα και ταυτόχρονα εξασφάλιζαν τον εφοδιασμό των στρατευμάτων. Τέτοια δύναμη δεν παρέταξαν ούτε κατά την εισβολή των Γερμανών μα ούτε και στην μάχη της Κρήτης. Προφανώς ο λεγόμενος «Ψυχρός Πόλεμος» δεν ξεκίνησε μετά το τέλος του Β Παγκοσμίου Πολέμου.

Το 1936 ήταν μια χρονιά όξυνσης των ανταγωνισμών, τόσο μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών –που μετά την κρίση του 1929 είχαν μπει σε μια τροχιά οικονομικής ανάπτυξης με κέντρο την πολεμική προετοιμασία– όσο και κυριότερα στο εσωτερικό τους, ενάντια στα λαικά στρώματα και κύρια στην εργατική τάξη, που τελικά θα αποτελούσε και τον κύριο στόχο για τα κανόνια που η ίδια κατασκεύαζε στον επερχόμενο πόλεμο. Στην Αγγλία, η εργατική τάξη έδειχνε να μην έχει αναρρώσει ακόμη από την ήττα της Γενικής Απεργίας του 1926 και τη συνακόλουθη αποσύνθεση μέρους της Αριστεράς. Οι φιλελεύθεροι “Τόρυς” πατούσαν γερά στην κυβέρνηση, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος της επίθεσης στην εργατική τάξη, που έβλεπε τα πιο περιθωριοποιημένα κομμάτια της (άνεργοι κλπ) να υποτιμούνται ακόμα περισσότερο. Εκτός όμως από την κεντρική πολιτική σκηνή, μια άλλη δύναμη έκανε την εμφάνισή της, οικειοποιούμενη χαρακτηριστικά του εργατικού κινήματος: οι φασίστες.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...