ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Ήμουν αναπληρωτής καθηγητής και δεν ήθελα να ξαναπεράσω την ίδια αγωνία» λέει στο «Εντός και Εκτός Συνόρων» ο  Γιωργής Φλωριώτης, ένας από τις περίπου 3.000 Έλληνες που ζουν στην Κοπεγχάγη, με τους περισσότερους να βρίσκονται εκεί για δουλειά ή σπουδές μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Η μεγάλη ανασφάλεια και η καλπάζουσα ανεργία έχουν στρέψει, άλλωστε, τα τελευταία πέντε χρόνια, πάνω από 200.000 Έλληνες εκτός συνόρων.

Η πλειονότητα τους πτυχιούχοι σε παραγωγική ηλικία, έχει στραφεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Τα μεταπτυχιακά στη Δανία είναι δωρεάν» τονίζει ο Φλωριώτης, που αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο… βασίλειο της Δανιμαρκίας, το οποίο αν και εξακολουθεί να αναπαράγει το στερεότυπο του «τεμπέλη Έλληνα» θεωρείται από τις ασφαλέστερες χώρες για να ζει κάποιος, με τα αγγλικά να αντικαθιστούν τα δανέζικα, χωρίς πρόβλημα, τόσο στα Πανεπιστήμια όσο και στην αγορά εργασίας, καθώς η εκμάθηση της δανέζικης γλώσσας, αν και παρέχεται δωρεάν στους μετανάστες είναι, ιδιαιτέρως, δύσκολη.

Στα μειονεκτήματα της παραμονής είναι και το κόστος ζωής, το οποίο σύμφωνα με τον Φλωριώτη είναι μιάμιση φορά πάνω στις τιμές των τροφίμων και διπλάσιο για το ενοίκιο στέγης.

Για όσους σπουδάζουν, πάντως, ο χρόνος για να αναζητήσουν εργασία δεν έχει προθεσμία ενώ για τους υπόλοιπους αλλοδαπούς, το διάστημα παραμονής στη Δανία, χωρίς δουλειά είναι από τρεις έως έξι μήνες. Αξίζει, να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το ποσοστό ανεργίας σε αυτή τη χώρα των 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων, είναι μόλις 5 % ενώ το 2008 η Κοπεγχάγη είχε αναδειχτεί ως η φιλικότερη προς τον άνθρωπο, πόλη της γης!

πηγή:left.gr

 

images_57Την άνοιξη του 2014, με πρωτοβουλία του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ, συστάθηκε το Παρατηρητήριο για τον φασιστικό και ρατσιστικό λόγο στα ΜΜΕ. Μια πρώτη δράση που ανέλαβε ήταν η συμμετοχή στο πείραμα εθελοντικής υιοθέτησης από ΜΜΕ ενός Συμφώνου αρχών για την κάλυψη θεμάτων, που σχετίζονται με την μετανάστευση και τους πρόσφυγες (επισυνάπτεται), το οποίο καταρτίστηκε σε συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις, ακαδημαϊκούς και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Το Σύμφωνο υιοθετήθηκε από μερίδα των ΜΜΕ για την περίοδο πριν τις Ευρωεκλογές. Το Παρατηρητήριο ανέλαβε να παρακολουθήσει την εφαρμογή του Συμφώνου.

Σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς καταρτίστηκε ένα εργαλείο που μέσω 8 ερωτήσεων ποσοτικοποιεί το βαθμό συμμόρφωσης με το Σύμφωνο. Το εργαλείο εφαρμόστηκε στις εφημερίδες που υιοθέτησαν το Σύμφωνο κατά την περίοδο ισχύος του (περί των εκλογών του Μαΐου), στις ίδιες εφημερίδες την προηγούμενη περίοδο (για λόγους σύγκρισης) καθώς και σε αρκετές άλλες εφημερίδες κατά την περίοδο ισχύος του Συμφώνου (και πάλι για λόγους σύγκρισης).

Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης. Θα κατατεθεί επίσης, πρόταση για ένα νέο εγχείρημα, που θα αξιοποιήσει την εμπειρία της πρώτης συμφωνίας προκειμένου να υπάρξει μια νέα, αυτή τη φορά σχετικά με τους όρους κάλυψης της δίκης της Χρυσής Αυγής.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τους συντονιστές του Παρατηρητηρίου κ. Ελευθερία Κουμάντου ([email protected]) και κ. Χάρη Σαββίδη ([email protected]).

πηγή:left.gr

Screen Shot 2015-03-17 at 12.30.49 PMΠροφυλακιστέος κρίθηκε ο 51χρονος ιδιοκτήτης πτηνοτροφικής μονάδας στην Χαλανδρίτσα Αχαΐας, ο οποίος είχε συλληφθεί την περασμένη εβδομάδα έπειτα από καταγγελίες αλλοδαπών εργατών για εκμετάλλευσή τους.

Screenshot_7Τα τελευταία εικοσιτετράωρα, η λέξη-κλειδί είναι το bullying, καθώς η πολύκροτη υπόθεση της εξαφάνισης του Βαγγέλη Γιακουμάκη, έληξε(;) με την ανακάλυψη του πτώματος του νεαρού.

Καθώς οι πολιτικάντηδες και σελέμπριτις της δύσμοιρης μπανανίας μας, ανέλαβαν να χύσουν τα αναμενόμενα και καθιερωμένα σ’αυτές τις περιπτώσεις κροκοδείλια δάκρυα, εμείς προβλέπουμε οτι: το bullying θα είναι για το 2015 οτι ήταν οι τζιχαντιστές για το 2014 και η παιδοφιλία για το 2013, δηλαδή το απόλυτο και αγνό κακό που συσπειρώνει το κοσμάκη εναντίον του – όμως μοιραία, όλο αυτό το σούσουρο τραβάει τα ερπετά όπως το μέλι τις μύγες:

 Screenshot_4Ερπετό νούμερο ένα, ο γοητευτικός βαρύτονος ΠΑΣΟΚόσαυρος Ανδρέας, του οποίου τα τρυφερά σοσιαλιστικά αισθήματα αγάπης για το συνάνθρωπο, δεν τον εμπόδισαν καθόλου να εκφοβίσει και να χουλιγκανίσει μερικές φουκαριάρες εκδιδόμενες οροθετικές, για μια χούφτα ψήφους. 

pania_0Το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν αυξημένες εκδηλώσεις κοινωνικού ρατσισμού, σεξιστικής και ομοφοβικής βίας διαμορφωνοντας συνθήκες περιθωριοποίησης ανθρώπων και ομάδων που δεν εντάσσονται στα κυρίαρχα κοινωνικά πρότυπα και νόρμες.

Ο τραγικός επίλογος του Βαγγέλη Γιακουμάκη έρχεται να αναδείξει ακόμα περισσότερο τον εκφασισμό της κοινωνίας στις απλές συνήθειές της και στην καθμερινότητά της. Το περιστατικό έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο ενώ στα κανάλια υποκριτικά κυριαρχεί ως πρώτη είδηση. Και υποκριτικά το λεώ, γιατί τα ίδια δελτία ειδήσεων ήταν που σφύριζαν αδιάφορα στην επίθεση σε γκέι ζευγάρι στο Παγκράτι στην πλατεία Βαρνάβα, στην επίθεση σε ζευγάρι λεσβιών στην θεσσαλονίκη, στις «κωλοτρυπίδες» του Χρυσαυγίτη Παναγιώταρου στο Χυτήριο.

Αυτό βέβαια που μου έκανε αλγεινή εντύπωση ήταν όταν η Αννίτα Πάνια «δάκρυσε» και αυτή με την σειρά της για την κατάληξη του φοιτητή της Γαλακτοκομικής σχολής,  συζητώντας στην εκπομπή της με τον Μάνο Ελευθερίου το ζήτημα του bulling και του ρατσισμού.

Αρχικά να πω στην κυρία Πάνια, ότι το bullying είναι επί της ουσίας τα κοινωνικά στερεότυπα σε σχέση με το φύλο, την ομορφιά, τη σεξουαλικότητα, την εθνικότητα, το χρώμα. Κοινωνικά στερεότυπα που εδώ και χρόνια, η Αννίτα Πάνια με τις εκπομπές της μόλυνε τα μυαλά του τηλεοπτικού κοινού.

sugkentrosi-sti-mnimi-tou-baggeli-giannakaki-sto-suntagmaΣυγκέντρωση στη μνήμη του Βαγγέλη Γιακουμάκη, αλλά και συμπαράστασης στην οικογένεια του άτυχου φοιτητή, πραγματοποιήσαν πολίτες χτες Δευτέρα στην πλατεία Συντάγματος.

Οι πολίτες ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη και να αποκαλυφθούν οι ηθικοί αυτουργοί.

Το κάλεσμα πραγματοποιήθηκε μέσω Facebook.

Ανάλογη συγκέντρωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί και σήμερα Τρίτη, στις 6 μ.μ., στην πλατεία Συντάγματος.

πηγή:left.gr

2015-03-15t155137z_1007650002_lynxmpeb2e0dc_rtroptp_3_oukwd-uk-france-reforms-healthcareΔύο ημέρες πριν αρχίσει να συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο στην γαλλική Εθνοσυνέλευση, γιατροί, οδοντίατροι, φυσιοθεραπευτές και φοιτητές σε όλη τη χώρα συμμετείχαν στη μεγαλύτερη κινητοποίηση του κλάδου της υγείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες και πλέον.

Οι διαδηλωτές κρατούσαν πανό και πλακάτ που έγραφαν συνθήματα όπως «αυτός ο νόμος βλάπτει την υγεία», ή «οι γιατροί αλυσοδένονται, λένε ψέματα στον κόσμο».

Ο νόμος εντάσσεται στις προσπάθειες της κυβέρνησης του προέδρου Φρανσουά Ολάντ και του πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς να πείσει τους εταίρους της Γαλλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ότι εννοεί να προωθήσει μεταρρυθμίσεις.

Η οργή των επαγγελματιών του κλάδου για το νέο νόμο επικεντρώνεται στο σχέδιο της κυβέρνησης να καταστήσει δωρεάν τις επισκέψεις σε ιδιώτες γιατρούς και οι γιατροί να πληρώνονται κατόπιν, από τα ασφαλιστικά ταμεία.

ΑΔΕΔΥ - ΛΟΓΟΤΥΠΟΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στηρίζει τις κινητοποιήσεις των αντιρατσιστικών, αντιφασιστικών και μεταναστευτικών Συλλογικοτήτων, το Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015, παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και καλεί τους εργαζομένους στο Δημόσιο και τους συνταξιούχους, να συμμετάσχουν και να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες αυτές.

Τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων, εμπεδώθηκε με χίλιους τρόπους, νόμους και μέτρα το δόγμα της «αποτροπής εισόδου» στη βάση της απάνθρωπης λογικής «να κάνουμε στους μετανάστες το βίο αβίωτο». Χτίστηκαν φράχτες και στρατόπεδα συγκέντρωσης, πνίγηκαν χιλιάδες αθώοι άνθρωποι στο Αιγαίο, δεκάδες χιλιάδες παιδιά μεταναστών αποκλείστηκαν από την πρόσβαση σε στοιχειώδη δικαιώματα όπως της ιθαγένειας στον τόπο που γεννιέσαι και σπουδάζεις. Πρόσφυγες πολέμου αντιμετωπίστηκαν ως «λαθρομετανάστες» και στερήθηκαν του δικαιώματος αναγνώρισης της προσφυγικής τους ιδιότητας, μετανάστες έγιναν σε μια νύχτα «παράνομοι» γιατί δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα ένσημα για ανανέωση των αδειών παραμονής τους. Παρ” όλα αυτά, το ρεύμα προσφυγών και μεταναστών θα συνεχίζεται όσο θα υπάρχουν πόλεμοι, δικτατορικά καθεστώτα και εξαθλίωση που οι μεγάλες δυνάμεις – με τη συμμετοχή όλων των μέχρι τώρα κυβερνώντων στην Ελλάδα – συντηρούν και ανέχονται σε κάθε μεριά του πλανήτη.

Για αυτό είναι επιτακτική και αδήριτη η ανάγκη συνέχισης και έντασης του αγώνα υπεράσπισης των δικαιωμάτων προσφύγων και μεταναστών στη χώρα μας και δημιουργίας συνθηκών αξιοβίωτης ζωής για τους συνανθρώπους μας.

Το Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015, ενώνουμε τις φωνές μας με τους μετανάστες και πρόσφυγες που ζουν στη χώρα μας και διεκδικούμε μαζί, όλα όσα μας στέρησαν και έκλεψαν στα χρόνια των μνημονίων, της κρίσης και της λιτότητας.

Να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Άσυλο και νομιμοποίηση για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.

Ιθαγένεια σε όλα τα παιδιά.

Καμία ανοχή στους φασίστες και στους ναζιστές στην Ελλάδα.

Προστασία των πολιτικών προσφύγων. Να σταματήσουν οι διώξεις σε βάρος τους και οι διαδικασίες επανέκδοσης τους.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

πηγή:adedy.gr

Screen-Shot-2015-03-17-at-9.14.38-AMΗ Αλίκη ήταν πέντε χρονών κοριτσάκι όταν κάποια παιδιά μεγαλύτερά της από το ίδιο χωριό αποφάσισαν να γελάσουν και να παίξουν μαζί της. Ένα απόγευμα την πλησίασαν και την κουβάλησαν με το ζόρι σε ένα απομακρυσμένο σπίτι έξω από το χωριό τους που είχε τη φήμη του “στοιχειωμένου” . Εκεί την κλείδωσαν σε μια ξεχαρβαλωμένη ντουλάπα και έφυγαν ακούγοντας τις σπαρακτικές της φωνές να τους παρακαλάει κλαίγοντας να της ανοίξουν. Οι γονείς της και οι κάτοικοι του χωριού την βρήκαν μετά από δύο μέρες . Κανένα από τα παιδιά του χωριού δεν μίλησε για την “γενναία” πράξη τους από φόβο μην τιμωρηθούν. Η Αλίκη μεγάλωσε και έζησε μέχρι τα πενήντα της χρόνια. Δεν άφηνε όμως ποτέ από τότε το χέρι της μάνας της και είχε γίνει η σκιά της μέχρι που πέθανε. Δεν μπόρεσε ποτέ να κάνει τη δική της οικογένεια και κανείς από την ηλικία των πέντε της χρόνων δεν ξανάκουσε την παιδική της φωνή. Η Αλίκη μεγάλωσε έζησε και πέθανε μέσα στη σιωπή που την καταδίκασαν για πάντα στη χώρα των τραυμάτων.

Screen Shot 2015-03-16 at 6.44.29 AMΤο τελευταίο αντίο στον Βαγγέλη θα πουν σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι συγγενείς, φίλοι και απλοί πολίτες, στο κοιμητήριο του Σελλί στον Δήμο Ρεθύμνου.

Χθες το μεσημέρι, αναχώρησε από τα Ιωάννινα η πομπή που μεταφέρει τη σορό του 20χρονου. Από εκεί έφτασε στον Πειραιά και στη συνέχεια με πλοίο αναχώρησε το βράδυ για να καταλήξει στο πατρογονικό χωριό του Βαγγέλη στην Κρήτη. Από τα Ιωάννινα αποχώρησαν και όλοι οι συγγενείς του αδικοχαμένου παιδιού που είχαν καταφτάσει εκεί όταν έμαθαν για την τραγική κατάληξη της ιστορίας που συγκλόνισε το πανελλήνιο.

Το πρωί της Τρίτης πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο λιμάνι της Σούδας για να υποδεχθεί το Βαγγέλη Γιακουμάκη και να τον οδηγήσει στον τελευταίο τόπο κατοικίας του, στο χωριό Σελλί, εκεί απ’ όπου κατάγεται ο πατέρας του άτυχου νέου και εκεί όπου θα γίνει η κηδεία του. Πομπή με πάνω από 60 αυτοκίνητα συνοδεύει τον Βαγγέλη στην τελευταία του κατοικία.

Η εξέλιξη της υπόθεσης:

«Το σύνολο των ευρημάτων συνηγορούν υπέρ της εκδοχής της αυτοχειρίας» ανέφερε, σύμφωνα με την αστυνομία, ο ιατροδικαστής Θ. Βουγιουκλάκης στις αρμόδιες Αρχές, μετά τη νεκροτομία στη σορό του σπουδαστή Βαγγέλη Γιακουμάκη, στα Γιάννενα, ο θάνατος του οποίου έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...