
«Ήμουν αναπληρωτής καθηγητής και δεν ήθελα να ξαναπεράσω την ίδια αγωνία» λέει στο «Εντός και Εκτός Συνόρων» ο Γιωργής Φλωριώτης, ένας από τις περίπου 3.000 Έλληνες που ζουν στην Κοπεγχάγη, με τους περισσότερους να βρίσκονται εκεί για δουλειά ή σπουδές μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Η μεγάλη ανασφάλεια και η καλπάζουσα ανεργία έχουν στρέψει, άλλωστε, τα τελευταία πέντε χρόνια, πάνω από 200.000 Έλληνες εκτός συνόρων.
Η πλειονότητα τους πτυχιούχοι σε παραγωγική ηλικία, έχει στραφεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Τα μεταπτυχιακά στη Δανία είναι δωρεάν» τονίζει ο Φλωριώτης, που αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο… βασίλειο της Δανιμαρκίας, το οποίο αν και εξακολουθεί να αναπαράγει το στερεότυπο του «τεμπέλη Έλληνα» θεωρείται από τις ασφαλέστερες χώρες για να ζει κάποιος, με τα αγγλικά να αντικαθιστούν τα δανέζικα, χωρίς πρόβλημα, τόσο στα Πανεπιστήμια όσο και στην αγορά εργασίας, καθώς η εκμάθηση της δανέζικης γλώσσας, αν και παρέχεται δωρεάν στους μετανάστες είναι, ιδιαιτέρως, δύσκολη.
Στα μειονεκτήματα της παραμονής είναι και το κόστος ζωής, το οποίο σύμφωνα με τον Φλωριώτη είναι μιάμιση φορά πάνω στις τιμές των τροφίμων και διπλάσιο για το ενοίκιο στέγης.
Για όσους σπουδάζουν, πάντως, ο χρόνος για να αναζητήσουν εργασία δεν έχει προθεσμία ενώ για τους υπόλοιπους αλλοδαπούς, το διάστημα παραμονής στη Δανία, χωρίς δουλειά είναι από τρεις έως έξι μήνες. Αξίζει, να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το ποσοστό ανεργίας σε αυτή τη χώρα των 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων, είναι μόλις 5 % ενώ το 2008 η Κοπεγχάγη είχε αναδειχτεί ως η φιλικότερη προς τον άνθρωπο, πόλη της γης!
πηγή:left.gr














