Tags Posts tagged with "Μάγδα Φύσσα"

Μάγδα Φύσσα

«Τον είδα στις 5.30 το απόγευμα. Χαιρετηθήκαμε και μου είπε ότι θα πάνε στο φίλο του τον Γιώργο μαζί με την κοπέλα του κι από εκεί θα ψάχνανε να δούνε την μπάλα. Ήταν από τις ελάχιστες φορές που δε θα έβλεπε την μπάλα με τον πατέρα του και τους άλλους φίλους του. Οι φίλοι του κάπου είχαν κανονίσει αλλού. Είπαμε θα τα πούμε το πρωί να πιούμε τον πρωινό μας καφέ (…) Το παιδί μου δεν μου ξαναμίλησε. Δεν ήπιαμε τον καφέ.
Λοιπόν στην συνέχεια έφυγα από το σπίτι και πήγα στην κόρη μου. Δεν υπήρχε τίποτα το ανησυχητικό και που να προμηνύει ότι θα γίνει αυτό το κακό. Περίπου στις 2 και τα ξημερώματα -δεν θυμάμαι την ώρα- χτυπάει το κουδούνι. Πήρε ο άντρας μου την κόρη μας από το τηλέφωνο του κουνιάδου της, της λέει άνοιξε την πόρτα. Καταλαβαίνω ότι έγινε κάτι κακό. Μπήκε στο σπίτι ο πατέρας του κάτωχρος. Μου λέει: «Δεν είναι κάτι σοβαρό, ο Παύλος χτύπησε, είναι στο Κρατικό, σε ζητάει». Πίστεψα πως έγινε κάτι πολύ κακό, αλλά δεν πίστεψα ότι είναι νεκρός. Τον ρώτησα: «Αυτό ήταν; Μέχρι εδώ ήταν η ζωή μας;». Δεν απαντά. Μπαίνω στο αυτοκίνητο και βλέπω να οδηγεί ο κουνιάδος μου. Καταλαβαίνω ότι έχει γίνει κάτι σοβαρό. Δε μπορεί να μην έχει χτυπήσει σοβαρά ο Παύλος και ο Τάκης να μη μπορεί να οδηγήσει.
Φτάνουμε στο Κρατικό. Βλέπω πολύ κόσμο έξω. Συγγενείς, φίλους. Δεν περιμένω να μου πει κανείς τίποτα. Οπότε φεύγω τρέχοντας μέσα. Βλέπω μπροστά μου γιατρούς, συγκεκριμένα έναν άντρα και μία γυναίκα. Η γυναίκα με κοίταγε στα μάτια, έκλαιγε αλλά δεν μιλούσε. Έλεγα που είναι το παιδί μου. Αρχίζω να τραβάω παραβάν να δω πού είναι. Ο γιατρός μου έδωσε ένα χάπι και μου είπε την αλήθεια, ότι ο Παύλος έφυγε. Λέω πώς είναι δυνατόν; Μου είπε ότι τον μαχαίρωσαν στην καρδιά η Χρυσή Αυγή. Μου είπε ότι οι μαχαιριές ήταν επαγγελματικές. Κι ότι κι εδώ έξω να γινόταν δεν θα τον προλαβαίναν.
Ζήτησα να πάω να δω το παιδί μου. Και πήγα στο θάλαμο. Κι είδα το παιδί μου στο νεκροθάλαμο. Γι’ αυτούς που νομίζουν ότι τον τρομάξανε, το παιδί μου δεν τρόμαξε. Κοιμότανε το παιδί μου. Ήταν ένας άγγελος. Κοιμότανε. Προσπαθούσα να τον ζεστάνω»
Από την κατάθεση 2/10/2015
Πηγή:ellinofreneianet.gr

Η Μάγδα Φύσσα, η μητέρα του Παύλου, που δολοφονήθηκε από τη Χρυσή Αυγή, βρέθηκε στην σκηνική πράξη «Με τις Μέλισσες ή με τους Λύκους», την απόδοση της αγόρευσης του Θανάση Καμπαγιάννη στη δίκη της Χρυσής Αυγής.

Επτά χρόνια πέρασαν…

Και «Ο Παύλος ζει».

Όχι απλά σαν σύνθημα.

Αλλά σαν φλόγα που καίει στο στήθος και στα χείλη αυτών που παλεύουν να διαλύσουν τα πυκνά σκοτάδια των καιρών.

Ας είναι η παραδειγματική καταδίκη του φασιστικού βούρκου, η πρώτη δικαίωση για τους χιλιάδες που κινητοποιήθηκαν 5,5 χρόνια τώρα, για τα θύματα και τις οικογένειες τους.

Να γίνει η συνέχιση του αγώνα του Παύλου υπόθεση κάθε δημοκρατικού πολίτη, οποιουδήποτε θέλει να ονομάζεται Άνθρωπος.

Το τραγούδι μας «Πάω να ξεχειμωνιάσω» αφιερώνουμε με αγάπη και σεβασμό στη Μάγδα Φύσσα, που έδωσε και δίνει έναν αγώνα που ξανανοηματοδοτεί τις λέξεις «Αξιοπρέπεια» και «Ανθρωπιά».

Χωρίς Ρεφρέν, 18-09-2020

Δε σ’ έχω μάνα να θρηνείς, να βαριαναστενάζεις,

να μαυροντύνεις το κορμί και να κοψομεσιάζεις,

πάν’ από κρύα μάρμαρα, χειμώνα καλοκαίρι,

και στην καρδιά μου, δάκρυα, να μπήγεις σα μαχαίρι.

Εσύ μάνα με γέννησες, μα ‘γω θα σ’ αναστήσω,

για στα στερνά σου με αϊτού, φτερά να σε θωρήσω,

να στέκεις πα’ στα κράκουρα και μπόι να ορθώνεις,

να μη σ’ αγγίζει του καιρού, ο κουρνιαχτός της σκόνης.

Για να κοιτάζουν οι σκυφτοί, γκρεμών την περηφάνια,

πλοία να γένουν που ποθούν, κύματα ωκεάνια.

Εν’ άδειο τάφο μάνα μου, φωτίζει το καντήλι˙

είναι πουλιά όσα φιλιά, μου δρόσισαν τα χείλη,

και τραγουδούν καθώς πετούν˙ τρέχω να τα προφτάσω˙

στα καλοκαίρια των καρδιών, πα’ να ξεχειμωνιάσω.

 

Πηγή:liberationpolular.wordpress.com

Φωτογραφία: Alexandros Gasteratos

Επτά χρόνια μετά από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τον χρυσαυγίτη Ρουπακιά και λίγες εβδομάδες πριν από την ετυμηγορία του δικαστηρίου για τη ναζιστική συμμορία, ο κόσμος κατεβαίνει στον δρόμο για τη μεγάλη αντιφασιστική πορεία στη μνήμη του Παύλου. Στο Κερατσίνι, η καθιερωμένη αντιφασιστική πορεία στις 18.00, ενώ αντίστοιχα καλέσματα έχουν γίνει στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τα Χανιά και αρκετές ακόμα περιοχές της χώρας. «Τα λόγια έχουν στερέψει. Περιμένουμε την απόφαση του δικαστηρίου, ως ελάχιστη δικαίωση» τα λόγια της Μάγδας Φύσσα, που αντηχούν στους δρόμους όλης της χώρας.