Σε κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης το Περού λόγω πετρελαιοκηλίδας

Σε κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης το Περού λόγω πετρελαιοκηλίδας

Οι περουβιανές ακτές βόρεια της Λίμα έχουν γίνει κατάμαυρες μετά το ατύχημα της 15ης Γενάρη που προκάλεσε τη διαρροή τεράστιας ποσότητας πετρελαίου στη θαλάσσα. Το ατύχημα προκλήθηκε από το τσουνάμι λόγω της έκρηξης στα νησιά Τόνγκα και τουλάχιστον 6.000 βαρέλια πετρελαίου έχουν χυθεί στη θάλασσα.

Οι περουβιανές ακτές βόρεια της Λίμας έχουν μολυνθεί από 6.000 βαρέλια πετρελαίου που χύθηκαν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια εκφόρτωσης αργού από το δεξαμενόπλοιο Mare Doricum στο διυλιστήριο Λα Παμπίγια, συμφερόντων της ισπανικής πετρελαϊκής εταιρείας Repsol.

Σύμφωνα με το διυλιστήριο, το ατύχημα που συνέβη την 15η Ιανουαρίου, προκλήθηκε από τα δύνατα κύματα και το τσουνάμι που οφειλόταν στην ηφαιστειακή έκρηξη στα νησιά Τόνγκα. Το δεξαμενόπλοιο που κυκλοφορεί υπό ιταλική σημαία, μετέφερε 965.000 βαρέλια αργού.

Η περουβιανή κυβέρνηση κήρυξε χθες Σάββατο «κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης», μέτρο με ισχύ 90 ημερών. Με το μέτρο αυτό, οι αρχές επιδιώκουν να εξασφαλίσουν «βιώσιμη διαχείριση» των πληγεισών περιοχών, προχωρώντας σε «εργασίες αποκατάστασης και καθαρισμού», ώστε να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος της καταστροφής.

Για το περουβιανό υπουργείο Περιβάλλοντος, η κήρυξη κατάσταση έκτακτης ανάγκης βασίζεται στο γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα «αποτελεί ξαφνικό συμβάν που έχει μεγάλο αντίκτυπο στο θαλάσσιο οικοσύστημα υψηλής βιοποικιλότητας» και εγείρει «μεγάλη απειλή για τη δημόσια υγεία».

Στην ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι η Repsol είναι βραχυπρόθεσμα η υπεύθυνη για την κατάρτιση σχεδίου δράσης. Ωστόσο, η Repsol εκτιμά ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για την καταστροφή, εφιστώντας την προσοχή στο ότι οι περουβιανές αρχές δεν είχαν προχωρήσει στην έκδοση καμιάς προειδοποίησης για τις πιθανές συνέπειες της ηφαιστειακής έκρηξης στα Τόνγκα.

Η εταιρεία έχει πάντως αναπτύξει εξειδικευμένες ομάδες και εξοπλισμό για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση στο νερό και στη γη. Σύμφωνα με τις περουβιανές αρχές, η πετρελαιοκηλίδα κινείται, παρασυρόμενη από θαλάσσια ρεύματα, προς βορρά, κάτι που θέτει σε κίνδυνο τη χλωρίδα και την πανίδα σε δύο προστατευόμενες περιοχές.

Έχει πλέον μολύνει 21 παραλίες, έχει προκαλέσει τον θάνατο θαλασσινών και πτηνών. Επιπλέον, οι οικονομικές συνέπειες που θα επιφέρει υπολογίζονται να είναι δυσβάσταχτες καθώς στερεί από τους αλιείς το βιός τους και θα εκμηδενίσει την τουριστική κίνηση στην περιοχή.

Την περασμένη Τετάρτη, η περουβιανή κυβέρνηση ζήτησε από τη Repsol να καταβάλει αποζημιώσεις στους πληγέντες. Της έδωσε δέκα ημέρες για να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες απορρύπανσης.

Το 2013, το Περού είχε κηρύξει πάλι κατάσταση περιβαλλοντικής έκτακτης ανάγκης αφού μετά από ελέγχους στην περιοχή της πεδιάδας Pastaza και σε τροπικό δάσος του Αμαζονίου, στα βόρεια της χώρας, βρέθηκαν πολύ υψηλά επίπεδα από βαρέα μέταλλα, όπως, βάριο, μόλυβδο, χρώμιο και άλλα συστατικά που συνδέονται με την επεξεργασία πετρελαίου που κάνει η αργεντίνικη εταιρεία Pluspetrol. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος του Περού τότε είχε δώσει διορία στην Pluspetrol  90 μέρες για να καθαρίσει τις μολυσμένες περιοχές και να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο μόλυνσης του ντόπιου πληθυσμού.

Πηγή: https://thepressproject.gr

41

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση