LGBT

Αθήνα, Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: «Καταγγελία διακρίσεων, εκφοβισμού και ρατσιστικής βίας κατά τρανς γυναίκας στο χώρο της Εκπαίδευσης».

Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), συλλογικότητα για την υποστήριξη των δικαιωμάτων των διεμφυλικών / τρανς ατόμων και η Ομάδα «Ομοφοβία στην Εκπαίδευση», συλλογικότητα Εκπαιδευτικών, Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας και Κοινωνιολόγων – Κοινωνικών Λειτουργών, για την καταπολέμηση της ομοφοβίας και τρανσφοβίας στο χώρο της εκπαίδευσης, καταγγέλλουν υπόθεση διάκρισης λόγω ταυτότητας φύλου, εκφοβισμού και ρατσιστικής βίας κατά τρανς ατόμου στο χώρο της εκπαίδευσης.

Η Διεθνής Επιτροπή Νομικών – ICJ και η ILGA χαιρετίζουμε την ιστορική απόφαση της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ στην υπόθεση Irina Fedotova κατά της Ρωσικής Ομοσπονδίας CCPR/C/106/D/1932/2010 Communication No. 1932/2010, η οποία δημοσιεύτηκε από την Επιτροπή στις 19 Νοεμβρίου.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένες με τις διαπιστώσεις της Επιτροπής στην προκειμένη υπόθεση και ιδίως με την αναγνώριση ότι εκφράζουν απόψεις και πληροφορίες σχετικά με το ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός προς το ίδιο φύλο δεν μπορεί να περιοριστεί στο όνομα της δημόσιας ηθικής«, δήλωσε ο Alli Jernow, Ανώτερος Νομικός Σύμβουλος της ICJ. Τον Μάρτιο του 2009, η Irina Fedotova κρατώντας μια πικέτα με την οποία δήλωνε πως «Η λεσβιακότητα είναι φυσιολογική» και «Είμαι περήφανη για την λεσβιακότητά μου» κοντά σε κτίριο δευτεροβάθμιου σχολείου στη Ryazan.

Ο νόμος της Ryazan απαγορεύει διοικητικές παραβάσεις «δημόσιες δράσεις που στοχεύουν στην προπαγάνδα της λεσβιακότητας μεταξύ ανηλίκων». Η Fedotova συνελήφθη, καταδικάστηκε και της επιβλήθηκε πρόστιμο 1.500 ρουβλίων.

Εμείς,  η HOMOphonia, Συλλογικότητα για το Pride της Θεσσαλονίκης, δηλώνουμε πως η 1η Δεκέμβρη 2012 αποτελεί μέρα ανησυχίας και προβληματισμού.

 Η Ελλάδα σήμερα:
– Κατέχει τα θλιβερά πρωτεία της αύξησης των κρουσμάτων της HIV λοίμωξης.
– Είναι η μοναδική χώρα, όπου η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία αποτελεί όνειρο καλοκαιρινής νύχτας και απόφαση που σκοντάφτει στους άμβωνες των εκκλησιών.
– Αντιμετωπίζει με λάθος τρόπο την HIV λοίμωξη, έχοντας θάψει βαθειά στα συρτάρια των αρμόδιων υπουργών κάθε εθνικό σχέδιο δράσης, αντιμετώπισης και καταπολέμησης της εξάπλωσης της HIV λοίμωξης.

Στους ναζί η ομοφυλοφιλία χρησιμοποιήθηκε σε αρκετές περιπτώσεις ως πρόσχημα, προκειμένου ο Χίτλερ να απαλλαγεί από ανεπιθύμητους ανταγωνιστές. Ο αρχηγός των Ταγμάτων Εφόδου Ερνστ Ρεμ είχε ερωτική σχέση με τον οδηγό του, με τον οποίον τους βρήκαν μαζί στο κρεβάτι τη «νύχτα των μεγάλων μαχαιριών», όταν ο Χίτλερ ξεκαθάρισε τους λογαριασμούς του δολοφονώντας μαζικά αυτούς που θεωρούσε πιθανούς αντιπάλους από τον πολιτικό του χώρο. Στην υπόθεση Ρεμ είχε αναφερθεί σε ένα άρθρο του (Ομοφυλοφιλία και φασισμός, εκδ. Άγρα) ο γιος του Τόμας Μαν, ο Κλάους Μαν, αντιφασίστας ακτιβιστής και ομοφυλόφιλος. Κατηγορώντας τότε την Αριστερά που αντέγραφε την ομοφοβική προπαγάνδα των ναζί, έλεγε πως «εκείνο που έκανε τον Ρεμ πραγματικά αηδιαστικό δεν ήταν αυτό που του καταμαρτυρούσαν πρώτα ο αριστερός Τύπος και αργότερα ο Χίτλερ, αλλά το γεγονός πως επρόκειτο για ένα κυνικό, χοντροκομμένο καθίκι, όπως όλοι οι αρχηγοί των ναζί».

Ο Πέτρος Τατσόπουλος δήλωσε ότι η επίμαχη φράση (πως έχει πηδήξει τη μισή Αθήνα, άρα δεν είναι «αδερφή») απομονώθηκε, και διαστρεβλώθηκε το νόημα της – ότι το πνεύμα της ήταν ειρωνικό. Η συνέχεια της συνέντευξης έχει ως εξής: «Δηλαδή, τι άλλο να πω; Τώρα, στα γεράματα, να βγάζω φωτογραφίες με τα παιδιά μου ή με τις συζύγους μου, για ν’ αποδείξω ότι δεν είμαι «αδερφή» στους φασίστες που τους βολεύει, γιατί όταν είσαι κακός στην Ελλάδα πρέπει να είσαι σε όλα κακός. Δηλαδή, να είσαι και ηλίθιος και «αδερφή» και τραμπούκος και μοχθηρός και όλα». Υπάρχει κάποιος τρόπος να διαβαστεί αυτή η παράγραφος, που να μην προϋποθέτει πως το να είσαι «αδερφή» είναι κάτι εξίσου κακό με το να είσαι ηλίθιος, τραμπούκος και μοχθηρός;

Το ATHENS PRIDE, προς τιμήν της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του AIDS (1 Δεκεμβρίου), με χαρά σας παρουσιάζει σε πρώτη ευρωπαϊκή προβολή τη νέα συγκλονιστική αμερικανική ταινία – ντοκιμαντέρ, «HOW TO SURVIVE A PLAGUE»(www.surviveaplague.com) την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 18:45 στο γερμανικό ινστιτούτο της Αθήνας

Θα ακολουθήσει ΣΥΖΗΤΗΣΗ με τον συγγραφέα και ακτιβιστή Jim Eigo, ένας ηρωικός «plague survivor» από τη Νέα Υόρκη, τηνAndrea Gilbert (Athens Pride), τον Νίκο Δέδε (Θετική Φωνή www.positivevoice.gr) και τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο (Συντονιστής των HIV/AIDS ΜΚΟ στο Υπ. Υγείας).

Το «HOW TO SURVIVE A PLAGUE» είναι η ιστορία των γενναίων νεαρών ανδρών και γυναικών που κατάφεραν να αντιστραφεί το κύμα της επιδημίας του AIDS, απαίτησαν την προσοχή μιας φοβισμένης κοινωνίας και απέτρεψαν τη μετατροπή του AIDS σε θανατική καταδίκη. Αυτή η απίθανη ομάδα ακτιβιστών έσπασε τα δεσμά της καταπίεσης και, χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση, διείσδυσε σε κυβερνητικές υπηρεσίες και στη φαρμακευτική βιομηχανία, δίνοντας ώθηση στην έρευνα πολλά υποσχόμενων νέων φαρμάκων και θεραπειών, καθώς και μετά από δοκιμές, στη διανομή τους στα φαρμακεία, σε χρόνο ρεκόρ. Στην πορεία, έσωσαν ζωές και έδωσαν τέλος στην πιο σκοτεινή περίοδο της πανούκλας στις ΗΠΑ. Η συναρπαστική ιστορία της ενεργής δράσης και του ακτιβισμού τους, αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις μελλοντικές γενιές και οδικό χάρτη για την κοινωνική αλλαγή. Είναι ένα «κάλεσμα στα όπλα». Είναι ο τρόπος που αλλάζεις τον κόσμο!

Πριν την έναρξή της ταινίας (18:00) θα υπάρχει καλωσόρισμα με ένα ποτήρι κρασί η είσοδος είναι δωρεάν και θα υπάρχει ταυτόχρονα ελληνική-αγγλική μετάφραση και νοηματική. Πρόσβαση ΑμεΑε. Η προβολή γίνετε με την υποστήριξη της “Θετικής Φωνής”/

GoetheInstitut Athen,

Ομήρου 14-16, Μετρό Πανεπιστήμιο

πηγή:  avmag.gr

Τον έλεγαν Ντάβιντε, όμως οι συμμαθητές του σε σχολείο της Ρώμης συνήθιζαν να τον αποκαλούν «το αγόρι με τα ροζ», πατώντας πάνω στην σεξουαλική ταυτότητα του 15χρονου.

Ο έφηβος για δύο χρόνια βίωνε το μαρτύριο των φραστικών επιθέσεων από τους συνομηλίκους του οι οποίοι είχαν αναρτήσει και σελίδα στο Facebook με το όνομα του και φωτογραφία του, όπου σχολίαζαν περιπαιχτικά το ντύσιμό του και τη συμπεριφορά του.
Όλα αυτά μέχρι εχθές το απόγευμα όταν ο 15χρονος αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή του μπροστά στα μάτια του μικρού του αδερφού. Βρέθηκε απαγχονισμένος από τον πατέρα του ενώ ο αδερφός του είναι σε κατάσταση σοκ.
Η ζωή του 15χρονου ήταν δύσκολη αλλά η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η παρατήρηση μιας καθηγήτριας μπροστά στους συμμαθητές του όταν τον είδε να κρατάει ένα γυναικείο μανό. Ο Ντάβιντε δεν άντεξε άλλη μία ημέρα ντροπής κι έτσι αποφάσισε να απαλλαγεί από όσα τον ταλαιπωρούσαν περνώντας μια εσάρπα από τον λαιμό του που έδεσε στο δωμάτιό του.
Η αστυνομία ερευνά την υπόθεση καθώς αναζητείται ο διαχειριστής της σελίδας στο Facebook καθώς μπορεί να απαγγελθούν κατηγορίες για υποκίνηση σε αυτοκτονία.
Στη σελίδα η οποία είναι ακόμα ενεργή, δεκάδες άνθρωποι εκφράζουν την οργή τους σε όσους ώθησαν το άτυχο παιδί στο θάνατο αποκαλώντας τους «δολοφόνους». Ενας χρήστης γράφει χαρακτηριστικά «ελπίζω η αστυνομία να βρει εσάς αλλά και τους γονείς σας γιατί πρέπει να πληρώσουν κι εκείνοι», ενώ ένας άλλος αναφέρει «εύχομαι αυτό που κάνατε να σας ακολουθεί μια ζωή. Ντροπή σας».
Την ίδια ώρα δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι ακόμα στο οικογενειακό πλαίσιο ο Ντάβιντε δεν έβρισκε προστασία καθώς οι γονείς του, όπως υποστηρίζουν οι φίλοι του, δεν τον καταλάβαιναν.
Η μητέρα του παρόλα αυτά γράφοντας στο προφίλ της στο Facebook είπε «ίσως επειδή νομίζω ότι μπορώ ακόμα να σου μιλήσω για αυτό μπαίνω και βγαίνω από το προφίλ σου, φοράω τις πιζάμες σου, διαβάζω τις σημειώσεις σου, βλέπω τα σχέδιά σου, κοιτώ τα πράγματά σου. Θέλω να αγκαλιάσω τους συμμαθητές σου, τους φίλους σου γιατί θέλω να αγκαλιάσω εσένα και όλο τον κόσμο. Δεν καταλαβαίνουμε, δεν αποδεχόμαστε. Σε θέλουμε μαζί μας. Φτάνει!»
Στο σχολείο του βρέθηκε ο Φαμπρίτζιο Μαράτζο, εκπρόσωπος της οργάνωσης Gay Center, ο οποίος εδώ και καιρό αγωνίζεται για να εξηγήσει σε μαθητές τους κινδύνους που ενέχει η ομοφοβία. Έτσι μιλώντας στην Huffington Post είπε πως «η είδηση δε με εκπλήσσει. Αυτά τα περιστατικά δεν είναι σπάνια. Δεχόμαστε διαρκώς κλήσεις από σχολεία σχετικά με προσβολές τέτοιου τύπου. Κάθε χρόνο δεχόμαστε τηλεφωνήματα από 20.000 ανθρώπους, εκ των οποίων το 60% είναι κάτω των 26 ετών. Ολοι τους διαμαρτύρονται για τις διακρίσεις και τις επιθέσεις που δέχονται σε σχολεία, πανεπιστήμια και οικογένεια».
Σε μνήμη του παιδιού αλλά και σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης γύρω από το θέμα του bullying, του εκφοβισμού και της ψυχολογικής βίας δηλαδή, απόψε πρόκειται να πραγματοποιηθεί πορεία με κεριά στην περιοχή του Κολοσσαίου, ενώ όσοι συμμετέχουν θα φορούν κάτι στο αγαπημένο του Ντάβιντε, το ροζ.

πηγή:  http://www.avmag.gr/archives/26791

Να δοθεί τέλος στις διακρίσεις των διεμφυλικών ατόμων
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα  Μνήμης Διεμφυλικών, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  κατέθεσε ερώτηση προς το Υπουργείο  Εσωτερικών και το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Διακιωμάτων  σχετικά με την αλλαγή εγγράφων για  τα διεμφυλικά (τρανς) άτομα.Τα διεμφυλικά (τρανς) άτομα είναι μία από τις πιο περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες. Βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό -μεταξύ άλλων- και λόγω της αναντιστοιχίας της εικόνας τους με τα έγγραφα ταυτότητάς τους και, ως εκ τούτου, βρίσκονται μόνιμα αντιμέτωπα με τις διακρίσεις για λόγους ταυτότητας φύλου σε όλο το φάσμα της κοινωνικής ζωής.

Ως γνωστόν, η Ελλάδα ως χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και του Συμβουλίου της Ευρώπης, υστερεί σε επίπεδο νομοθεσίας σε ζητήματα προστασίας και σεβασμού στοιχειωδών δικαιωμάτων για τα διεμφυλικά άτομα, ενώ εσφαλμένα ταυτίζει τις διακρίσεις για λόγους ταυτότητας φύλου με τις διακρίσεις για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού, με αποτέλεσμα μία κατάσταση νομικής απροσδιοριστίας και αβεβαιότητας ως προς τη σαφή προστασία των διεμφυλικών ατόμων από τις διακρίσεις.

Το παρακάτω κείμενο μας το έστειλε ένας 17χρονος φίλος του «Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών» αξίζει να το διαβάσετε όλοι -ιδίως αν είστε γονείς-.
Με το κείμενο αυτό δηλώνει παρουσία ως ομοφυλόφιλος, δηλώνει το φόβο του αλλά και την ανάγκη του, να ζήσει τη ζωή του χωρίς φόβο…δηλώνει την ανάγκη του για αγάπη και αποδοχή.

Η ομοφυλοφιλία ΔΕΝ είναι επιλογή -επιλογή είναι το να είσαι ομοφοβικός- γιατί αν είναι θα ήθελα όλοι εσείς που χλευάζετε, επικρίνετε, επιτίθεστε να μου απαντήσετε σε μια πολύ απλή αλλά συγκεκριμένη ερώτηση: αν η ομοφυλοφιλία είναι επιλογή πότε αποφασίσατε ότι θέλετε να είστε ετεροφυλόφιλοι;

Για δεκαετίες ήταν παραγκωνισμένη, καταδικασμένη σε επιθέσεις, χλευασμό, ειρωνεία… Όμως η Κουβανή Αντέλα Χερνάντεζ, γεννημένη Χοσέ Αγκουστίν Χερνάντεζ μετέτρεψε τη βία σε δύναμη και τον χλευασμό σε αποφασιστικότητα και σήμερα μπορεί να είναι υπερήφανη για την εκλογή της στο δημοτικό συμβούλιο της Καιμπαριέν στη Κούβα….

Η πρώτη τρανσέξουαλ λοιπόν δημοτική σύμβουλος της χώρας της είναι η 48χρονη Χερνάντεζ η οποία κατατρόπωσε τον κύριο αντίπαλό της και χαρακτήρισε ιστορική την εκλογή της δηλώνοντας ότι κατά τη διάρκεια της θητείας της θα παλέψει για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων και τον τρανσέξουαλ.

Σε μία χώρα, όπου οι ομοφυλόφιλοι και οι τρανσέξουαλ φυλακίζονταν και εκτελούσαν καταναγκαστικά έργα, η Χερνάντεζ ποτέ δεν έκρυψε την ταυτότητά της ακόμα κι όταν τη δεκαετία του 1980 θεωρείτο «κοινωνικά επικίνδυνη» και καταδικάστηκε σε διετή φυλάκιση, έπειτα από καταγγελία της ίδιας της της οικογένειας. Η 48χρονη δεν έχει υποβληθεί σε επέμβαση αλλαγής φύλου, καθώς δεν αποτελεί προτεραιτότητά της, όπως είπε σε συνέντευξή της στον βρετανικό Guardian, δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο να την πραγματοποιήσει στο μέλλον, αφού τέτοιες επεμβάσεις περιλαμβάνονται στο δωρεάν σύστημα υγείας της χώρας.

«Δε θα ξεχάσω ποτέ να αγωνίζομαι για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων», δήλωσε η πολιτικός η οποία σίγουρα θα δεχθεί την υποστήριξη της Μαριέλα Κάστρο, κόρη του Ραούλ και ανιψιά του Φιντέλ Κάστρο που εδώ και χρόνια μάχεται για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων αλλά και την πρόληψη του AIDS στη χώρα.

Την Πέμπτη στις 7:00μμ στο Αμφιθέατρο Δ, στην Ιατρική Σχολή ΑΠΘ

Με αφορμή την Ημέρα μνήμης θυμάτων Τρανσφοβικών επιθέσεων (20 Nοεμβρίου), η Good As You(th), κοινότητα LGBTIQ νέων Θεσσαλονίκης, οργανώνει την προβολή του ντοκυμαντέρ «Trans» (2012) του Chris Arnold, που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης του 2012. Θα ακολουθήσει συζήτηση γύρω απ την ταινία, την τρανσεξουαλικότητα και την τρανσφοβία.

Σας περιμένουμε μετα χαράς να δούμε αυτό το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ!

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...