ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Adolf_HitleΟι περισσότεροι Έλληνες πολέμησαν με πάθος τον ναζισμό και τις ιδέες του Χίτλερ.

Υπήρξε όμως, μια γυναίκα ελληνικής καταγωγής, που ήταν προσωπική του θαυμάστρια και τον στήριζε οικονομικά, από τα πρώτα χρόνια της εμφάνισής του στην πολιτική.

Adolf-Hitler-WallpaperΉταν η, ελληνοβυζαντινής καταγωγής, κόρη του πρίγκιπα Τεοντόρ Καντακουζέν, (της γνωστής οικογένειας των Καντακουζηνών), Έλσα Μπρούκμαν.

Ο Αδόλφος Χίτλερ είχε πολλούς υποστηρικτές, πριν από την άνοδό του στην εξουσία. Η «αυλή» του ήταν οργανωμένη από την πρώτη περίοδο του Εθνικοσοσιαλισμού στη Γερμανία (1920-1923) και τον βοηθούσε με κάθε τρόπο, για την πραγματοποίηση της ιδέας της «Μεγάλης Γερμανίας»

Επιχειρηματίες, εκπρόσωποι της άρχουσας τάξης, κυρίες της γερμανικής ελίτ, εθνικιστικοί σύνδεσμοι, ακόμη και ιδιώτες, έγιναν χρηματοδότες του Χίτλερ πριν, αλλά και μετά το αποτυχημένο του πραξικόπημα το 1923.

Η Έλσα ήταν σύζυγος του ιδιοκτήτη γνωστού οίκου τέχνης, Χιούγκο Μπρούκμαν, που ήταν θιασώτης του Χίτλερ και αργότερα μέλος του κόμματός του.

Screenshot_3Ο άντρας της, ασπαζόταν τις ιδέες του Χίτλερ και η Έλσα ήταν προσωπική του θαυμάστρια και δήλωνε γοητευμένη από το ηγετικό του προφίλ. Σε προσωπικό χειρόγραφό της, η Έλσα περιέγραψε την πρώτη της συνάντηση με τον Χίτλερ, όταν εκείνος βρισκόταν στη φυλακή Λάντσμπεργκ της Βαυαρίας.

Ο μελλοντικός ηγέτης της Γερμανίας, μετά το πραξικόπημά του, που ονομάστηκε «πραξικόπημα της μπυραρίας», είχε κατηγορηθεί για σύσταση συμμορίας και απόπειρα ανατροπής του δημοκρατικού καθεστώτος και εξέτιε την πεντάχρονη ποινή φυλάκισής του.

Η Έλσα έγραψε στο σημείωμά της:

«Ήταν τον Μάιο του 1924, όταν επισκέφτηκα τον Φύρερ στη φυλακή του Λάντσμπεργκ. Τότε που πήγα να δω τον άνθρωπο, το όνομα του οποίου είχα ακούσει τόσες και τόσες φορές. Τον άνθρωπο, που οι λόγοι του μου είχαν δώσει πίστη και με είχαν κάνει να οραματιστώ μια νέα Γερμανία. Να του σφίξω το χέρι για πρώτη φορά και να του επισημάνω την αφοσίωσή μου στο πρόσωπο και στη δουλειά του.

Ήταν άραγε το Λαντσμπεργκ, το τέλος;

Screenshot_4Το ήξερα με πίστη, βεβαιότητα και φωτεινή γνώση. Είτε ήταν ελεύθερος είτε φυλακισμένος, είτε συνέχιζε την πολιτική του άμεσα είτε αργά και με δυσκολία, θα παρέμενε ο Φύρερ και χάρη στη θέλησή του, οι άνθρωποι θα γίνονταν τρανοί και το όραμά του πραγματικότητα.

Αυτή η στιγμή της πρώτης μας συνάντησης ήταν καθοριστική για μένα, γιατί είδα στο πρόσωπο του άνθρωπου που κοίταζε, την απλή ανωτερότητα που ριζώνει και στην ίδια τη ζωή. Την ίδια εντύπωση είχα κάθε φορά που είχα βρεθεί στον ίδιο χώρο με τον μεγάλο Φύρερ».

Η αφοσίωση της πριγκίπισσας ήταν τέτοια, που ακόμα και όταν η ίδια δεν μπορούσε να τον βοηθήσει προσωπικά, επιστράτευε όλους τους γνωστούς και φίλους του κύκλου της. Συχνά, καλούσε τον ίδιο και τους ανθρώπους του στο σπίτι της, κάνοντάς του γνωριμίες που θα διεύρυναν τον κύκλο του.

Η μητέρα της Έλσας ήταν η κόμισσα της Βοημίας Ντέιμ- Στρίτεκτς, γεγονός που άνοιγε στη νεαρή θαυμάστρια του Χίτλερ πόρτες και προς την ελίτ της Αυστρίας.

Εκτός από ενδιαφέρουσες γνωριμίες, η Έλσα, εξασφάλιζε στον Χίτλερ μεγάλα χρηματικά ποσά, για να τον ενισχύσει. Παρόλο που η επιχείρηση του συζύγου της, δεν της απέφερε σημαντικά πλούτη, εκείνη κατάφερνε να συγκεντρώνει τα χρήματα μέσω των πλούσιων φίλων της.

Η Έλσα ήταν σίγουρη, πως χρηματοδοτώντας τον Χίτλερ, συνεισέφερε με τον τρόπο της, στην ανασυγκρότηση και ενδυνάμωση ολόκληρης της Γερμανίας.

πηγή:mixanitouxronou.gr

ΒΙΟΜΕ_εργάτης_010315Έχουν περάσει δύο χρόνια από την ημέρα που η ΒΙΟ. ΜΕ. στην Θεσσαλονίκη πέρασε στα χέρια των εργαζομένων. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και υπερβολές αυτή είναι η κατάσταση του πρώτου αυτοδιαχειριζόμενου εργοστασίου στην Ελλάδα

Είναι η ελληνική εκδοχή του… γαλατικού χωριού, στο χώρο του επιχειρείν, που κάνει πράξη μια έκφανση του μοντέλου της κοινωνικής οικονομίας, όπως είναι η αυτοδιαχείριση, σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχούν οι «λεγεώνες» του καπιταλισμού.

Για την ώρα το «πείραμα» της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής (ΒΙΟ.ΜΕ) στη Θεσσαλονίκη -γιατί περί αυτού πρόκειται- δείχνει να τα καταφέρνει και να αντέχει. Έστω και αν αυτό γίνεται εν μέσω συμπληγάδων. Το πέρασμα των συντελεστών της παραγωγής στα χέρια της εργατικής τάξης, σε μια επιχείρηση και σε μια χώρα με το δυτικό παρελθόν της Ελλάδας, είναι γεγονός και κάποιοι τολμούν να πουν πως έχει γίνει και με επιτυχία. Αλλά αυτό είναι κάτι σχετικό και εξαρτάται από την (πολιτικο-οικονομική) οπτική που θα ειδωθεί.

Το βέβαιο είναι ότι το εγχείρημα προάγει αξιοπρέπεια για όσους συμμετέχουν, καθώς τους επιτρέπει να παλεύουν όρθιοι –και όχι από τον… καναπέ της ανεργίας- για να εξασφαλίσουν ένα πενιχρό (για την ώρα) εισόδημα και για αυτό εξοργίζονται και νιώθουν προσβεβλημένοι όταν τους αποκαλούν εργάτες- επιχειρηματίες ή εργάτες – βιομηχάνους.

Με αφεντικό τη… γενική συνέλευσηΔημιούργημα της ανάγκης, με πολλά προβλήματα –ακόμη και γκρίζων ζωνών νομιμότητας σε κάποιες πτυχές του- μεγάλες δυσκολίες και ελάχιστους πόρους, το μοναδικό, προς το παρόν, εργοστάσιο στην Ελλάδα που έχει για… αφεντικό του τη γενική συνέλευση των εργαζομένων, συμπλήρωσε, πριν από ακριβώς δύο εβδομάδες, δύο χρόνια λειτουργίας.

Εμπνευσμένοι από το παράδειγμα του κινήματος ανεκτημένων εργοστασίων της Αργεντινής και του αντίστοιχου διανομής του καφέ των Ζαπατίστας, αλλά και από τις παροτρύνσεις από την κοινωνία, οι εναπομείναντες περίπου 20 (σήμερα) εργαζόμενοι στη ΒΙΟ.ΜΕ έχουν πάρει την τύχη στα χέρια τους και παράγουν –με συνταγές που βρήκαν στο διαδίκτυο- από φυσικές α’ ύλες, κρεμοσάπουνα και καθαριστικά για πλυντήρια και τζάμια, τα οποία διαθέτουν σε 120 στέκια στην Ελλάδα, καθώς και σε αγορές χωρίς μεσάζοντες, φεστιβάλ κ.λπ., σε χαμηλές τιμές, για να είναι προσιτά στις λαϊκές οικογένειες.

«Εμείς το έχουμε βαφτίσει ως εργατικό έλεγχο της παραγωγής κι αυτοδιάθεση μέσα από την γενική συνέλευση των εργαζομένων», εξηγεί στο WE του News247.gr ο Μάκης Αναγνώστου, ο οποίος εκτελεί χρέη εκπροσώπου των εργαζομένων στη ΒΙΟ.ΜΕ., θυγατρικής του ομίλου της Φιλκεράμ – Johnson, που παρήγαγε χημικά και κόλλες.

Τον συναντήσαμε λίγες μέρες μετά τη γενέθλια επέτειο από την έναρξη της αυτοδιαχείρισης, η οποία συνοδεύτηκε με ένα τριήμερο εκδηλώσεων κοινωνικής αλληλεγγύης, που είχε ως αποκορύφωμα ένα λαϊκό γλέντι με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου, φίλων και υποστηρικτών της προσπάθειας, αλλά και γνωστών ερμηνευτών όπως ο Θαν. Παπακωνσταντίνου και ο Δημ. Ζερβουδάκης. Κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και πριν περίπου δύο χρόνια όταν τέθηκαν οι βάσεις –σε επίπεδο ιδεών και πόρων- για να μετατραπεί το εργοστάσιο της ΒΙΟΜΕ, ένεκα συμβατού εξοπλισμού, σε εργοστάσιο παραγωγής καθαριστικών.

Προσβολή το «εργάτες – βιομήχανοι»Πατέρας 4 παιδιών –και παππούς ενός εγγονιού πλέον- ο 48χρόνος Μάκης, μας συνάντησε σε ένα εναλλακτικό καφέ της Θεσσαλονίκης και μας κοίταξε με μάτι που γυαλίζει όταν του είπαμε αν αισθάνεται και λίγο… βιομήχανος. «Μας προσβάλλει και μας αδικεί να μας αποκαλούν εργάτες – βιομήχανους. Εμείς θέλουμε τον κοινωνικό έλεγχο για να υπάρξει ένας δίαυλος μεταφοράς των κερδών στην κοινωνία και τον έχουμε βάλει ως όρο και στο καταστατικό της Κοινωνικής Συνεταιριστικής μας επιχείρησης», σημειώνει και προσθέτει με χιούμορ ότι «αν ήμασταν βιομήχανοι δεν θα στηρίζαμε τις δράσεις του Κοινωνικού Ιατρείου και αντιστοίχως τον αγώνα των εργαζομένων άλλων εργοστασίων,  θα ήμασταν στο πλευρό του ιδιοκτήτη».

Στην αυτοδιαχειριζόμενη λειτουργία της ΒΙΟΜΕ έχει αλλάξει ο τρόπος κοστολόγησης, με το εργατικό κόστος να αποκτά μεγαλύτερο ειδικό βάρος και το κέρδος να περιορίζεται δραστικά, ίσα που να μπορεί να καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα της ΚοινΣΕπ, που έχει στηθεί, εδώ και ένα χρόνο με 21 ιδρυτικά μέλη. Όσο για το πώς πληρώνονται οι εργαζόμενοι; Μοιράζονται ισομερώς ό,τι κερδίζουν, ανεξάρτητα της δουλειάς που προσφέρει ο καθένας τους, είτε είναι στη φύλαξη του χώρου, είτε στην παραγωγική διαδικασία. Ο μόνος τρόπος να πάρει κάποιος περισσότερα χρήματα, είναι να κάνει περισσότερες βάρδιες.

Για να έχουμε, ωστόσο, και μια αίσθηση για του τί μιλάμε, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο μισθός για το προσωπικό της ΒΙΟΜΕ, στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα προσεγγίσει το ύψος του επιδόματος ανεργίας, ήτοι κάτι κοντά στα περίπου 350 ευρώ το μήνα. Ενίοτε δε, συμπληρώνεται και με τρόφιμα, είτε ως απότοκο ανταλλακτικής οικονομίας, αφού η διανομή προϊόντων της ΒΙΟΜΕ γίνεται μέσω καναλιών και στεκιών κοινωνικής αλληλεγγύης, είτε από προσφορές άλλων κοινωνικών ομάδων, οι οποίες στηρίζουν τον αγώνα τους.

Ενδιαφέρον και από το εξωτερικό«Έχουμε προοπτικές να πάμε πολύ καλύτερα και να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγή και τα έσοδά μας. Να πάμε δηλαδή σε μια κατάσταση πιο κοντά στον κανονικό μισθό, με ένσημα κι αυτό φαίνεται και από την πορεία των παραγγελιών από τις αρχές του 2015, όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά κι από το εξωτερικό», λέει ο κ. Αναγνώστου και κάνει λόγο για την ύπαρξη ενδιαφέροντος για τα προϊόντα της ΒΙΟΜΕ και από την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία και τη Γαλλία, μέσα από κοινωνικά δίκτυα αλληλεγγύης.

«Γυρίζοντας σε διάφορες χώρες της Ευρώπης για να κοινοποιήσουμε το πρόβλημά μας, μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε ανθρώπους που έχουν την ίδια φιλοσοφία» σημειώνει και αναφέρεται χαρακτηριστικά σε επαφές που έχουν γίνει με στελέχη των πανίσχυρων συνδικάτων Verdi και CG Metal στη Γερμανία, όπως επίσης και με το αριστερό συνδικάτο της Γαλλίας, το CGT. Όπως ισχυρίζεται, τα πολυπληθή αυτά συνδικάτα έχουν υποσχεθεί πως θα απορροφούν ένα μέρος της παραγωγής, όταν αυτή γίνει πιο μαζική και αποκτήσει και τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Βραχνάς τα χρέη της ιδιοκτησίας. Επαφές για πολιτική διευθέτηση

Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν, ήδη, ετοιμαστεί επαγγελματικές συνταγές με οικολογικές α’ ύλες, για την παραγωγή πιστοποιημένων και οικολογικών προϊόντων καθαρισμού, αλλά απομένει να λυθεί ένα μείζον πρόβλημα, που έχει να κάνει και με την πλήρη νομιμότητα στη λειτουργία της ΒΙΟΜΕ.

«Διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα φορολογικά και ασφαλιστικά έγγραφα, αλλά θα πρέπει να φύγουν τα βάρη από τα χρέη που άφησε η ιδιοκτησία, προκειμένου να πάψει να ισχύει αυτό το καθεστώς ημινομιμότητας», λέει ο κ. Αναγνώστου και τονίζει πως μέχρι πρότινος υπήρχε ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας με τον υφυπουργό Εργασίας Βασίλη Κεγκέρογλου (έγιναν 7 συναντήσεις), χωρίς όμως, να προκύψει κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Η πρώτη επαφή με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου μάλιστα, είχε γίνει με εντυπωσιακό τρόπο, αφού αποτέλεσε τον τελευταίο σταθμό ενός «καραβανιού αλληλεγγύης», το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 με τη συμμετοχή αλληλέγγυων ομάδων πολιτών από την Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή, τη Βέροια, τη Λάρισα, το Βόλο, τα Ιωάννινα, την Πάτρα και την Αθήνα, όπου το καραβάνι έκανε στάσεις και δημοσιοποιούσε το πρόβλημα μέσα από διάφορες εκδηλώσεις. Ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου, τον οποίο συνάντησαν λίγο – πολύ «με το έτσι θέλω», τους είπε πως η πρότασή τους, για την αυτοδιαχείριση του εργοστασίου της ΒΙΟΜΕ, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και στο πλαίσιο αυτό μεσολάβησε ο ίδιος για να αρχίσουν οι (ατελέσφορες, ωστόσο) επαφές με τον υφυπουργό.Η προσπάθεια ενεργοποίησης της πολιτείας για να δοθεί μια λύση, δεν έχει εγκαταλειφθεί. «Κάνουμε προσπάθειες να διαμορφώσουμε τις συνθήκες για να συναντηθούμε και με τη νέα ηγεσία του υπουργείου και μόλις ετοιμαστούμε θα θέσουμε εκ νέου το αίτημά μας, που δεν είναι άλλο από το να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο για να λειτουργούμε σε νομιμότητα. Δεν μας ενδιαφέρει το ιδιοκτησιακό» τονίζει ο κ. Αναγνώστου και παραδέχεται ότι κρατά μικρό καλάθι, παρότι το εργοστάσιο το έχει επισκεφθεί στο παρελθόν κι ο Αλέξης Τσίπρας, προκειμένου να εκφράσει τη συμπαράστασή του στον αγώνα τους.

Ανάλογες επισκέψεις τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει στις εγκαταστάσεις της ΒΙΟΜΕ και από άλλες προσωπικότητες, κάποιες μάλιστα παγκόσμιου βεληνεκούς, όπως για παράδειγμα η Καναδή δημοσιογράφος – ερευνήτρια και συγγραφές του γνωστού βιβλίου «Το δόγμα του Σοκ», Ναόμι Κλάιν, ο Raul Contoy, από τη ΖΑΝΟΝ (σ.σ. ένα από τα πιο ξακουστά εργοστάσια στον κόσμο που λειτουργούν με αυτοδιαχείριση, απασχολώντας περί τους 400 εργαζόμενους στην παραγωγή κεραμικών πλακιδίων) και ο Ernesto Lalo Paret, από το αργεντίνικο κίνημα ανεκτημένων εργοστασίων. Δεν άντεξαν όλοι

Ο Lalo Paret με την εμπειρία που διαθέτει τους είχε προειδοποιήσει ότι θα περάσουν από στενωπό και πως πριν λάβουν την όποια απόφαση, θα πρέπει να τη συζητήσουν και να συναποφασίσουν με τις οικογένειές τους. Και έτσι έπραξαν. Ο καθένας ανέλαβε να μιλήσει με τους οικείους του και έπειτα από περίπου μια εβδομάδα συγκλήθηκε εκ νέου γενική συνέλευση. Οι περισσότεροι είπαν εντάξει και το εγχείρημα μπήκε στη γραμμή εκκίνησης. Λίγες ημέρες πριν, είχε προηγηθεί μια συντονισμένη απόπειρα ώστε να ζητηθεί βοήθεια από οπουδήποτε, όμως μόνο οι απλοί άνθρωποι ήταν αυτοί που κυρίως κινητοποιήθηκαν. «Σε 2-3 ημέρες στείλαμε γύρω στα 2.000 mail, στα οποία εξηγούσαμε την κατάστασή μας και η ανταπόκριση από τον κόσμο ήταν συγκινητική. Σε λίγες ημέρες ένα γραφείο 12 τ. μ. που έχουμε στο εργοστάσιο, γέμισε τρόφιμα, ενώ κάποιοι έστειλαν και λίγα χρήματα. Αντίθετα, οι πολιτικοί, όπως και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία και η Εκκλησία, οι μητροπόλεις Θεσσαλονίκης και Σταυρουπόλεως & Νεαπόλεως, για να ακριβολογούμε, είτε άμεσα, είτε έμμεσα δεν μας βοήθησαν. Μόνη εξαίρεση, ο Ιερέας Παρθένιος της ενορίας του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης Ηλιουπόλεως, γνωστός για το έργο του και στον πόλεμο της Σερβίας, ο οποίος μας βρήκε και μας προμήθευσε με 25 δέματα με τρόφιμα».

Με το πέρασμα του χρόνου, ο Αργεντίνος Lalo Paret, απεδείχθη πως είχε δίκαιο. Ο αρχικός ενθουσιασμός δεν κράτησε για πολύ και όχι για όλους. Υπό το βάρος μεγάλων δυσκολιών, από τους αρχικά 42 εργαζόμενους στη ΒΙΟΜΕ, έμειναν να υπηρετήσουν το σχέδιο οι μισοί. Κάποιοι το μετάνιωσαν και αποχώρησαν, άλλοι χώρισαν από τις συζύγους και διέλυσαν τις οικογένειές τους και κάποιοι μετανάστευσαν. «Το έβλεπες στα μάτια τους ότι τσακωνόταν στα σπίτια τους», σημειώνει ο κ. Αναγνώστου, αλλά σπεύδει να τονίσει ότι όσοι άντεξαν «έχουμε κερδίσει την αξιοπρέπειά μας, και δεν είναι τόσο τα χρήματα, όσο ότι έχουμε ένα προορισμό καθημερινά και δεν αισθανόμαστε ότι είμαστε άχρηστοι. Διότι στην ηλικία μας, αφού θα τελείωνε το επίδομα ανεργίας, εάν είχαμε επιλέξει την άλλη οδό, της αποδοχής της απόλυσης, θα έπρεπε να καθίσουμε στον καναπέ, να αλλάζουμε κανάλια στην τηλεόραση και να παίρνουμε χάπια. Και θυμίζω, στα μέσα του 2012 ήταν η περίοδος κορύφωση των αυτοκτονιών στην Ελλάδα».«Δεν είμαστε χίπηδες να πούμε ότι θα κάνουμε το δικό μας κόσμο»

Η συμπλήρωση αυτής της διετίας αυτοδιαχείρισης, ωστόσο, δεν θολώνει την ευθυκρισία και την αυτογνωσία του συνομιλητή μας. Στο ερώτημά μας αν ο ίδιος και οι συνάδελφοί του αισθάνονται «Δον Κιχώτες», η απάντηση είναι άκρως πολιτική. «Δεν είμαστε τόσο χίπηδες να πούμε πως θα εγκαθιδρύσουμε το δικό μας κόσμο, αν και στις τάξεις μας επικρατεί η αριστεροαυτόνομη ιδεολογία. Στόχος μας πρέπει να είναι να δέσει αυτή η ιδεολογία με το εργατικό κίνημα και την κοινωνία για να φύγουμε από αυτό το νταλκά της «επανάστασης». Μια ΒΙΟΜΕ δεν μπορεί μόνη της να σταθεί. Ή θα αναγκαστεί να λειτουργήσει σαν κανονική ιδιωτική επιχείρηση ή θα δημιουργήσουμε ένα δίκτυο με πολλά ανεκτημένα εργοστάσια, με πολιτική παρουσία και με μια τράπεζα του δικτύου, ώστε αν γίνει μια στραβή στο επίπεδο της αυτοδιαχείρισης, να στηρίξει», τονίζει χαρακτηριστικά και σημειώνει πως σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πάει να στηθεί ένα τέτοιο δίκτυο, αφού υπάρχουν δύο ανεκτημένα εργοστάσια στη Νότια Γαλλία κι άλλα δύο στην Ιταλία, σε Μιλάνο και Ρώμη, ενώ μια αντίστοιχη περίπτωση βρίσκεται στην Τουρκία.

Στην Ελλάδα εκτός της ΒΙΟΜΕ, μια ανάλογη απόπειρα αυτοδιαχείρισης εργασιακού χώρου έγινε στο παρελθόν και σε μια κεραμοποιία στη Δράμα, η οποία όμως απέτυχε, γιατί δεν τα βρήκαν μεταξύ τους οι εργαζόμενοι. Ανάλογες προσπάθειες πήγαν να ξεκινήσουν και στην περίπτωση της ΑΓΝΟ, της ΣΕΚΑΠ, μιας θυγατρικής ιταλικής εταιρείας με δράση στις ΑΠΕ, στη Χαλκίδα, κλπ, αλλά σε όλες η έκβαση του εγχειρήματος δεν τελεσφόρησε.Τι μέλλει γενέσθαι εφεξής; «Τα δύο πρώτα χρόνια πέρασαν σαν νεράκι. Όταν είσαι μέσα στη φωτιά δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται και πώς περνά ο χρόνος. Πάμε τώρα για τα 10 χρόνια», τονίζει ο κ. Αναγνώστου και καθιστά σαφές σε όλους τους τόνους ότι «από το εργοστάσιο έχουμε πλέον αποφασίσει ότι δεν φεύγουμε. Ό,τι και αν γίνει. Μη τολμήσει να έρθει κανείς να μας βγάλει γιατί θα είναι αιτία πολέμου. Το δικαίωμα στην εργασία είναι ιερό για εμάς και τις οικογένειές μας και σε αυτό είναι μαζί μας το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας».

Φωτογραφίες: Sooc.greurokinissi.gr

Πηγή: news247.gr

Συγγραφή: Λεωνίδας Λιάμης

 

Screenshot_3Η ανθρώπινη ζωή δεν είχε την ίδια αξία σε όλες τις εποχές ούτε για όλους τους ανθρώπους. Κρατούμενοι, ασθενείς, ομοφυλόφιλοι και μικρά παιδιά έχουν υποστεί βασανιστήρια που δεν χωρά ο ανθρώπινος νους στο βωμό της επιστήμης ή της εμμονής ενός παρανοϊκού «ηγέτη».

10. Οι πορτοκαλί ενέσεις

Τη δεκαετία του 60 στην Αμερική έκαναν κρυφά ενέσεις με διοξίνες σε κρατούμενους, σαν αυτές που χρησιμοποιούνται σε χημικά όπλα, προκειμένου να τεστάρουν την επίδρασή τους στο ανθρώπινο δέρμα. Μετά από 468 «τρυπήματα», τα θύματα υπέφεραν από μη θεραπεύσιμη ακμή και οδυνηρές φλύκταινες σε όλο τους το σώμα.

9. Τα αμίλητα παιδιά

Ένας από τους πιο ισχυρούς Αυτοκράτορες του Μεσαίωνα, ο Φρειδερίκος o 2ος, ανέθρεψε παιδιά σε απομόνωση και χωρίς καμία αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους, προκειμένου να ερευνήσει τις απαρχές της ανθρώπινης ομιλίας, με την ελπίδα να ανακαλύψει τη γλώσσα που μιλούσαν ο Αδάμ και η Εύα. Το πείραμα έγινε τον 12ο αιώνα. Τα παιδιά δεν μίλησαν ποτέ.

8. Επιχείρηση «Midnight Climax» 

To 1950, για μια μελέτη σχετικά με τα ναρκωτικά, η CIA στράτευσε ιερόδουλες για να χορηγούν κρυφά LSD στους πελάτες τους.  Ένας αστυνομικός, έχασε το μυαλό του από τις συχνές δόσεις LSD και έκανε ένοπλη ληστεία.

7.  Σύφιλη «Γουατεμάλας»

Αναζητώντας θεραπεία για τη σύφιλη, οι ΗΠΑ μόλυναν κρατούμενους από τη Γουατεμάλα με σύφιλη για να δοκιμάζουν φάρμακα από το 1946 έως το 1948. Μετά από ενέσεις ή επαφή με μολυσμένες ιερόδουλες, 5.500 κρατούμενοι υπέφεραν τα φρικτά συμπτώματα της νόσου.

6. Η μελέτη της σουλφοναμίδης

Τη δεκαετία του 40 οι Ναζί προσπαθούσαν να βρουν αντιβακτηριδιακές θεραπείες για τους στρατιώτες που τραυματίζονταν στον πόλεμο. Σκέφτηκαν λοιπόν να προκαλέσουν τραύματα πολέμου σε κρατούμενους για να τους χρησιμοποιήσουν σαν πειραματόζωα. Κάποιους ακρωτηρίασαν και άλλους πυροβόλησαν για να μολύνουν με βακτήρια και να βάλουν θραύσματα γυαλιού στις πληγές τους.

5. Η Μονάδα 731 που έκανε ζωοτομία σε ανθρώπους

Τη δεκαετία του 40 Ιάπωνες επιστήμονες έκαναν ανατομία σε ζωντανούς ανθρώπους χωρίς αναισθητικό στο πλαίσιο έρευνας για τις θανατηφόρες ασθένειες της εποχής. Για ακόμα μία φορά, κρατούμενοι χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα. Τους άνοιγαν στα δύο και τους μόλυναν με τύφο και χολέρα. Όσοι επιβίωναν οδηγούνταν στην κρεμάλα.

4. Ηλεκτροπληξία προσώπου

Το 1862 ο νευρολόγος Duchenne de Boulogne υπέβαλε σε ηλεκτροπληξία μέσω προσώπου τους ασθενείς του, προκειμένου να μελετήσει τις ανθρώπινες εκφράσεις. Ένας ασθενής υπέφερε 100 φορές αυτή τη διαδικασία, διότι οι εκφράσεις του είχαν μεγάλη διάρκεια και ο νευρολόγος μπορούσε να τις φωτογραφήσει.

3. Καρκινογόνες ενέσεις

To 1931 o Dr. Cornelius Rhoads μόλυνε Πορτορικανούς ασθενείς με καρκινικά κύτταρα, με σκοπό να καταστρέψει το έθνος τους. Πρόλαβε να σκοτώσει 13 ασθενείς πριν συλληφθεί, γεγονός που δεν απέτρεψε την Αμερικανική Ένωση για τον Καρκίνο (American Cancer Society) να τον βραβεύσει το 1955.

2. Πρότζεκτ 4.1

Το 1954 οι ΗΠΑ έκαναν πειράματα με ατομικές βόμβες στα νησιά Marshall εκθέτοντας τους κατοίκους σε ραδιενέργεια. Δεν επέτρεψαν σε όσους νόσησαν από καρκίνο να ακολουθήσουν θεραπεία και τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν το νησί και τα σπίτια τους.

1. Αναγκαστική αλλαγή φύλου

Κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ, στη Νότιο Αφρική, προσπάθησαν να θεραπεύσουν στρατιώτες από την ομοφυλοφιλία, την οποία ήθελαν να εξαλείψουν από τη κοινωνία. Εκατοντάδες άνδρες ακρωτηριάστηκαν τις δεκαετίες του 70 και του 80 και εξαναγκάστηκαν σε επέμβαση αλλαγής φύλου.


Γιατροί που δολοφόνησαν τους ασθενείς τους και χειρουργικές επεμβάσεις χωρίς αναισθητικό παρουσιάζονται σε αυτό το σοκαριστικό βίντεο με τα 10 χειρότερα πειράματα που έγιναν ποτέ σε ανθρώπους

πηγή:news247.gr (Πηγή βίντεο: Alltime10s)

 

170306-1f57dc883b4cb7bc4845addbc3a67a48Ο πρωτότυπος… θησαυρός της αποκτήθηκε σιγά σιγά τα τελευταία χρόνια, χάρη σε μία ιδιαίτερη σχέση που ανέπτυξε με τα κοράκια της γειτονιάς! Και η ιστορία της ενέπνευσε μία σειρά από επιστήμονες για να μελετήσουν εκ νέου τη συμπεριφορά των ιδιαίτερων αυτών πτηνών.

Η σχέση της Γκάμπι με τους φτερωτούς της φίλους ξεκίνησε τυχαία το 2011, όταν ήταν 4 ετών και τα τρόφιμα που μασουλούσε της έπεφταν από τα χέρια. Τα πουλιά πλησίαζαν τότε για να το εκμεταλλευθούν και σιγά σιγά άρχισαν να παραμονεύουν για να βγει. Καθώς μεγάλωνε, άρχισε να τους προσφέρει ολόκληρο το κολατσιό της. Και κάπως έτσι το τελετουργικό έγινε καθημερινότητα. Η οικογένεια έφτιαξε μία μικρή εγκατάσταση στην πίσω αυλή με νερό και ξηρούς καρπούς. Και οι ιπτάμενοι επισκέπτες κάθε φορά που έρχονταν στην αυλή άφηναν στους οικοδεσπότες από ένα μικρό δωράκι, οτιδήποτε μικρό και λαμπερό χωρούσε στο ράμφος τους!

0091 (1)Τα ξημερώματα της Πέμπτης 26 Φλεβάρη η δικαστική αστυνομία κατά την διάρκεια μίας επιχειρησιακής επιδρομής στην πόλη της Λισσαβόνας και του Πόρτο,  συνέλαβε  και ανέκρινε 21 υποτιθέμενα μέλη των Anonymous, από τους οποίους κρατεί ακόμα 7 από αυτούς των οποίων τα ονόματα δεν έχουν δημοσιευτεί (πλην του Rui Cruz)  και είναι αδύνατη έως τώρα η επικοινωνία μαζί τους.

Σύμφωνα με την αστυνομία η επιχείρηση με τον κωδικό C4R3T05 συμπεριέλαβε 70 άρτια εκπαιδευμένους τεχνικούς με σκοπό να εντοπίσει και να συλλάβει μέλη των  Anonymous που εμπλέκονται σε διαδικτυακές επιθέσεις DDOS, παραποιήσεις ιστιοσελίδων, κλοπή και διαρροή στα κοινωνικά δίκτυα ευαίσθητων σελίδων όπως αυτή της εισαγγελίας από όπου κλάπηκαν και διέρρευσαν τα προσωπικά νούμερα και οι κωδικοί 2000 δικαστικών ή της Αστυνομίας από όπου κλάπηκαν και δημοσιεύτηκαν οι αριθμοί πινακίδων των συμβατικών αμαξιών που χρησιμοποιούν οι δυνάμεις καταστολής,  της Αρχιεπισκοπής της Λισσαβόνας  του Λαϊκού κόμματος κλπ.

Σε μία άμεση απάντηση στην καταστολή η ομάδα « Sudoh4k3rs» που ανήκει  στο δίκτυο των Anonymous επιτέθηκε την Παρασκευή 27 Φλεβάρη, στο σύστημα του τμήματος Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λισσαβόνας , δημοσιεύοντας τους κωδικούς πρόσβασης στην διαχείριση της σελίδας , δηλώνοντας ότι οι επιθέσεις θα συνεχιστούν και θα ενταθούν έως την απελευθέρωση των συλληφθέντων.

πηγή:athens.indymedia.org

170272-20150228_151037Η πορεία οργανώθηκε από οργανώσεις και συλλογικότητες όλης της χώρας  με κεντρικό σύνθημα “να κλείσουν άμεσα  τα Κέντρα Κράτησης” ενώ συμμετείχαν πολίτες κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα και, φυσικά, την Ξάνθη.  Οι διαδηλωτές έφτασαν στο Κέντρο Κράτησης και επέλεξαν να κατευθυνθούν από τον πίσω δρόμο, που συνορεύει με τους κοιτώνες των κρατουμένων.

Συνθήματα κρατουμένων εναντίον του Σαμαρά!

Φώναξαν συνθήματα και ανάρτησαν πανό εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους στους κρατουμένους ενώ ζητούσαν την άμεση κατάργηση των Κέντρων.  Οι κρατούμενοι τους χαιρέτησαν και ευχαρίστησαν ενώ κάποιοι φώναξαν συνθήματα εναντίον του πρώην Πρωθυπουργού Α. Σαμαρά (!)

Ο Αστυνομικός Διευθυντής Ξάνθης Γιώργος Γκοδοσίδης υποδέχτηκε -ιδιαίτερα φιλικά- τους διαδηλωτές έξω από το κέντρο και τους ενημέρωσε ότι αντιπροσωπεία τους θα μπορούσε να  επισκεφτεί το χώρο και να μεταφέρει ρούχα και άλλα είδη που είχαν συγκεντρώσει ενώ οι διαδηλωτές που μπήκαν στους χώρους του κέντρου συνάντησαν αντιπροσωπεία των κρατουμένων. Γενικότερα το κλίμα ήταν αρκετά ήπιο και δεν θύμιζε σε τίποτε

Απελευθέρωσαν 40 μετανάστες !

170267-2345234Η Κίνηση Ενεργοί Πολίτες καταγγέλλει το εν λόγω δημοσίευμα ως “ακροδεξιάς έμπνευσης κατασκευασμένη δήλωση που δεν έγινε ποτέ”.

Η δήλωση, όπως αναφέρεται, δημοσιεύτηκε σε “γνωστή ακροδεξιά ιστοσελίδα” και αναδημοσιεύτηκε από διάφορα ακροδεξιά site για “ευνόητους λόγους”. Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω ιστοσελίδα επικαλείται συνέντευξη του Μανώλη Γλέζου στην Corriere Della Sera, όπου δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά. Ωστόσο στο δημοσίευμα γίνεται λόγος για “Τορπίλη Γλέζου”.

πηγή:tvxs

roupakias-630_0Από μέρα σε μέρα αναμένεται η ανακοίνωση για τον ορισμό της δίκης της Χρυσής Αυγής. Εν τω μεταξύ, συμπληρώνεται το δεκαοκτάμηνο κράτησης των πρώτων συλληφθέντων και οι κατηγορούμενοι για συμμετοχή και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης θα αρχίσουν να αποφυλακίζονται, με πρώτο τον κατηγορούμενο ως φυσικό αυτουργό της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα, τον Γιώργο Ρουπακιά.

Μετά τις πρώτες κινήσεις που οδήγησαν στις συλλήψεις τον Σεπτέμβριο του 2013, η κυβέρνηση Σαμαρά άφησε τη Δικαιοσύνη να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Και βέβαια εγκατέλειψε τους δικαστικούς λειτουργούς που ανέλαβαν την υπόθεση έρμαιο στις απειλές και τις συκοφαντίες των ναζιστών.

Το νέο τροπάριο των κρυφών υποστηρικτών της Χρυσής Αυγής στέκεται μόνο σε τυπικά έως και νομικίστικα επιχειρήματα. Διαφαίνεται δηλαδή η νέα υπερασπιστική γραμμή της οργάνωσης, η οποία επιχειρεί να απογυμνώσει την υπόθεση από κάθε πολιτικό χαρακτήρα, εμφανίζοντάς την ως προϊόν τυπικών δικονομικών σφαλμάτων.

hpim3780_124ωρη απεργία στη VODAFONE την Τρίτη 3 Μαρτίου

Η ανακοίνωση των εργαζομέων:

24ωρη απεργία την Τρίτη 3 μαρτίου στη Vodafone για την υπογραφή αξιοπρεπούς επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας

 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...