ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

H EDL (αγγλικό φασιστικό κόμμα) είχε προγραμματίσει να παρελάσει την 1η Σεπτέμβρη σε αυτή τη γειτονιά. Κατέβηκαν χιλιάδες άνθρωποι (συνδικάτα, μεταναστευτικές κοινότητες, αριστερές οργναώσεις), κατέλαβαν και το σημείο που ήταν η προγραμματισμένη συγκέντρωση και διαδήλωσαν σε όλους τους γύρω δρόμους ενώ η EDL μπόρεσε να μαζέψει καμιά 20αριά άτομα σε μια γωνίτσα, τους οποίους όπως πάντα περιφρουρούσαν οι μπάτσοι. Σε αυτό συνέβαλε, βέβαια, και το συνδικάτο των μεταφορών που αρνήθηκε να τους μεταφέρει συγκροτημένα.
Δείτε όλο το βίντεο: έχει χιλιάδες κόσμου, έχει γκόσπελ, έχει λευκές κυρίες να τραγουδάνε ρέγγε, έχει συνθηματάρες (whose streets? OUR STREETS!), έχει συνδικάτα, έχει θαμώνες παμπ να χειροκροτάνε, έχει ακόμα και παππά να συγκρίνει τη διαδήλωση με τον Μωυσή και την Ερυθρά Θάλασσα και να λέει «δεν θα περάσουν»…

Στη φωτο η Χάνι Ροζενμπεργκ, συντροφος του Τονι Κλιφ, στην αντιφασιστική διαδήλωση στο Walthamstow του Λονδίνου. Ετών 90!

 

 

Το έργο του Spielberg «Schindler’s List» το 1993 ήταν το σημείο καμπής που προσδιόρισε ένα νέο κινηματογραφικό είδος. Με κεντρικό πρωταγωνιστή τον ηθικό μη-Εβραίο Oskar Schindler, σήμανε μία νέα προσέγγιση στην δημιουργία ταινιών, ένα νέο τρόπο παρουσίασης των κτηνωδιών που πραγματοποιήθηκαν στην κατεχόμενη από τους Ναζί Ευρώπη κατά την διάρκεια του Ολοκαυτώματος, που μπορούσε τελικά να κατευνάσει το κοινό.

Ωστόσο, από την κυκλοφορία του, η επιθυμία για τα «φίλμ ολοκαυτώματος» από το κοινό και τους παραγωγούς, οδήγησε σε ανησυχίες για τον αντίκτυπο τους σε μας και για το επιδιωκόμενο μήνυμά τους. Κατά καιρούς μπορεί να ειδωθούν ως ταινίες εκμετάλλευσης ή ακόμα ότι ρισκάρουν την απο-ευαισθητοποίηση του νεότερου κοινού στα γεγονότα που συνέβησαν.

Αν χρειάζεται ο κόσμος ακόμα μία ταινία για το Ολοκαύτωμα είναι κάτι που πρέπει να ρωτηθεί. Σε απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι ότι όσο υπάρχουν ακόμα επιζώντες του Ολοκαυτώματος, είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε.

Έτσι ήταν και με την περίπτωση του βιβλίου του Robert Marshall «Στους υπονόμους του Lvov» που εκδόθηκε το 1991. Βασισμένο στα απομνημονεύματα ενός επιζώντα του Ολοκαυτώματος, την Krystyna Chiger, αναπολεί πως η Chiger – παιδί τότε – μαζί με μία χούφτα Εβραίους, απέφυγαν τον εντοπισμό από τους Ναζί για 14 μήνες ζώντας στους υπονόμους της Πολωνικής πόλης του Lvov, καθώς οι Ναζί πραγματοποιούσαν την εκκαθάριση του γκέτο από πάνω.

Ο Leopold Socha, ένας Πολωνός καθολικός, εργάτης στους υπόνομους, τους βοηθά στον αγώνα για επιβίωση χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του για το σύστημα υπονόμων του Lvov για να περιθάλψει την Chiger και τους άλλους. Ο Socha, ένας αντιφατικός χαρακτήρας -ένας αντι-σημίτης με βάση τις παρέες που διατηρεί- τράβηξε την προσοχή της σκηνοθέτη Agnieszka Holland όταν επέλεξε να φέρει το βιβλίο στην μεγάλη οθόνη με το «In Darkness» (Μέσα Στο Σκοτάδι), και η ταινία της είναι τόσο η ιστορία του όσο κανενός άλλου.

Το να περιγράψεις τον Socha (Robert Wieckiewicz) ως «μικροαπατεώνα», παρ’ όλο που είναι ακριβές εννοιολογικά, πιθανότατα τον υποτιμά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις περιστάσεις. Περισσότερο κατάλληλο θα ήταν το «οπορτουνιστής» -όπως είναι αληθές για πολλούς άλλους σαν και αυτόν εκείνους τους καιρούς. Αναζητώντας μέσα στα χαλάσματα για οτιδήποτε μπορούσε να περισωθεί και πουληθεί, στην καλύτερη περίπτωση ληστεύοντας για να ταΐσει την οικογένειά του, ο Socha δεν θα αργήσει να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του για το υπόγειο Lvov ώστε να εκμεταλλευτεί τον Εβραϊκό πληθυσμό. Τον πληρώνουν, τους προσφέρει ένα καταφύγιο μέσα στην βρωμιά και την αθλιότητα.

Η ταινία, όπως ήταν αναμενόμενο, αναφέρεται στην επιβίωση και τις υποχωρήσεις που πρέπει να κάνουν εκτός των δικών τους ηθικών ορίων. Το να αδράξεις την ευκαιρία σημαίνει εδώ το να επιβιώσεις.

Αυτό που κάνει αυτήν την ταινία τόσο σημαντική, δεν είναι τόσο το θέμα ή ούτε καν η γραμμική σειρά των γεγονότων που καλύπτει – Στην ουσία, στο μεγαλύτερο μέρος, βλέπουμε μόνο τα επακόλουθα των γεγονότων που συνέβησαν από πάνω – Αυτό που είναι σημαντικό στην ταινία είναι η εξερεύνηση της ανθρώπινης κατάστασης υπό την απειλή της βίας. Διηγείται μία ιστορία επιβίωσης, όχι μόνο με την έννοια της εξεύρεσης των απολύτως αναγκαίων για επιβίωση, αλλά επίσης για το πως ανταπεξερχόμαστε όταν η ανθρωπιά γύρω μας έχει εξαφανιστεί.

Όταν παύουμε να υπάρχουμε, πως επιβιώνουμε;

Η Holland συνεχώς εξερευνά αυτά τα θέματα κατά την διάρκεια της ταινίας και ένα εύστοχο παράδειγμα είναι οι πολλές και απίθανες σεξουαλικές συνευρέσεις που συμβαίνουν υπογείως, μεταξύ των Εβραίων. Η Holland δεν αποφεύγει να μας τις δείξει, κάνοντας μας να καταλάβουμε ότι η ανθρωπιά υπήρξε ακόμα και εκεί, στο πιο απίθανο περιβάλλον, ενώ επίσης επικρίνει τον κυνισμό κάποιων που αποκαλούν τα «φιλμ ολοκαυτώματος» ως ηδονοβλεπτική εμπειρία – Πιθανόν.

Αλλά αυτό δεν έρχεται χωρίς τις συνέπειές του – σχέσεις καταρρέουν, μία απρόσμενη εγκυμοσύνη συμβαίνει, οδηγώντας στην ασύλληπτη γέννα ενός παιδιού μέσα στην βρώμα και την αθλιότητα κάτω από το έδαφος – η ζωή συνεχίζει να προχωρά ενάντια στις πιθανότητες, κάποιος θα θεωρούσε.

Αντίθετα με πολλές ταινίες αυτού του τύπου, δεν υπάρχουν συμπονετικοί χαρακτήρες και είναι κατόρθωμα της Holland ότι απέφυγε ολοκληρωτικά τον δρόμο του «Spielberg». Οι Εβραίοι της δεν είναι άνευ πταισμάτων. Κατά περιπτώσεις αχάριστοι – όπως για παράδειγμα ο Mundek (Benno Fürmann)- όλοι είναι αδύναμοι, κάποιοι αμελούν τους δικούς τους, κάποιοι ακόμα και μισογύνηδες – Πάρτε για παράδειγμα τον άντρα που παρατάει την σύζυγο και τα παιδιά του στο έλεος των Ναζί, για να αναζητήσει παρηγοριά κάτω από το έδαφος με την ερωμένη του. Θα διακινδύνευες την ζωή σου για να σώσεις αυτούς τους ανθρώπους, μας ρωτάει η Holland. Και πάλι, πρέπει να γίνουν υποχωρήσεις λόγω καταστάσεων. Αλλά είναι μια γενναία απόφαση της Holland να δείξει το φως και την σκιά και να θέσει αυτές τις ερωτήσεις σε μας.

Αυτή είναι μία τολμηρή κίνηση και κάνει τον πρωταγωνιστή Leopold Socha πολύ πιο ενδιαφέρων. Πράγματι, γιατί παίρνει το ρίσκο για κάτι φαινομενικά τόσο λίγο; «Αυτοί είναι οι Εβραίοι μου! Αυτή είναι η δουλειά μου!» διακηρύσσει.

Στα κίνητρα του Socha είναι που αφηνόμαστε στα πιο αναπάντητα ερωτήματα. Για κάποιους, αυτό μπορεί να φανεί ως ευκαιρία να βρουν ψόγο στην ταινία. Ο Leopold Socha δεν είναι ο Oskar Schindler και η Holland τον ζωγραφίζει, μαζί με όλους τους χαρακτήρες, με μια παλέτα του γκρι, σε αντίθεση με το μαυρόασπρο του Spielberg. Ωστόσο, οι αντιφατικοί και διφορούμενοι χαρακτήρες είναι που κάνουν μια ταινία περισσότερο ενδιαφέρουσα. Και καθώς τα Εβραϊκά χρήματα, το κίνητρο του Socha, τελειώνουν κατά την διάρκεια των 14 μηνών, σύντομα αυτός κινητοποιείται από κάτι άλλο – κάτι πολύ μεγαλύτερο.

«Ο Θεός θα τιμωρήσει τους άπληστους» λέγεται στην ταινία.

Δεν χρειάζεται να ειπωθεί ότι το 1978 ο Leopold Socha τιμήθηκε μετά τον θάνατό στην Πολωνία ως ένας Ενάρετος Ανάμεσα στο Έθνος για τις πράξεις του στον πόλεμο.

Το «Μέσα στο Σκοτάδι» είναι μια ολοκληρωμένη κινηματογραφική ταινία. Χρησιμοποιώντας περιορισμένο φως και χώρο, δημιουργεί μία ατμόσφαιρα απαράμιλλης απειλής και φόβου. Πρέπει να αναγνωριστεί και ο Διευθυντής Φωτογραφίας, Jola Dylewska, για το πως αυτό κατορθώθηκε. Οι σκοτεινές γωνίες των υπονόμων παίρνουν την δική τους ζωή και αντιδρούν τόσο στα γεγονότα όσο και στους κατοίκους τους.

Το να πεις ότι ο υπόνομος δρα ως παρομοίωση θα ήταν λίγο. Το να πεις ότι η ταινία δεν είναι οδυνηρή θα ήταν ψέμα. Απέχει από την άνετη θέαση αλλά είναι τελικά μία πολύ ικανοποιητική ταινία και ένα επάξιο φαβορί για το Βραβείο Ακαδημίας για Καλύτερη Ξένη Ταινία του 2011.

 

Πηγη:http://staticmass.net/world/in-darkness-dvd-2011-review/

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 
Στο νέο πακέτο μέτρων που ετοιμάζεται από την κυβέρνηση και την τρόικα, περιλαμβάνονται, συνεχίζονται και εντείνονται, νέα εξοντωτικά, άδικα και αντιλαϊκά μέτρα που αποτελούν τη χαριστική βολή στους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους και στην κοινωνία. Η νέα περικοπή των μισθών, μέσα από την κατάργηση των υπολειμμάτων του 13ου και 14ου μισθού, η νέα μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, η νέα κατακρεούργηση του εφάπαξ, η νέα περικοπή των δαπανών για την υγεία, η κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών και οι μαζικές απολύσεις από το Δημόσιο, αποτελούν και πάλι το βάρβαρο πλαίσιο της πολιτικής της τρικομματικής Κυβέρνησης. Οι απολύσεις και η εφεδρεία, ανεξάρτητα από τη μορφή που αυτή θα έχει, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση και τη σύνδεση μισθού και «απόδοσης» θα οδηγήσει σε περαιτέρω εξαθλίωση τους εκπαιδευτικούς και θα έχει δραματικά αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Οι νέοι εκπαιδευτικοί με μισθό 640 ευρώ και χρόνια υποχρεωτική παραμονή μακριά από την μόνιμη κατοικία και την οικογένειά τους οδηγούνται σε εργασιακή και κοινωνική εξαθλίωση.

Ψήφισμα για το ενδεχόμενο παρουσίας μελών τις Χρυσής Αυγής στις εκδηλώσεις για το ολοκαύτωμα της Βιάννου, εξέδωσε το δημοτικό συμβούλιο της Βιάννου. Σε όλους τους τόνους οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας τονίζουν πως οι συγκεκριμένοι είναι ανεπιθύμητοι:

 

»Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βιάννου στη συνεδρίασή του της 3ης Σεπτεμβρίου 2012, αποφάσισε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα :
Την ερχόμενη Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου έχει οριστεί ο επίσημος εορτασμός της θλιβερής επετείου του Ολοκαυτώματος των χωριών του Δήμου Βιάννου.
Έχουμε την πληροφορία ότι μέλη και στελέχη κόμματος «Χρυσή Αυγή», προτίθενται να παρασταθούν στις εκδηλώσεις μνήμης. Τους διαμηνύουμε, για μια ακόμη φορά, ότι είναι ανεπιθύμητοι στον Μαρτυρικό μας τόπο.
Η παρουσία τους εδώ, αποτελεί πρόκληση για κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενο άνθρωπο.
Το γεγονός ότι εκπροσωπούνται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, για εμάς δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Εμείς τιμούμε τη μνήμη προσφιλών και αγαπημένων προσώπων, που έχασαν τη ζωή τους, με τον πλέον άνανδρο τρόπο από τους Ναζί κατακτητές, και το αίμα τους είναι ακόμα νωπό στον τόπο των εκτελέσεων .
Οι ίδιοι αυτοί κατακτητές, αφού λεηλάτησαν τα σπίτια μας, τους έβαλαν φωτιά!
Επαναλαμβάνουμε: είναι ανεπιθύμητος στην Μαρτυρική, αιματοβαμμένη περιοχή μας κάθε φορέας ή πρόσωπο που διακατέχεται από ναζιστικές ιδέες . Ας μην επιχειρήσουν λοιπόν να αμαυρώσουν τις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής γιατί σύσσωμος ο λαός του μαρτυρικού μας Δήμου θα σταθεί σθεναρά απέναντί τους.»
Πηγή: flashnews.gr μέσω left.gr

    Χιλιάδες παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα είναι εκτεθειμένα σε λοιμώδη νοσήματα καθώς οι άνεργοι και ανασφάλιστοι γονείς τους αδυνατούν πλέον να πληρώσουν τα εμβόλιά τους! Τα Κοινωνικά Ιατρεία επιβεβαιώνουν την μεγάλη προσέλευση ανεμβολίαστων παιδιών, ενώ ταυτόχρονα έρχεται η έρευνα της UNICEF να ενισχύσει την εικόνα της εξαθλίωσης, αναφέροντας πως 439.000 παιδιά στην Ελλάδα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

    Ο Γιώργος Πατούλης, πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, αναφέρει πως «από τον Φλεβάρη που λειτουργεί το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής, που δημιούργησε ο ΙΣΑ με την ΜΚΟ «Αποστολή», έχουν προσέλθει πάνω από 3.600 άτομα. Το 74% ήταν Έλληνες που έμειναν άνεργοι και ανασφάλιστοι. Μεταξύ τους και 1.168 παιδιά εκ των οποίων 8 στα 10 δεν είχαν κάνει τα βασικά εμβόλια».

    Το 44% όσων προσήλθαν στο ιατρείο είναι μικρομαγαζάτορες που έκλεισαν την επιχείρησή τους και έμειναν ανασφάλιστοι επειδή χρωστούν στον ΟΑΕΕ ή στην εφορία. Ένα 46% είναι πρώην ασφαλισμένοι του ΙΚΑ που έχασαν λόγω απόλυσης την κοινωνική τους ασφάλιση. Το 88% όσων πήγαν να εξεταστούν έχασαν την κοινωνική τους ασφάλιση κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα από τα κοινωνικά ιατρεία εκτός Αττικής.

    Η εικόνα των μη εμβολιασμένων παιδιών που βρίσκονται εκτεθειμένα σε μια γκάμα σοβαρών ασθενειών, μαζί με την εικόνα των υποσιτισμένων παιδιών που λιποθυμούν στα σχολεία είναι η νέα πραγματικότητα της μνημονιακής εποχής. Με τα νέα σκληρά μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν, η κατάσταση τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη.

    Ο.Σ

    Η ΑΥΓΗ, 4/9/2012

    Το βρά­δυ του Σαβ­βά­του 21 Ιου­λίου σε έ­να παρ­κά­κι στον Κο­λω­νό δύο έν­στο­λοι α­στυ­νο­μι­κοί εί­χαν ρί­ξει κά­τω έ­ναν με­τα­νά­στη α­πό το Πα­κι­στάν και τον πα­τού­σαν. Ακού­γο­ντας τις φω­νές α­πό το μπαλ­κό­νι του σπι­τιού του, ο Πέ­τρος Κα­πε­τα­νό­που­λος κα­τέ­βη­κε στο δρό­μο να δει τι γί­νε­ται. «Για­τί πα­τά­τε τον άν­θρω­πο;» ρώ­τη­σε. Ο α­στυ­νο­μι­κός τρά­βη­ξε το πό­δι και α­πά­ντη­σε «δεν τον πα­τάω». Ο δεύ­τε­ρος πλη­σία­σε. «Δεν ή­ταν αυ­τό πά­τη­μα, αυ­τό εί­ναι» και έ­χω­σε με ό­λη του τη δύ­να­μη μια κλω­τσιά στον ή­δη α­κι­νη­το­ποιη­μέ­νο συλ­λη­φθέ­ντα. Για κά­ποιον α­κα­τα­νό­η­το προ­φα­νώς σε αυ­τούς λό­γο, ο δια­μαρ­τυ­ρό­με­νος πο­λί­της συ­νέ­χι­σε να δια­μαρ­τύ­ρε­ται – ού­τε υ­πο­χώ­ρη­σε μπρο­στά στο δί­καιο των πρά­ξεών τους ού­τε τους φο­βή­θη­κε. Οπό­τε εί­παν να τον συλ­λά­βουν.

    Οι Sin Dios (Δίχως θεό) ήταν ένα σκληροπυρηνικό αναρχοπάνκ συγκρότημα απ’ την Ισπανία. Φτιάχτηκε το 1988 στη Μαδρίτη. Τις πρώτες τους παραστάσεις τις έδωσαν σε καταλήψεις. Το 1990 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους demo «…Ni amo» [«…ούτε αφέντης»] με το οποίο έκαναν την πρώτη τους περιοδεία στην Ισπανία παίζοντας πάντα σε αυτόνομα και ελευθεριακά περιβάλλοντα. Έκτοτε, κυκλοφόρησαν άλλα 6 άλμπουμ και πολλά EP και συλλογές. Επιπλέον, έπαιξαν σε πολλές συναυλίες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ιαπωνία.

    Σάμος 4/9/2012
    Κάτω από απάνθρωπες συνθήκες συνεχίζουν να βρίσκονται κρατούμενοι σε χώρο του λιμενικού ταμείου Σύριοι πρόσφυγες στην πλειοψηφία τους. Πρόκειται για 40 άτομα, εκ των οποίων 8 γυναίκες –η μία έγκυος- και 6 παιδιά, που ζουν στοιβαγμένοι από τις 25/8 σε 30τμ, με μία κουβέρτα για πόρτα και μία τουαλέτα. Το κλιμάκιο των Γιατρών Χωρίς Σύνορα που τους επισκέφθηκε δήλωσε ότι οι συνθήκες υγιεινής είναι απαράδεκτες και ότι υπάρχει φόβος για την εκδήλωση ασθενειών. Οι πρόσφυγες καταγγέλουν τις απαράδεκτες συνθήκες κράτησης και σίτισης. Ζητούν να αναγνωρισθούν ως πρόσφυγες και να απελευθερωθούν. Κάποιοι από αυτούς ενώ έχουν ήδη αναγνωριστεί ως πρόσφυγες από τον ΟΗΕ, παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να είναι κρατούμενοι παράνομα.

    Αυτή η νέα τοιχογραφία από τον Vinz μόλις ολοκληρώθηκε στη Valencia της Ισπανίας.

    Το έργο ονομάζεται, «Μη φοβάστε» και ένας φόρος τιμής στις γυναίκες.

    Ο Vinz είπε: «Είναι ένας φόρος τιμής στις γυναίκες (συζύγους, κόρες, ερωτικές συντρόφισες, μητέρες …) των ανθρακωρύχων της Asturias, της León και της Teruel Ισπανίας, οι οποίες συνεχίζουν να αγωνίζονται»

    πηγή: lesbianbimafia

    Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    Το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η 3η οργανωτική συνέλευση της 19ης Αντιρατσιστικής Γιορτής στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, Γιατράκου 22 στο...