της Νικολέτας Γεροντάκη Είδαμε την εκπομπή της Τατιάνας Στεφανιδου να δημιουργεί δημοσκόπηση σχετικά με τη δολοφονία του 33 χρόνου Ζακ Κωστόπουλου. «Δείτε το βίντεο και ψηφιστε, συμφωνείτε με την αντίδραση του κοσμηματοπωλη;» Η εκπομπή πήρε απάντηση από την Θετική φωνή (Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος), οπότε εγώ πραγματικά περισσεύω. Θα ήθελα όμως να απαντήσω σε μια συγκεκριμένη εκπομπή και σε πράγματα που βλέπω να γράφονται στο ίντερνετ, αμαυρώνοντας τη μνήμη ενός νεκρού.
Και ρωτάω λοιπόν, πόσο πάτο εχουμε πιάσει σαν κοινωνία; Κάνουμε γκάλοπ για το εάν πρέπει να στεναχωρηθουμε για την άδικη, δολοφονία ενός νέου ανθρώπου που είχε προσφέρει τόσα σε πολλούς ακτιβιστικους χώρους; Το ΕΣΡ που είναι εδώ; Α ναι ξέχασα, δεν είναι διαφημιστικό σποτ του Athens Pride για να το λογοκρίνει επειδή ίσως «μπερδευτούν παιδιά». Είναι απλά μια προσβολή νεκρού και γκάλοπ για κέρδος, προσπάθεια προπαγάνδας ενός δολοφονημένου ανθρώπου.
• Η εκπομπή μιλάει για ηρωοποίηση: Δολοφονήθηκε ένας άνθρωπος, ο οποίος χωρίς επαρκή στοιχεία κατηγορείται για ληστεία. Υπάρχει μαρτυρία που έχει φτάσει στην αστυνομία σχετικά με εισβολή στο κατάστημα ως ανάγκη για να προστατευτεί. Αλλά έστω ότι είναι κλέφτης. Γιατί η αυτοδικία είναι λύση; Γιατί εγώ προσωπικά δεν είδα καμία προσπάθεια για αυτοάμυνα; Οι εμπλεκόμενοι ήταν σε διαφορετικό χώρο και πραγματικά το να θεωρούμε πως είναι εντάξει η αυτοδικία είναι αξιολύπητο. Έτσι, δεν κανονικοποιησε κανένας τις κλοπές. Αυτό που κανονικοποιουμε είναι η σωστή επιβολή ποινών. Κάτι που στη περίπτωση της αυτοδικίας δεν έγινε καθώς η φυλακή για κάποια χρόνια θα ήταν η πραγματική ποινή, εάν η ΕΛ.ΑΣ συγκέντρωνε στοιχεία για την απόπειρα κλοπής που κατηγορείται το θύμα, όχι η αφαίρεση της ζωής του. Το αν ήταν εν βρασμώ ψυχής δεν με αφορά, δεν είδα να κινδυνεύει η ζωή του. Είχε εγκλωβισμένο το άτομο στο μαγαζί του και ως την κλήση προς την αστυνομία τον δικαιολογούμε όλοι. Δεν ξεχνάμε τη προσφορά του στον ακτιβισμό και έχουμε κάθε δικαίωμα να τον υμνησουμε.
• social media: Διαβάζουμε τα τελευταία 24ωρα, πολλά υποστηρικτικά σχόλια και πολλά επικριτικά, ρατσιστικά και στοχευμένα προς το πρόσωπό του Ζακ. Ταυτόχρονα, διαβάζουμε και ανακρίβειες. Αρχικά, από τότε που έγιναν γνωστές ταυτότητες του δράστη, όπως: γκέι, drag artist, οροθετικός στον HIV κτλ, υπάρχει ένα ρατσιστικό παραλήρημα στο διαδίκτυο.
Σχολιάζω λοιπόν:
1) «μια πουστρα/ενα πρεζάκι λιγότερο».
Δεν νοείται στο 2018 ειδικά να κρίνουμε κατά το πόσο αξίζει μια ζωή βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Περισσότερο δεν νοείται να το γράφουμε δημόσια, δηλαδή να έχουμε τόσο θράσος που να τολμάμε να προσβάλλουμε τη μνήμη ενός νεκρού ο οποίος έχει προσφέρει τόσα σε ανθρώπινα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, των οροθετικών ανθρώπων κτλ.
2) «Ήταν μεγάλο λάθος το να σπάσει το γυαλί πάνω του, γιατί το αίμα αυτό μπορεί να εκθέσει ανθρώπους στον ιό του Hic» ή «τουλάχιστον ας ελπίσουμε ότι εκτέθηκαν σε aids οι δράστες με το αίμα».
Αρχικά, για να γνωριστούμε λίγο, είμαι εθελόντρια στη μείωση βλάβης ευπαθών ομάδων της Θετικής φωνής, όπως χρηστών, ατόμων που εργάζονται στο σεξ, απόρων, λοατκι ατόμων κτλ. Οπότε σκοπεύω να απαντήσω όντως σε αυτά τα στιγματιστικα σχόλια. Ο HIV είναι αεροφοβος. Αυτό σημαίνει πως δεν μεταδίδεται έτσι, διότι καταστρέφεται δευτερόλεπτα μετα την έκθεση του στην ατμόσφαιρα. Το γυαλί ή το πάτωμα δεν είναι σύριγγα η οποία εμποδίζει τον αέρα να περάσει σε ένα σημείο. Όμως, από εκεί και πέρα όταν λαμβάνεις την αντιρετροϊκή αγωγή σου, σε 6+ μήνες σταδιακά γίνεται μη ανιχνευσιμο το ιικό σου φορτίο. Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει πως στο αίμα δεν ανιχνεύεται σιγά σιγά πως υπάρχει ο ιός. Συνεπώς, τα οροθετικα στον HIV άτομα ακόμα και χωρίς προφυλάξεις αν τηρούν σωστά την αγωγή τους, δεν μεταδίδουν, κάτι όχι προτεινόμενο γιατι υπάρχουν και άλλα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Η αγωγή είναι εφ όρου ζωής και συγκεκριμένων ωρών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το γεγονός μπορείτε να ψάξετε το U=U (Undetectable = Untransmittable). «Η εξίσωση που τα αλλάζει όλα». Το μόνο που έχει σημασία σχετικά με το ότι ήταν θετικός στον HIV και τον δολοφόνησαν είναι ότι θεωρείται άτομο με αναπηρία, το οποίο κάνει ηθικά χειρότερη τη δολοφονία κατ’εμέ.
3) σχόλια του είδους «τι θα κάνατε εάν ερχόντουσαν να σας κλέψουν εσείς;»
Δεν θα αυτοδικουσα και αν ένιωθα ότι έχει απειληθεί η ζωή μου θα χρησιμοποιούσα βία για αυτοάμυνα, γνωρίζοντας τις πιθανές κυρώσεις αν προξενηθει βλάβη. Παρόλα αυτά, αν ήταν το μαγαζί μου κ ήταν αυτή η κατάσταση που είδαμε, ένας άνθρωπος που δεν μπορούσε καν να σηκώσει έναν πυροσβεστήρα για πολύ, θα περίμενα την επέμβαση της αστυνομίας, εφόσον ήμουν σε διαφορετικό χώρο. Νομίζω είναι ξεκάθαρο πως όλοι/ες δικαιολογούμε τον κοσμηματοπωλη μέχρι το σημείο που κάλεσε την αστυνομία, όχι όμως όταν άσκησε βια. Ειδικότερα όταν συνέχισε να ασκεί βία χτυπώντας έναν άνθρωπο ανάμεσα στα γυαλιά, με ξεκάθαρο μίσος, χωρίς να υπάρχει απειλή.
Όλοι/ες είδαμε τη τελευταία κλωτσιά που πέφτει το κεφάλι του με δύναμη στο πάτωμα, πάνω στα γυαλιά και μετά του το δενουνε.
4) «η ιατροδικαστική έρευνα δεν αποδεικνύει ότι τον δολοφόνησαν».
Η ιατροδικαστική θεωρεί πώς δεν ήταν ο μόνος λόγος που πέθανε τα τραύματα. Περιμένουμε λοιπόν συγκεκριμένες εξετάσεις, ιστολογικες και τοξικολογικες. Όπως επισημαίνει λοιπόν η συνήγορος της οικογένειας, υπήρξε εγκεφαλικό οίδημα. Αυτό λοιπόν μας ενδιαφέρει να δούμε. Και ναι, ένας άνθρωπος που ήδη του έδεσαν λόγω τραυμάτων το κεφάλι, δεν έχει πολλές πιθανότητες να μην έχει πάθει οίδημα εξαιτίας αυτού. Το αν βγει ότι λόγω χρήσης ή οτιδήποτε, ο θάνατος του έγινε πιο σύντομα, δεν θα αλλάξουν πολλά. Ακόμα υπάρχουν βαριές κατηγορίες για τους δράστες του εγκλήματος. Το πιο οξύμωρο όμως είναι ότι έχουμε κολλήσει τη ταμπέλα του χρήστη, δίχως τοξικολογικες εξετάσεις.