Σισσέ όπως Σαϊντού

Σισσέ όπως Σαϊντού

Ενας 19χρονος μαθητής από τη Γουινέα που τελείωσε τη Β’ Λυκείου στη Σάμο, παίρνοντας μάλιστα έπαινο για τη συνέπεια και την επιμέλειά του, κινδυνεύει με απέλαση, αφού απορρίφθηκε για δεύτερη φορά το αίτημά του για χορήγηση ασύλου ● Κύμα συμπαράστασης από καθηγητές, συμμαθητές και από την τοπική κοινωνία.

Mόλις τρεις μήνες μετά την περιπέτεια του 16χρονου Σαϊντού, πρόσφυγα από τη Γουινέα και μαθητή Λυκείου στον Αγιο Δημήτριο, που κινδύνευσε με απέλαση και πήρε άσυλο κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ακόμα μια πανομοιότυπη περίπτωση έρχεται από τη Σάμο να μας υπενθυμίσει την ανεπάρκεια της μεταναστευτικής πολιτικής της χώρας μας.

Στη θέση του Σαϊντού, αυτή τη φορά είναι ο Σισσέ, ένα 19χρονο παιδί επίσης από τη Γουινέα, μαθητής στο Βαθύ Σάμου. Ο Σισσέ μόλις αποφοίτησε από τη Β’ Λυκείου. Aντί για κάποιο δώρο αποφοίτησης, όπως άλλοι μαθητές, εκείνος έλαβε τη δεύτερη απορριπτική απόφαση της Επιτροπής Ασύλου που τον υποχρεώνει να εγκαταλείψει τη χώρα.

Ο Σισσέ με τα δύσκολα παιδικά χρόνια, άφησε τη χώρα του μόλις στα 16 του, κατάφερε να επιβιώσει, έφτασε με όνειρα και φιλοδοξίες στη χώρα μας, έζησε για δύο χρόνια στην παλαιά δομή στο Βαθύ της Σάμου και μόλις ενηλικιώθηκε κατάφερε να γραφτεί στο σχολείο, όπου φέτος η επιμέλεια και η συνέπεια που επέδειξε ανάγκασαν το σχολείο του να του απονείμει και ειδικό έπαινο.

Ο έπαινος που απονεμήθηκε στον Σισσέ με την υπογραφή Κεραμέως για τη θεαματική βελτίωση της σχολικής του επίδοσης

Τον Ιανουάριο του 2020 στη λεγόμενη «ασφαλή ζώνη» για ασυνόδευτους ανήλικους του ΚΥΤ Σάμου, ξεκίνησε μαθήματα ελληνικών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων άτυπης εκπαίδευσης. Τον Σεπτέμβριο του 2020 ξεκίνησε να φοιτά στην Α’ τάξη του «Πυθαγόρειου» Γενικού Λυκείου Σάμου και φέτος φοίτησε στη Β’ τάξη σημειώνοντας τεράστια πρόοδο. Ασχολείται με τον αθλητισμό συμμετέχοντας στην τοπική ομάδα ποδοσφαίρου του Αθλητικού Ομίλου Σάμου, δραστηριότητα για την οποία έχει βραβευτεί από κοινού με τους συναθλητές του. Συμμετέχει ενεργά και δημιουργικά στην κοινωνική ζωή, συμμαθητές, εκπαιδευτικοί και φίλοι τον στηρίζουν και τον αγαπούν.

Στις 4 Μαρτίου 2021 εκδόθηκε η απόφαση του Περιφερειακού Γραφείου Ασύλου Σάμου, με την οποία απορρίφθηκε το αίτημά του για άσυλο-διεθνή προστασία. Ασκησε προσφυγή κατά της απόφασης. Η απόρριψη του κοινοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες.

Στο πλάι του ήδη έχουν στοιχηθεί φίλοι, καθηγητές και ασφαλώς οι συμμαθητές του.

«Ο Σισσέ, όπως ο Σαϊντού πριν από λίγο καιρό και όπως εκατοντάδες άλλα παιδιά πρόσφυγες φοιτούν στο ελληνικό σχολείο, θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα και πρέπει να έχουν αυτό το δικαίωμα. Εχουν δικαίωμα, όπως κάθε παιδί, να μορφωθούν και να χτίσουν τη ζωή τους εκεί που επιθυμούν» διαβάζουμε σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Σάμου, που καλεί τους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς της τοπικής κοινωνίας σε συγκέντρωση αλληλεγγύης στον Σισσέ την Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022 στις 6.30 το απόγευμα στην πλατεία Πυθαγόρα, ώστε όλοι μαζί να απαιτήσουν τη νόμιμη παραμονή του παιδιού στη χώρα.

Ενός παιδιού που μιλά μόλις στα 19 του χρόνια οκτώ ξένες γλώσσες!

Η προσαρμοστικότητα, η συνέπεια, ο ενθουσιασμός του για την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό και την ιστορία της χώρας μας μόνο απαρατήρητα δεν πέρασαν από τους καθηγητές του στο «Πυθαγόρειο» Γενικό Λύκειο.

«Αν και υπήρχε ανησυχία για το κατά πόσο θα μπορούσε να ενταχθεί στη μαθητική κοινότητα εξαιτίας της εξ αποστάσεως φοίτησης, ο μαθητής έγινε γρήγορα αγαπητός από καθηγητές και μαθητές, οι οποίοι στην κυριολεξία τον αγκάλιασαν και όχι μόνο κατόρθωσε να κοινωνικοποιηθεί, αλλά δημιούργησε σταθερές φιλίες με παιδιά από πολλά και διαφορετικά τμήματα του σχολείου μας και συμμετέχει με ενθουσιασμό σε όλες τις δραστηριότητες» αναφέρει επιστολή του συλλόγου καθηγητών του σχολείου, που με τη σειρά τους ζητούν από την πολιτεία να επιτρέψει στον Σισσέ Βαφίνγκ να προσπαθήσει να πραγματοποιήσει το όνειρό του, που δεν είναι άλλο από την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Δεν έχει ωφεληθεί μόνο ο Σισσέ από τη φοίτησή του στο σχολείο μας, αλλά και η ίδια η μαθητική κοινότητα. Μέσα σε μια κοινωνία κλειστή και επιφυλακτική απέναντι στα άτομο με προσφυγικό προφίλ, οι μαθητές και οι καθηγητές ανταποκρίθηκαν στις σύγχρονες προκλήσεις και κατόρθωσαν να τον κάνουν κομμάτι της “οικογένειάς τους”, αποδεχόμενοι το διαφορετικό και εκτιμώντας τα όσα είχε ο Σισσέ να μας προσφέρει» καταλήγουν.

Πηγή: efsyn.gr

108

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Γράψτε μια απάντηση