ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 12ης ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
Σάββατο 22/9
Συζητήσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 12ης ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
Σάββατο 22/9
Συζητήσεις

ΒΙΑΛ 18/9/2018, Πηγή: https://goo.gl/PTKJtK
του Μιχάλη Ανεζίρη
Θα καταβάλω μεγάλη προσπάθεια αυτήν τη φορά να μην προκαταβάλω το συναίσθημά σου, φίλτατε αναγνώστη – τουλάχιστον στο πρώτο μισό του κειμένου. Και γράφω για τον οποιονδήποτε λογικό και νηφάλιο άνθρωπο, όχι σώνει και καλά μόνο για εκείνους που νιώθουν ότι ταυτίζονται στις πολιτικές πεποιθήσεις μαζί μου. Θα παραθέσω ξερά στοιχεία (στην ουσία τους και στο “περίπου”), όπως τα έχω σταχυολογήσει πρόχειρα από την περιήγησή μου στο Διαδίκτυο:
Θα μπορούσα να γράψω και τα διπλάσια, αλλά θα σταματήσω εδώ. Μερικές ερωτήσεις τώρα:
Πηγή:ΒΙΑΛ 18/9/2018, Πηγή: https://goo.gl/PTKJtK

Ένα πρωτοφανές μήνυμα έλαβαν προ ολίγων ημερών τα μέλη του Golden Dawn Watch (Το Παρατηρητήριο για τη δίκη της Χρυσής Αυγής) από έναν Αμερικάνο φοιτητή, ο οποίος απευθύνθηκε σε αυτούς μέσω της σελίδας τους στο facebook και νομίζοντας πως πρόκειται για τη νεοναζιστική οργάνωση, ζήτησε να πάρει συνέντευξη από εκπρόσωπό της.
Ο φοιτητής, επικαλέστηκε τα fake news που ήθελαν τη ναζιστική οργάνωση να «βοηθάει ηλικιωμένους» και να προστατεύει τις γειτονιές της πόλης.
«Θα ήθελα να πάρω συνέντευξη από έναν εκπρόσωπο της Χρυσής Αυγής», έγραφε μεταξύ άλλων στο μήνυμα με τους διαχειριστές της σελίδας να του απαντούν, όσο πιο απλά μπορούν έτσι ώστε να καταλάβει ότι απευθύνεται στους εντελώς λάθος ανθρώπους.
Στην απάντησή τους εξήγησαν στον φοιτητή, ότι η Χ.Α. είναι μία ναζιστική οργάνωση της οποίας τα μέλη αυτή τη στιγμή δικάζονται για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Αναλυτικά τα μηνύματα στον λογαριασμό της σελίδας:
Το μήνυμα του φοιτητή
«Καλό απόγευμα,
Είμαι φοιτητής από τις ΗΠΑ και έχω επισκεφθεί την Ελλάδα προκειμένου να μελετήσω την οικονομική κρίση.
Έμαθα για τη Χρυσή Αυγή και τη δουλειά που κάνετε, βοηθώντας ηλικιωμένους και προστατεύοντας γειτονιές. Θα ήθελα να πάρω συνέντευξη από κάποιον εκπρόσωπο της Χρυσής Αυγής.
Φεύγω το Σάββατο το απόγευμα, άρα οι μόνες μέρες και ώρες που μπορώ είναι σήμερα το βράδυ, Παρασκευή βράδυ και Σάββατο πρωί. Ξέρω ότι είναι τελευταία στιγμή αλλά θα ήθελα να μου δοθεί η ευκαιρία να μάθω περισσότερα για τη Χρυσή Αυγή. Ευχαριστώ».
Και η απάντηση από το Παρατηρητήριο
«Αγαπητέ, ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας.
Σε περίπτωση που δεν το έχετε καταλάβει, αυτή η σελίδα δεν είναι της Χρυσής Αυγής. Από τη στιγμή όμως που θέλετε να μάθετε παραπάνω πράγματα για τη Χ.Α., επιτρέψτε μας να σας διαφωτίσουμε.
Η Χρυσή Αυγή είναι μία ναζιστική οργάνωση που συμμετέχει ως κόμμα στην ελληνική βουλή. Ο αρχηγός της, βουλευτές της και μέλη της, δικάζονται για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Έχουν κατηγορηθεί για φόνους, απόπειρες δολοφονίας και βίαιες επιθέσεις κατά μεταναστών και αντιφασιστών.
Η «βοήθεια προς του ηλικιωμένους» έχει αποδειχθεί hoax (ψευδής είδηση), ενώ όσον αφορά την «προστασία στις γειτονιές», έχουμε να κάνουμε με παράνομες πράξεις, οι οποίες σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει στο δικαστήριο, μοιάζουν με στρατιωτικού τύπου ενέργειες που μπορούν να συγκριθούν με εκείνες των στρατιωτών του Γ’ Ράιχ.
Όπως θα καταλάβατε διαβάζοντας τα παραπάνω, ήρθατε σε επαφή με ένα τελείως διαφορετικό οργανισμό.
Δεν είμαστε η Χρυσή Αυγή, αλλά το Παρατηρητήριο της Χρυσής Αυγής, δηλαδή μία πρωτοβουλία ενημέρωσης των πολιτών για το τι συμβαίνει στην προαναφερθείσα δίκη.
Ωστόσο και πάλι ευχαριστούμε για την επικοινωνία».

Πηγή:https://tvxs.gr

Το βιβλίο «10+1 ερωτήσεις & απαντήσεις για το Μακεδονικό», των Κωστή Καρπόζηλου και Δημήτρη Χριστόπουλου από τις εκδόσεις Πόλις
Τον Απρίλιο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πόλις το τομίδιο «10+1 ερωτήσεις & απαντήσεις για το Μακεδονικό», των Κωστή Καρπόζηλου και Δημήτρη Χριστόπουλου.
Το βιβλίο μπήκε αμέσως στις λίστες των ευπώλητων πολιτικών δοκιμίων και ήδη βρίσκεται στην τρίτη του έκδοση.
Μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, το βιβλίο μεταφράστηκε στα μακεδονικά, όπου μόλις κυκλοφόρησε και παρουσιάζεται σε δημόσια εκδήλωση το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου στα Σκόπια. Στην εκδήλωση αυτή που διοργανώνει το Helsinki Citizens Assembly, η οργάνωση που ανέλαβε την έκδοση, θα μιλήσουν ο εκ των συγγραφέων Δημήτρης Χριστόπουλος, καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ο δρ Μιχάλης Μπαρτσίδης, Δρ φιλοσοφίας, διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, η ιστορικός και βουλεύτρια Ιρένα Στέφοσκα και ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Λιούμπομιρ Φρκόφσκι, πρώην υπουργός. Τη συζήτηση θα συντονίσει η Ουρανία Πιρόφσκα, διευθύντρια του Helsinki CA.
Συναντηθήκαμε και μιλήσαμε με τον Δ. Χριστόπουλο:
● Ποιος είναι ο στόχος της έκδοσης και παρουσίασης του βιβλίου στα Σκόπια;
Να δείξουμε, όπως γράφουμε και στην εισαγωγή που κάναμε με τον Κ. Καρπόζηλο γι’ αυτή την έκδοση, ότι «δεν είμαστε όλοι Βουκεφάλες». Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, λίγες μέρες πριν από το δημοψήφισμα της 30ής Σεπτέμβρη, υπάρχει ανάγκη να ακουστεί αυτό.
Οι σχέσεις Αθηνών-Σκοπίων την τελευταία εικοσαετία πλημμύρισαν κυριολεκτικά και μεταφορικά από την εικόνα του ρωμαλέου αλόγου του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Από αγάλματα στο κέντρο των Σκοπίων μέχρι χαρτοπετσέτες σε εστιατόρια όλης της Ελλάδας… Ε, λοιπόν, δεν είμαστε όλοι Βουκεφάλες.
Επειτα από πολλά χρόνια καταλαβαίνουμε ότι οι άνθρωποι των συλλαλητηρίων δεν είναι οι μόνοι πρωταγωνιστές.
● Δεν σας ανησυχεί μήπως χρησιμοποιηθείτε από τους εκεί εθνικιστές;
Κοιτάξτε: όσο καλά συνεννοείται ένας πολιτικός σαν τον Σαμαρά με έναν πολιτικό όπως ο Γκρούεφσκι, διεκδικώντας τον Μέγα Αλέξανδρο, άλλο τόσο καλά συνεννοούμαι εγώ κι ο Καρπόζηλος -που δυστυχώς βρίσκεται σε ταξίδι για ερευνητικούς λόγους στις ΗΠΑ και δεν θα είναι μαζί μας- με έναν άνθρωπο πχ. σαν τον Λ. Φρκόφσκι που θα μιλήσει στην εκδήλωση και στιγματίστηκε, όπως κι άλλοι βέβαια, από τους εθνικιστές του VMRO για τη σταθερή του προσπάθεια να βρεθεί ένας έντιμος συμβιβασμός.
Ο εκεί εθνικισμός ζει και ανασαίνει τροφοδοτούμενος από τον εδώ και αντιστρόφως. Οι εμμονικές ιδέες των εθνικισμών ένθεν κακείθεν ζουν σε συνθήκη αντιπαλότητας, αλλά και συμμαχίας: ο ένας δουλεύει για τον άλλο, ώστε να μπορεί πειστικά να επικαλείται την απειλή του για να σμιλεύει την εσωστρέφεια και την πίστη στις «δικές του» αλήθειες. Σαθρές όμως, χτισμένες πάνω σε μύθους. Τους μύθους αυτούς επιχειρούμε να αποδομήσουμε στο βιβλίο.
Οι εκεί εθνικιστές δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το βιβλίο μας. Τους ομοϊδεάτες τους εδώ χρησιμοποιούν.
● Θεωρείτε πως μπορεί η «κοινωνία των πολιτών» να βρει λύσεις σε τέτοιου βεληνεκούς θέματα;
Ζούμε σε κόσμο κρατών. Δεν αποφασίζουν τα σωματεία. Κι ευτυχώς, διότι έχουμε δημοκρατία. Αυτό που μπορεί να κάνει η «κοινωνία των πολιτών» –αν και έχει αρκετά κακοπάθει κι αυτή εσχάτως από τις δικές της αμαρτίες– είναι να συμβάλει στην εδραίωση ενός κλίματος ή να δώσει ένα σήμα προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση, πιέζοντας.
Η κοινωνία των πολιτών δεν είναι εξ ορισμού «καλή». Είναι ό,τι είναι οι πολίτες που κινητοποιούνται. Συμπολίτες μας τρέχουν στα συλλαλητήρια π.χ. Δικαίωμά τους. Δικαίωμά μας κι εμάς να κάνουμε αυτό που νομίζουμε σωστό για το μέλλον της χώρας μας και της περιοχής μας.
Αυτοί μας λένε «εθνομηδενιστές» και «προδότες», εμείς λέμε ότι η πληγή του έθνους είναι η πατριδοκαπηλία και τα νταηλίκια τους. Αν δούμε λίγο την ιστορία μας, η χώρα κατ’ εξοχήν πληρώνει τον άφρονα εθνικισμό της: το 1897, το 1922, το 1974 και πάει λέγοντας. Αρκετά!
Στη δεκαετία του ’90, όταν δειλά δειλά ξεκίνησαν οι πρώτοι Ελληνες που έβλεπαν το αδιέξοδο να προσεγγίζουν τους ομοϊδεάτες τους εκεί, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Πολύ πιο δύσκολα. Γι’ αυτό εξάλλου και τους αφιερώσαμε το βιβλίο μας: ο Παπαγιαννάκης, ο Ελεφάντης, ο Φίλιππος Ηλιού, ο Λιοναράκης, εσείς ως ομάδα (Ιός) με τα γραπτά σας και άλλοι όρθωσαν την ιδιότητα του πολίτη… Αυτό το νήμα πιάνουμε.
Σήμερα όμως δεν είναι περιθωριακό και έχει γίνει αφήγημα και επιλογή των δύο κυβερνήσεων, καθώς και σημαντικών κομματιών των δύο κοινωνιών.
Πλέον, το μήνυμα που εκπέμπουν Αθήνα και Σκόπια προωθεί μια δυναμική χειραφέτησης και συνεργασίας. Αυτή τη δυναμική δεν πρέπει να την αφήσουμε να πάει χαμένη.
● Ευελπιστείτε για το δημοψήφισμα και τη συνταγματική αναθεώρηση εκεί;
Νομίζω ότι εκεί –όσο κι αν είναι παράξενο– η συμφωνία θα περάσει ευκολότερα απ’ ό,τι εδώ. Και λέω «παράξενο», διότι αυτό που συνέβη με τη Συμφωνία των Πρεσπών είναι καινοφανές: ένα κράτος να αλλάζει το όνομά του για να ικανοποιήσει ένα άλλο.
Αλλαγές κρατικών ονομάτων έχουν συμβεί και στο παρελθόν, αν και σπάνια. Οχι όμως μόνο για να ικανοποιηθεί ένα κράτος. Αυτό λοιπόν να μην το ξεχνάμε. Και μας θυμίζει ποιος είναι συντριπτικά ο ισχυρός της υπόθεσης: η Ελλάδα.
Η αίσθησή μου είναι ότι οι Αλβανοί λίγο νοιάζονται για την ονομασία του κράτους καθώς η μέριμνά τους είναι να μπουν στο ΝΑΤΟ. Οι Σλαβομακεδόνες είναι μοιρασμένοι.
● Ποια είναι η άποψή σας για τη χρήση του όρου «μακεδονική» για την ιθαγένεια του κράτους που θα λέγεται «Βόρεια Μακεδονία» κατά τη συμφωνία;
Απαξ η Ελλάδα κέρδισε τη νέα ονομασία έναντι όλων, το περίφημο erga omnes –που θυμίζω πως δεν ήταν από την αρχή ελληνική αξίωση– δεν ήταν δυνατό η άλλη πλευρά να μη διεκδικήσει κάπου να φαίνεται η ταυτότητά της.
Ετσι είναι στις συμφωνίες: πάντα κάτι δίνεις, προκειμένου κάτι να πάρεις. Αυτό καθιστά έντιμο έναν συμβιβασμό. Ειδάλλως, καμία συμφωνία δεν αντέχει στον χρόνο.
● Θα μεταφραστεί σε άλλη γλώσσα το βιβλίο;
Ναι, θα μεταφραστεί στα αγγλικά και μόλις προχθές εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους κάποιοι Ισπανοί συνάδελφοι. Χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό.
Από αυτό το βιβλίο, μάθαμε τα μεγάλα πλεονεκτήματα των απλών μικρών βιβλίων…
Πηγή:http://www.efsyn.gr

Την Τρίτη χάσαμε έναν συνάδελφο στην Γερμανία. Ο Steffen, ένας νεαρός φωτορεπόρτερ, κατέγραφε την βίαιη εκκένωση του Hambacher Forst όπου ο Γερμανικός ιδιωτικός κολοσσός ενέργειας, RWE, θέλει να αποψιλώσει το δάσος για να σκάψει όλη την περιοχή, με στόχο την εξόρυξη λιγνίτη.
Βλέπετε, στην Ελλάδα επιβάλλουν οι Γερμανοί την απαγόρευση του λιγνίτη ενώ την ίδια στιγμή εκείνοι συνεχίζουν ακάθεκτοι. Καταστρέφουν ένα αρχαίο δάσος, αψηφώντας τις συνέπειες για τη χλωρίδα, την πανίδα και για το κλίμα της περιοχής. Προβαίνουν σε αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ιδιωτικής περιουσίας για «τον ανώτερο σκοπό του οικονομικού συμφέροντος μεγάλης επένδυσης». Ναι, και στην Ελλάδα μπορεί να γίνει αυτό, με το νομικό πλαίσιο που υπάρχει από την εποχή της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004.
Ο Steffen κατέγραφε με την κάμερα επί εβδομάδες τα γεγονότα, στο δάσος μεταξύ Άαχεν και Κολωνίας. Ωστόσο η μεγάλη αστυνομική δύναμη που τις τελευταίες μέρες ενεργούσε για την εκκένωση της περιοχής από ακτιβιστές, δυσκόλεψε την εργασία του. Οι ακτιβιστές έχουν κάνει πρόχειρα καταλύματα στα δέντρα του δάσους. Στην προσπάθειά του να ανταλλάξει μια κάρτα μνήμης με συνάδελφο, ο Steffen έπρεπε να περάσει από το ένα δέντρο στο άλλο χρησιμοποιώντας μια ξύλινη γέφυρα, επιλέγοντας αυτόν τον ριψοκίνδυνο τρόπο εφόσον οι διαταγές της αστυνομίας απαγόρευαν άλλου είδους διέλευση.
Η γέφυρα έσπασε και ο φωτορεπόρτερ έχασε τη ζωή του πέφτοντας από τα 15 μ. Η αστυνομία επιμένει ότι τα έκανε όλα σωστά και ότι δεν ευθύνεται για τίποτα.
Οι εργασίες στο Hambacher Forst μπορεί να σταμάτησαν προσωρινά με εντολή της κυβέρνησης του κρατιδίου ωστόσο δεν πρόκειται παρά για μια μικρή παύση στο αιώνιο έργο „το Κέρδος über alles“.
Πηγή:http://alterthess.gr
Η Σκορδέλη στα κανάλια ως “αγανακτισμένη κάτοικος” Αγίου Παντελεήμονα.
Στο εδώλιο θα καθίσει ξανά η υποψήφια βουλευτής της Χρυσής Αυγής Θέμις Σκορδέλη την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου (Η’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, πινάκιο 18, κτίριο 2, αίθουσα 2), για την εκδίκαση της έφεσής της κατά της πρωτόδικης καταδικαστικής απόφασης, όσον αφορά το μαχαίρωμα τριών Αφγανών προσφύγων στις 16/9/2011 στον Άγιο Παντελεήμονα από τάγμα εφόδου της Χρυσής Αυγής του οποίου ήταν επικεφαλής.

Ο δικηγόρος του Τάσου Θεοφίλου υπογραμμίζει ότι καταρρίπτονται ένα προς ένα τα επιχειρήματα του αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου – και πρώην εποπτεύοντα της αντιτρομκρατικής – Ι. Αγγελή.
Ο νομικός Κώστας Παπαδάκης εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το περιεχόμενο της, καθαρογραφείσας πλέον, ομόφωνης απόφασης του Αρείου Πάγου, με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα αναίρεσης που είχε υποβάλει ο αντεισαγγελέας Α.Π., Ιωάννης Αγγελής, κατά της αθώωσης του Τάσου Θεοφίλου.
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο του Κ. Παπαδάκη:
Δόθηκε επίσημο αντίγραφο της καθαρογραμμένης πλέον απόφασης 1333/2018 του Αρείου Πάγου που απέρριψε την εισαγγελική αναίρεση κατά της αθωωτικής απόφασης Θεοφίλου.
Από το περιεχόμενό της προκύπτει ότι η απόφαση είναι ομόφωνη και ότι η εκτίμησή της ταυτίζεται πλήρως με όσα είχε υποστηρίξει η υπεράσπιση ότι δηλαδή η εισαγγελική αναίρεση δεν επισημαίνει νομικά σφάλματα στην απόφαση αλλά απλώς παραθέτει μία διαφορετική ουσιαστική αξιολόγηση των αποδεικτικών στοιχείων αυτή που ήταν επιθυμητή για τον αναιρεσίοντα Εισαγγελέα και την Δ.Α.Ε.Ε.Β.
Στις 90 σελίδες της η απόφαση του Αρείου Πάγου παραθέτει την αιτιολογία της αθωωτικής απόφασης του Πενταμελούς Εφετείου την οποίας την αιτιολογία χαρακτηρίζει ως ειδική και εμπεριστατωμένη αφού εκθέτει με σαφήνεια, πληρότητα και χωρίς αντιφάσεις τα πραγματικά περιστατικά που αποδείχθηκαν και στα οποία στήριξε την κρίση περί της μη ενοχής του κατηγορουμένου.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου καταρρίπτει ένα προς ένα τα επιχειρήματα της αναίρεσης, αφού κρίνει ότι η απαλλακτική απόφαση εκτίμησε όλα τα αποδεικτικά μέσα στο σύνολό τους και όχι αποσπασματικά, ότι εκθέτει με πληρότητα τα πραγματικά περιστατικά, ότι δεν παραλείπει να εκτιμήσει καμία μαρτυρική κατάθεση, κανένα έγγραφο.
Ειδικά για την αξιολόγηση των ευρημάτων και των αναλύσεων D.N.A. η απόφαση αναδεικνύει το σκεπτικό της αθωωτικής σύμφωνα με την οποία η εξέταση του δείγματος σάρωσης από το πειστήριο δεν έγινε με τον ενδεικνυόμενο επιστημονικά τρόπο ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος επιμόλυνσης από το ληφθέν από τον κατηγορούμενο μετά τη σύλληψή του βιολογικό υλικό, ότι τα εργαστήρια D.N.A. της Δ.Ε.Ε. εστερούντο διαπιστεύσεων κατά τον χρόνο της επεξεργασίας, ενώ επισημαίνει και την παραδοχή ότι το πειστήριο καπέλο αν και το σημαντικότερο από τα στοιχεία που βρέθηκαν στη ληστεία της Πάρου ήταν το μόνο στο οποίο κατά τη μετάβασή της η βιολόγος των Δ.Ε.Ε. στην Πάρο δεν έλαβε δείγμα σάρωσης.
Η Αρειοπαγιτική απόφαση αναδεικνύει αναλυτικά το γιατί από το αποτέλεσμα της ανάλυσης D.N.A. δεν μπορεί το δικαστήριο να οδηγηθεί στην κρίση ότι ο κατηγορούμενος είναι ο δράστης της ληστείας που φορούσε το καουμπόικο καπέλο, μνημονεύοντας τις καταθέσεις των μαρτύρων ειδικών γνώσεων και την εργαστηριακή έκθεση ανάλυσης βιντεοληπτικού υλικού που κατέθεσε η υπεράσπιση από συντάκτη καθηγητή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και όλα τα έγγραφα και τις εκθέσεις.
Αναφέροντας συχνά το προφανές ότι η Εισαγγελική αναίρεση δεν εντοπίζει νομικά σφάλματα, αλλά απλώς επιζητά διαφορετική ενοχοποιητική αξιολόγηση στα πραγματικά περιστατικά, το 5ο Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου τερματίζει οριστικά τη δικαστική περιπέτεια του Τάσου Θεοφίλου, δημιουργώντας την πρώτη αμετάκλητη αθωωτική απόφαση σε δικογραφία της Δ.Α.Ε.Ε.Β. Στην πολιτική σημασία της αθωωτικής απόφασης και την καθοριστική συμβολή του κινήματος συμπαράστασης έχω άλλωστε επανειλημμένα αναφερθεί.
Και καθώς το επόμενο δικαστικό βήμα είναι η εκδίκαση της αίτησης αποζημίωσης του Θεοφίλου για την παράνομη και άδικη φυλάκισή του για πέντε χρόνια, το ερώτημα της αναζήτησης ευθυνών σε εκείνους οι οποίοι έστησαν αυτή τη δικογραφία παραμένει ανοιχτό.
Αθήνα, 20-9-2018
Κώστας Παπαδάκης
Πηγή:https://omniatv.com

Της Βέρας Σιατερλή
Η Ιουλία Μπίμπα ήταν από τη Σάμο. Ήταν δασκάλα σε κατηχητικό. Αποφάσισε να συμμετάσχει στην αντίσταση, όταν άκουσε για δύο νεαρούς (τον Μανώλη Γλέζο και τον Απόστολο Σάντα), που κατέβασαν τη γερμανική σημαία απ’ την Ακρόπολη. Δεν γνώριζε τα ονόματά τους, αλλά ήθελε να ακολουθήσει το παράδειγμά τους. Έτσι έγινε μέλος της αντιστασιακής οργάνωσης Π.Ε.Α.Ν. (Πανελλήνια Ένωση Αγωνιζομένων Νέων) και ηρωίδα της Εθνικής Αντίστασης. Ίσως είναι η μοναδική γυναίκα στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας που καταδικάστηκε σε θάνατο κι εκτελέστηκε, σύμφωνα με την απόφαση του γερμανικού στρατοδικείου, δια πελέκεως! Στην Ελλάδα δεν υπήρχε τέτοιος τρόπος θανάτωσης. Για το λόγο αυτό η Ιουλία Μπίμπα εκτελέσθηκε με πέλεκυ σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπου μεταφέρθηκε για να εκτελεστεί η ποινή της μετά τη σύλληψή της και την καταδίκη της σε θάνατο από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής.
Σήμερα η προτομή της είναι στημένη στη γωνία των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος, όπου βρίσκονται τοποθετημένα μνημεία των ηρώων της αντιστασιακής οργάνωσης ΠΕΑΝ. Το σημείο είναι πνιγμένο από τις ομπρέλες, τα τραπεζοκαθίσματα του φαγάδικου δίπλα, αλλά και κακοποιημένα, όπως συνήθως συναντάμε να συμβαίνει παντού.
Στην οδό Γλάδστωνος στήθηκε μαρμάρινη στήλη που σε κάθε μια από τις 4 πλευρές της έχουν τοποθετηθεί χάλκινες πλάκες με χαραγμένα τα πορτρέτα των μελών της ΠΕΑΝ που συμμετείχαν στην ανατίναξη και την ημερομηνία εκτέλεσής τους από τους Γερμανούς κατακτητές: της Ιουλία Μπίμπα, του Διονύση Παπαδόπουλου, του Δημήτρη Λόη και του Γιάννη Κατεβάτη.
Ήταν Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου του 1942, στις 12 το μεσημέρι, μια φοβερή έκρηξη αναστάτωσε το κέντρο της Αθήνας. Με επίκεντρο τα κτίρια που βρίσκονταν στη γωνία Πατησίων και Γλάδστωνος και σε ακτίνα τουλάχιστον εκατό μέτρων, από την πλατεία Κάνιγγος έως την Ομόνοια, τα τζάμια των σπιτιών και οι τζαμαρίες καταστημάτων καταρρέουν και ο κόσμος τρομοκρατημένος σπεύδει να δει τι συμβαίνει.
Η ανεξάρτητη αντιστασιακή οργάνωση ΠΕΑΝ είχε αποφασίσει να ανατινάξει τα γραφεία της ΕΣΠΟ*. Χτύπησε Κυριακή, για να μην έχει κόσμο στα μαγαζιά κι επειδή πρωινά Κυριακής συνεδρίαζε ταυτόχρονα η ΕΣΠΟ και η Γκεστάπο. Η Ιουλία Μπίμπα κρατάει στην αγκαλιά της μια βόμβα δέκα οκάδων, μέσα σε μια τσάντα με χόρτα, και περιμένει ώρες το νεύμα, καθισμένη σ’ ένα παγκάκι στην Κάνιγγος.
Μετά από παρακολούθηση και μεγάλη προσοχή και ακρίβεια τη βόμβα στο κτίριο την έβαλε η Ιουλία Μπίμπα και ο Αντώνης Μυτιληναίος. Ιδού η σχετική διήγηση του Μυτιληναίου:
«Τη βόμβα την φτιάξαμε στο σπίτι της Ιουλίας Μπίμπα με 10 κιλά δυναμίτη και δύο εμπυρεύματα. Την έφερε η Ιουλία μέσα σε ταγάρι σκεπασμένη με ραδίκια από την πλατεία Κάνιγγος και την τοποθετήσαμε κάτω από το κλιμακοστάσιο, ανάψαμε τα δύο φυτίλια και βγήκαμε στην Πατησίων».
Όταν η Ιουλία και ο Αντώνης τοποθέτησαν την βόμβα, πιασμένοι χέρι, χέρι για να μη δώσουν υποψίες, προχώρησαν στα Χαυτεία και μπήκαν στο ζαχαροπλαστείο Αστόρια για να παρακολουθήσουν από εκεί τα τεκταινόμενα.
Η ώρα ήταν 12 και 5΄ όταν ακούστηκε η δυνατή έκρηξη που συγκλόνισε όλη την περιοχή. Η Ιουλία από τον ενθουσιασμό της πετάχτηκε αγκάλιασε τον Μυτιληναίο και τον φίλησε γεμάτη χαρά για το κατόρθωμά τους. Ο Αντώνης την απώθησε ελαφρά λέγοντας της «μη! Θα προδοθούμε!…» Αν τους έπαιρναν είδηση οι Γερμανοί θα τους εκτελούσαν επί τόπου!
Από την έκρηξη το κτίριο σωριάζεται και ένα άσπρο πυκνό σύννεφο σκόνης απλώνεται στην Πατησίων. Κάτω από τα ερείπια του κτηρίου ετάφησαν 29 μέλη της ΕΣΠΟ ανάμεσά τους και ο αρχηγός τους Στεροδήμος, 43 Γερμανοί αξιωματικοί και στρατιώτες αφού στον 3ο όροφο εστεγάζοντο υπηρεσίες της Λουφτβάφε. Τραυματίστηκαν επίσης πέντε Γερμανοί στρατιωτικοί και 27 μέλη της ΕΣΠΟ.
Φωτο: Η οδός Πατησίων λίγο μετά την ανατίναξη
Οι Γερμανοί τρέχουν ουρλιάζοντας και βρίζοντας. Νόμισαν πως έγινε αεροπορική επιδρομή και σήμαναν συναγερμό ενώ στο κτήριο στο οποίο έγινε η έκρηξη και στεγάζονταν γερμανικές υπηρεσίες και η προδοτική φιλογερμανική ΕΣΠΟ, τυλίχτηκε στις φλόγες.
Κάποιοι περίεργοι, μαζεύονται στα πεζοδρόμια και παρακολουθούν, ενώ στους τραυματίες ένας ιερέας, λέει με υπερηφάνεια «Δεν πειράζει που κτυπήσαμε, αρκεί που αφανίστηκε η σφηκοφωλιά των προδοτών».
H τιμητική πλάκα στην Πατησίων και Γλάδστωνος
Δύο μήνες μετά, ένα μέλος της οργάνωσης, ο Πολύκαρπος Νταλιάνης με το δέλεαρ των χρυσών λιρών, πρόδωσε τα μέλη της ΠΕΑΝ και συνελήφθησαν οι περισσότεροι. Κλείστηκαν στα μπουντρούμια της Γκεστάπο, βασανίστηκαν, δικάστηκαν και καταδικάστηκαν σε θάνατο. Σε θάνατο βεβαίως και η Ιουλία Μπίμπα, αλλά σ’ αυτήν επεφύλαξαν και μία έκπληξη. Ενώ οι άλλοι καταδικάστηκαν εις θάνατον δια τυφεκισμού (εκτελέστηκαν όλοι ένα μήνα μετά στο σκοπευτήριο Καισαριανής) η Μπίμπα καταδικάστηκε δις εις θάνατον δι’ αποκεφαλισμού!
Η εκτέλεσή της αργούσε, διότι δεν υπήρχε λαιμητόμος στην Ελλάδα! Η γερμανική διοίκηση έστειλε επείγον έγγραφο στο Βερολίνο και εκείνο έδωσε τη λύση. Να σταλεί η καταδικασθείσα στη Γερμανία για να εκτελεσθεί η ποινή εκεί…
Στην Μπίμπα ανακοίνωσαν ότι εξορίζεται στη Γερμανία και προς στιγμή νόμισε πως θα τη γλύτωνε. Έτσι από τις φυλακές Αβέρωφ όπου εκρατείτο, έστειλε το παρακάτω σημείωμα σε στενό συγγενικό της πρόσωπο:
« Άννα στείλε μου ό,τι πράγματα καταλαβαίνεις γιατί θα μας στείλουν εξορία. Κάνε ο,τι μπορείς… Ιουλία»
Φωτο: Το χειρόγραφο σημείωμα της άτυχης Ιουλίας
Σιδηροδρομικώς και με συνοδεία μεταφέρθηκε στη Γερμανία όπου εκτελέσθηκε δια πελέκεως… Η σορός της, άγνωστο πού μεταφέρθηκε και πού ετάφη…
Αναδημοσίευση:http://www.nostimonimar.gr
ΠΗΓΗ: εφημερίδα Real News της 27-2-2011,tvxs.gr, http://www.palmografos.com, www.mixanitouxronou.gr, el.wikipedia.org, http://criticeduc.blogspot.gr, enet.gr
Η ΕΣΠΟ (Εθνική Σοσιαλιστική Πατριωτική Οργάνωσις) είχε κάνει την εμφάνισή της πολύ πριν τη δραστηριοποίηση των ταγμάτων ασφαλείας και των εθνικιστικών αντικομμουνιστικών συμμοριών. Η διαφορά της με τους μετέπειτα σχηματισμούς του ένοπλου δωσιλογισμού είναι ότι επιδίωκε να δημιουργήσει ελληνική λεγεώνα φιλοναζιστών εθελοντών που θα πολεμούσαν στο Ανατολικό μέτωπο στο πλευρό των Γερμανών. Ντόπιο κρέας για τη χιτλερική κρεατομηχανή δηλαδή.
Η προδοτική φιλοναζιστική οργάνωση είχε τα γραφεία της στον πρώτο και το δεύτερο όροφο του μεγάλου κτιρίου, στη γωνία της Γλάδστωνος και Πατησίων. Στα μπαλκόνια της κυμάτιζαν η γερμανική, η ελληνική, η ιταλική και η ιαπωνική σημαία. Στον τρίτο όροφο του κτιρίου βρίσκονταν στελέχη της γερμανικής Μυστικής Στρατιωτικής Αστυνομίας (GFP).

Η τηλεοπτική κάμερα που κατέγραφε τους πανηγυρισμούς των οπαδών της Λιόν για τη νίκη στο Μάντσεστερ συνέλαβε έναν οπαδό που φαίνεται να χαιρετά με το δεξί χέρι υψωμένο, σαν τους ναζί.
Κατ’ αρχάς, η αστυνομία του Μάντσεστερ έχει ξεκινήσει μία –τυπική περισσότερο– έρευνα, αλλά η ουσία κρύβεται σε μια επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης της Λιόν.
Από το ρεπορτάζ του ΑΠΕ ΜΠΕ
Οι πρώτοι 100, από τους συνολικά 2.000 αιτούντες άσυλο, οι οποίοι θα φύγουν από τον καταυλισμό της Μόριας έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου, αναχώρησαν, σήμερα Παρασκευή, με το πλοίο της γραμμής για την Καβάλα.
Προορισμός τους ο νέος καταυλισμός που δημιουργήθηκε στην περιοχή της Βόλβης στη Θεσσαλονίκη, δυναμικότητας περίπου 1200 ατόμων. Ανάλογες αναχωρήσεις έως και 400 ατόμων τη φορά, θα γίνονται όλη της επόμενη εβδομάδα με πλοία της γραμμής είτε προς Πειραιά είτε προς Καβάλα με προορισμό τη δομή της Βόλβης ή τη δομή του Κατσικά στην περιφέρεια Ιωαννίνων.