Η λογοκρισία στην εποχή της χούντας των μνημονίων και του καπιταλισμού…
Δεν θα καταφέρει να καταστείλει την αντιπληροφόρηση!
Η λογοκρισία στην εποχή της χούντας των μνημονίων και του καπιταλισμού…
Δεν θα καταφέρει να καταστείλει την αντιπληροφόρηση!
Ο έγκριτος δικηγόρος Πατρών, κ. Κανελλόπουλος Ιωάννης, που είχε αναλάβει την γνωστή υπόθεση με την «βόλτα στις Σκουριές» και συνήργησε να βγει η απόφαση 788/2012 του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πολυγύρου εις βάρος των νομίμων εκπροσώπων της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» έστειλε σήμερα στο vasilinos.wordpress.com το κάτωθι σημαντικό Δελτίο Τύπου, που αφορά την υπόθεση των 20 υπόπτων και ρωτά τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου εάν είναι δυνατόν να ληφθεί υπ’όψιν εκ του Δικαστηρίου η κατάθεση επιόρκου αστυνομικού που ενόρκως κατέθεσε ψέματα, και η ψευδορκία του ενώ έγινε αντιληπτή από τον ανακριτή, αντί να εφαρμόσει το άρθρο 36 Κ.Π.Δ. και χωρίς χρονοτριβή να το καταγγείλει στον Εισαγγελέα, συγκάλυψε την ψευδορκία του συναδέλφου του και την προσυπέγραψε. Δίνουμε στην δημοσιότητα αυτούσιο το Δελτίο Τύπου του κ. Κανελλόπουλου:
Η παραπάνω φωτογραφία είναι του Κυριάκου Μπάνου από την Εργατική Αλληλεγγύη. Προέρχεται από το στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών στην Κόρινθο, λίγο μετά τη βίαιη καταστολή της απεργίας πείνας και της εξέγερσης των έγκλειστων. Εκατοντάδες και χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται κλεισμένοι μέσα στα κολαστήρια του Δένδια και της κυβέρνησης, χωρίς να κατηγορούνται για κάτι, χωρίς να έχουν κάνει κάτι κακό πέραν του να αναζητούν μια ζωή, μια δουλειά, ένα αύριο. Εγκλωβισμένοι, δεν μπορούν να βγουν, δεν μπορούν να πάνε πίσω, δεν μπορούν να πάνε κάπου αλλού. Μέσα στις χειρότερες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί, στοιβαγμένοι κατά δεκάδες σε μικρά κελιά, χωρίς επαρκές φαγητό, νερό… Μερικοί προσπαθούν να δώσουν τέλος στη ζωή τους. Αν αυτό βέβαια μπορεί να θεωρηθεί ζωή. Αν αυτό δεν είναι το κατώτερο σημείο που μπορεί να καταδικάσεις κάποιον, να τον κάνεις να χάνει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του.
Όμως ο πόθος για την ελευθερία και για τη ζωή δε σβήνει ποτέ. Σε ένα λευκό πανί γράφουν τη λέξη βοήθεια για να τη δούμε όλοι εμείς. Όσοι αισθανόμαστε άνθρωποι ακόμα. Όσοι δεν μπορούμε να ανεχτούμε στη χώρα μας Άουσβιτς ή Γκουαντανάμο. Ας τους δείξουμε ότι τους βλέπουμε και τους ακούμε. Ας τους δείξουμε ότι η εικόνα με το μήνυμα βοήθειας που στέλνουν δεν θα ξεχαστεί κι αυτή μέσα στη χειμαζόμενη καθημερινότητα μας σαν τόσες άλλες στιγμές βαρβαρότητας που αρχίζουμε να συνηθίζουμε.
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Παιδιά του Δρόμου καθιερώθηκε το 2011, με πρωτοβουλία του Consortium for Street Children (CSC), μίας διεθνούς Μ.Κ.Ο. με έδρα το Λονδίνο και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Απριλίου.
Στόχος της Ημέρας είναι να φέρει στο προσκήνιο τα προβλήματα των παιδιών του δρόμου, που περιφέρονται μόνα και έρημα χωρίς γονική υποστήριξη στις μεγαλουπόλεις του αναπτυσσόμενου κόσμου και όχι μόνο, αλλά και να υπενθυμίσει στους κρατούντες ότι η Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του Παιδιού αποτελεί νομική δέσμευση για τις χώρες που την έχουν υπογράψει.
από:Διεκδικώ
Θα μπορούσαμε να αρχίσουμε τη νομική γκρίνια, αποδεικνύοντας πόσο “αντισυνταγματική” είναι η νομική συμπεριφορά των τριών εξουσιών της θλιβερής χώρας που λέγεται Γελλάδα. Να πιάσουμε το άρθρο 14 του Συντάγματος (Ελευθερία του τύπου) και ν’ αποδείξουμε ότι ακόμα και με αστικο”δημοκρατικά’ κριτήρια, η χθεσινή κίνηση Κυβέρνησης και Δικαστικής Εξουσίας, είναι πέρα για πέρα “παράνομη και αντισυνταγματική”.
Γελοίοι δικηγορίσκοι όπως ο Βορίδης ή και ο αριστερός…. Μανιτάκης, νομικοί-μέλη της Κυβέρνησης-υπάλληλοι των ελίτ, θα ψέλλιζαν νομικά αντεπιχειρήματα τα οποία θα καταρρίπταμε (με ιδιαίτερη ευκολία) μέσα στα πλαίσια της δικής τους επιχειρηματολογίας, μέσα στα πλαίσια του δικού τους “νομικού πολιτισμού” (όπως τους αρέσει να τον ονομάζουν)….
Αλλά έχει νόημα πια να “παίζει κανείς στο γήπεδο του αντιπάλου”;
Ούτως ή άλλως, η “Δικαιοσύνη” τους θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν για κλάματα (αν δεν ήταν για πολλές φάπες).
Κρατάμε ότι οι Κυβερνώντες παραβιάζουν τους δικούς τους νόμους και επιμένουμε ότι δεν ποντάρουμε στους νόμους τους αυτούς, ότι δεν πιστεύουμε στην “Ελληνική Δικαιοσύνη” (όπως λένε διάφοροι αρλουμπολόγοι σε τηλεοπτικά κανάλια).
Ένα χρόνιο αίτημα αίτημα της φασίζουσας και νεοναζιστικής δεξιάς φαίνεται πως αποφάσισε να ικανοποιήσει η κυβέρνηση Κουβέλη – Βενιζέλου – Σαμαρά με τη νέα προσπάθεια φίμωσης του Indymedia. Τη στιγμή όπου μεγάλοι σταθμοί, που εκπέμπουν σε δημόσιες συχνότητες, μετατρέπονται σε φερέφωνα της Χρυσής Αυγής η κυβέρνηση επιτίθεται σε κάθε φωνή που δεν αποδέχεται τον μνημονιακό εκφασισμό των ελληνικών μέσων ενημέρωσης.
Αξίζει να θυμηθούμε ένα παλιό κείμενο της ομάδας του Ιού που αποκαλύπτει ποιοι ζήτησαν πρώτοι να κλείσει αυτή η ανεξάρτητη πηγή ενημέρωσης:
«Μια πρώτη εκστρατεία κατά του Athens Indymedia σημειώθηκε από τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ το φθινόπωρο του 2002, στα πλαίσια της συντονισμένης «αντιτρομοκρατικής» καμπάνιας που συνόδευσε την εξάρθρωση της 17Ν. Η απόκλιση του σάιτ απ’ την υστερική τρομολαγνία των ημερών οδήγησε σε κραυγές για το κλείσιμό του, ιδίως μετά τη μαζική διαδήλωση της 1ης Οκτωβρίου.
«Ψιλά γράμματα» για Δένδια, ένστολους υφιστάμενους του και «ενσωματωμένους» δημοσιοκάφρους ότι ακόμα και στο αστικό τους δίκαιο υπάρχει «κάτι» που λέγεται «τεκμήριο αθωότητας», για τους κατηγορουμένους. Αυτοί τον χαβά τους. Λίγο ακόμα και θα απαγγείλουν και τις ποινές για τους δυο αγωνιστές κατοίκους της Ιερισσού που βρίσκονται φυλακισμένοι και θα απολογηθούν την Κυριακή.
Ας προσπεράσουμε τις λαϊκές αντιδράσεις –στο βίντεο βλέπουμε τα οδοφράγματα που έχουν στηθεί στις εισόδους της Ιερισσού- και να ρωτήσουμε κάτι απλό. Δεν πρέπει να έχει κανείς θράσος χιλίων πιθήκων για να σουλατσάρει σε μαρκούτσια τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών και να μας λέει για τον «νόμο που θα εφαρμοστεί σε κάθε κατεύθυνση», «θα επικρατήσει κράτος δικαίου» μπλα … μπλα… μπλα … και την ίδια στιγμή να είναι ο ίδιος που πανικόβλητος συμφώνησε –αν αληθεύουν δημοσιεύματα- να εγκαταλείψουν, με τα γνωστά αποτελέσματα, οι μπάτσοι (13 τον αριθμό μάλιστα) το αστυνομικό τμήμα της περιοχής;
Κάτι ανάλογο δεν νομίζουμε ότι έχει ξανασυμβεί στα χρονικά …
«Όλες οι μέρες πια είναι μέρες κινητοποιήσεων μέχρι να αποκατασταθεί η αδικία», είπε νωρίτερα στη ΝΕΤ ο Απ. Παπαγεωργίου, ο πρόεδρος της επιτροπής κατοίκων της Ιερισσού
Στο κτίριο της ΕΑΤ-ΕΣΑ, ένα ιστορικό χώρο με ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, παραχώρησε συνέντευξη τύπου η νεοσύστατη κίνηση ενάντια στην αστυνομική αυθαιρεσία και βασανιστήρια, στις 9/4. Η συνέντευξη κινήθηκε σε δύο άξονες, αφενός στην στοχοθεσία της κίνησης και αφετέρου στην ανάδειξη συγκεκριμένων περιστατικών μέσα από τις διηγήσεις άμεσα εμπλεκομένων.
Η κίνηση φιλοδοξεί να παρέμβει μέσα από δύο ομάδες τη νομική και την ιατρική. Στόχος της είναι να λειτουργήσει εκτός από πόλος καταγραφής και ως ανεξάρτητη αρχή που θα ερευνά περιστατικά, μη επιτρέποντας έτσι τη συγκάλυψη τους από μη αποτελεσματικές ΕΔΕ. Τα μέλη της κίνησης έχουν ήδη συγκεντρώσει 1500 υπογραφές που ανήκουν σε δύο γενιές όπως αναφέρθηκε, τη γενιά που βασανίστηκε από τη χούντα των συνταγματαρχών και τη νέα γενιά καλλιτεχνών που αντιδρά στη βαρβαρότητα. Μεταξύ των υπογραφών ξεχωρίζουν αυτές ανθρώπων της διανόησης διεθνούς καταξίωσης όπως ο Νόαμ Τσόμσκι, ο Σλάβοι Ζιζεκ και ο Ετιέν Μπαλιμπάρ.
Η Μαργαρίτα Παπαμηνά είναι η δασκάλα που στοχοποιήθηκε από τα μέλη της Χρυσής Αυγής και κατηγορήθηκε για «υποκίνηση του πλήθους» εναντίον τους στα γεγονότα της προηγούμενης Τρίτης 2 Απριλίου (που οδήγησαν τον ακροδεξιό υποψήφιο βουλευτή στη… θάλασσα)! Όλως τυχαίως, πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενεργή γυναίκα που συμμετέχει στα κοινά, συνδικαλίστρια εκλεγμένη στο ΔΣ του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ αλλά και ενεργό μέλος στο αντιφασιστικό κίνημα των Χανίων. Συνομιλήσαμε μαζί της σχετικά με τα γεγονότα που συνέβησαν την Τρίτη 2 Απριλίου στο λιμάνι των Χανίων και τον τρόπο που την ενέπλεξαν σε αυτά.
«Έλα Βλάμη, μπες μέσα…»
«Εγώ έπινα καφέ στο λιμάνι και εκείνη την ώρα γυρνούσα σπίτι μου. Είδα κόσμο μαζεμένο καθώς και την αστυνομία (με ένα περιπολικό) και το λιμενικό αλλά και άνδρες της ασφάλειας και πλησίασα. Εκεί με είδαν τα μέλη της Χρυσής Αυγής, θυμάμαι συγκεκριμένα τον Στέλιο Βλαμάκη βρεγμένο και με αίματα στο πρόσωπο, που μόλις με είδε άρχισε να βρίζει χυδαία και να απειλεί (θα σου δείξω, θα σου κάνω κλπ). Τον αγνόησα επιχειρώντας να μάθω από τους παραβρισκόμενους και τους αστυνομικούς τι είχε συμβεί. Όταν γύρισα να φύγω ο Βλαμάκης, που στο μεταξύ τον είχαν βάλει στο περιπολικό, είχε προσαχθεί δηλαδή, βγήκε από το περιπολικό και άρχισε ξανά να βρίζει, και μάλιστα να απαιτεί τη σύλληψή μου λέγοντας ότι δεν έρχεται στο τμήμα αν δεν με συλλάβουν. Ήταν προσαχθέντας χωρίς χειροπέδες μέσα στο περιπολικό και έκανε ότι γούσταρε, έβγαινε, έβριζε, απειλούσε, και το μόνο που του είπε ο αστυνομικός ήταν “Έλα Βλάμη σε παρακαλώ πέρασε μέσα”.